Половина компаній не знає, що далі. Як український бізнес бачить своє майбутнє після війни — дослідження

12 травня, 21:33
Половина українського бізнесу, який зупинив діяльність під час війни, не прогнозує свою подальшу роботу (Фото:Pexels / Pixabay)

Половина українського бізнесу, який зупинив діяльність під час війни, не прогнозує свою подальшу роботу (Фото:Pexels / Pixabay)

Половина українських компаній, які припинили діяльність під час війни, досі не визначилися щодо свого майбутнього.

Війна Росії проти України — головні події 3 червня

Про це свідчать дані дослідження* аналітичного центру кадрового порталу grc.ua.

«Український бізнес висловлює стриманий оптимізм щодо прогнозів відновлення своєї комерційної діяльності зараз. Наприклад, половина (53,1%) тих компаній, що не працюють сьогодні, взагалі не готові робити будь-які прогнози. Розглядати можливість відновлення своєї роботи вони планують лише після закінчення війни», — повідомили у grc.ua.

Відео дня

При цьому кожна п’ята компанія з тих, хто зараз не працює, може відновити свою комерційну діяльність у найближчі два місяці. Ще 10% компаній планують повернутися до роботи протягом півроку.

«Щодо можливості відновлення бізнесу та рівню доходів до довоєнного рівня, то трохи більше половини (57,2%) допускають такий сценарій. Інші або не готові робити прогнози на післявоєнний час, або не мають змоги відновитися взагалі. Більшість з тих компаній (29,1%), хто допускає ймовірність швидкого відновлення обсягів своєї комерційної діяльності до довоєнного рівня, озвучують можливість зробити це протягом 3−6 місяців. Кожна п’ята компанія (19,4%) припускає, що на відновлення знадобиться приблизно рік», — йдеться у повідомленні.

Як зазначають аналітики grc.ua, цікавим фактом є те, що український бізнес планує залишатися в Україні й надалі. 80% опитаних зазначили, що не вважають можливою релокацію свого бізнесу за кордон.

З тих, хто вбачає ймовірність переїзду та подальшої діяльності їх бізнесу за кордоном, зазначають насамперед країни Європи. Найчастіше згадували Польщу, Словаччину, Португалію та Чехію.

Разом з тим, українські підприємці планують розширювати та змінювати ринки збуту своєї продукції. Про такий намір заявила майже половина опитаних (47,6%).

Серед ймовірних нових ринків збуту найчастіше називалися країни Європи, зокрема, Польща, Молдова, Німеччина, Болгарія, Румунія, Чехія, Англія, Ізраїль, а також США, Грузія та Індія.

*Дані були отримані в результаті опитування, проведеного кадровим порталом grc.ua у квітні-травні 2022 року. В опитуванні взяли участь 1116 представників компаній усіх галузей та регіонів України.

Показати ще новини
Радіо НВ
X