Ми вміємо працювати. Дві історії успішної співпраці українського бізнесу під час війни

5 жовтня, 21:13
Партнерський проєкт
METRO

METRO

В рамках спецпроєкту METRО Україна до Дня підприємця розповідаємо про досвід успішної співпраці двох бізнесів до та після початку повномасштабної війни, «бо ми українці вміємо працювати», вважає один із героїв цього матеріалу.

Своїми історіями поділилася Одеса. Популярні одеські ресторани є скромними «бійцями», що стали на захист України в перші ж дні повномасштабної агресії Росії проти України. Їхня зона відповідальності - харчування військових, адже держава потребувала більше часу, щоб налагодити ці процеси під час війни. Серед них — популярний ресторан східної кухні «Apsheron». А на допомогу йому став ТЦ METRО Одеса I, що є хабом, який здійснює доставки клієнтам HoReCa Одеси та Одеського регіону.

Відео дня

Хашемі Абасс

Засновник ресторану «Apsheron»

Хашемі Абасс приїхав до України з Ірану в далекому 1993 році на навчання. Тут він познайомився з майбутньою дружиною, одружився і залишився жити в Україні. Вже більше 15 років одесити та гості міста добре знають його ресторан «Apsheron», що знаходиться на Фонтанській дорозі. Чотири роки тому в ресторані зробили ребрендинг. Він є справжнім куточком Сходу в центрі Одеси. Гостям тут пропонують східну, переважно азербайджанську, та європейську кухню. «Якщо хочете спробувати справжні східні страви, неодмінно приїжджайте в „Apsheron“», — гостинно запрошує Хашемі Абасс.

Яким було для Вас 24 лютого?

Цей день я ніколи не забуду. Це був дуже великий шок. О п’ятій ранку мене розбудив син, сказавши, що розпочалася війна. Я не міг повірити, що в ХХІ столітті одна країна може напасти на іншу країну в центрі Європи.

ресторан східної кухні «Apsheron»
Фото: ресторан східної кухні «Apsheron»

Оговтавшись, ми почали думати, що робити далі - подзвонили колегам, друзям, звернулися до голови військової адміністрації з питаннями, чим ми можемо бути корисними. Тоді гостро стояло питання харчуванні військовослужбовців: бійців тероборони, ЗСУ, спецпризначенців тощо. Тому ми взяли на себе відповідальність годувати наших військових.

Ми одразу ж взялися до справи. Спочатку треба було переобладнати кухню ресторану, бо ми мали готувати великі обсяги їжі. Також ми найняли нових досвідчених в такому напрямку роботи кухарів. Це був новий для нас досвід — у нас не було жодних нормативів. У перші дні ми самі возили їжу солдатам: дивилися, чи наїдаються вони, чи подобається їжа, дізнавалися, чи треба щось додати. Нам було важливо, щоб хлопці, що захищають нас, наших дітей, наш дім, були ситі. Це найменше, що ми могли зробити для них.

Ми жодного дня не зупинилися, для нас не було ані вихідних, ані тривоги, бо солдата треба годувати. У нас, звичайно, були власні ресурси, але обсяги, які нам доводилося готувати, були дуже великими, тому ми звернулися за допомогою із продуктами до ТЦ METRO Одеса І.

Коли Ви відновили роботу ресторану і почали приймати гостей?

Весь цей час Apsheron продовжував працювати як ресторан. Звичайно, оскільки ми всі сили спрямували на готування їжі для військових, то нам довелося суттєво скоротити меню. Але ми зробили все, щоб наш клієнт все одно міг смачно поїсти. Одеса — особливе місто. Гості та одесити, на щастя, одне одного підтримували. Ми намагалися готувати для клієнтів смачну їжу за доступною ціною. І хоча це літо, звичайно ж, було не таким, як минуле, але ми вміємо працювати!

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
ресторан східної кухні «Apsheron»
Фото: ресторан східної кухні «Apsheron»

Ми годували наших військових майже сім місяців. Зараз же ми продовжуємо частково готувати тільки для тероборони, а ось ЗСУ вже налагодили самостійне харчування. Тому ми переобладнали нашу кухню, на якій готували для військових, під потреби ресторану, і продовжуємо працювати.

Чим Ви найбільше пишаєтесь за ці пів року війни?

Я пишаюся, що я в Одесі. Пишаюся, що сьогодні є громадянином України. Пишаюся, що бачу справжніх чоловіків і жінок. Україна показала, що люди можуть не забувати про людяність стосовно одне одного. І коли я дзвоню своїм друзям з усього світу, вони мені кажуть, що ми, в Україні, молодці.

Олександр Хорунжий

Директор ТЦ METRO Одеса І

Як давно Ви працюєте в METRO Україна?

В METRO Україна я працюю вже 10 років. Починав з позиції заступника директора в місті Києві, працював у трьох торгівельних центрах. А після обійняв посаду директора у торгівельному центрі в Кропивницькому, потім були Кривий Ріг, Вінниця, і вже півтора року працюю в Одесі.

Якими успіхами довоєнного періоду можете поділитися?

Наш ТЦ METRO Одеса І є хабом, який здійснює доставки всім клієнтам HoReCa в Одесі та Одеській області. А минулорічний сезон був один із найуспішніших — це наша справжня success-story. Кількість клієнтів в Одесі та прилеглих до Одеси територій, таких як Коблево, Затока була великою, і ми зробили все, щоб задовольнити їхні потреби. Якось ми підрахували, що загальна вага товару, який ми відвантажили за те літо нашим клієнтам, дорівнювала вазі літака «Мрія».

Крім того, в нашому ТЦ METRO Одеса І ми створили активну команду професіоналів, яка націлена на успіх кожного клієнта. І для мене це, мабуть, є найбільшим успіхом, бо вся наша діяльність пов’язана саме з командною робота.

Яким для Вас було 24 лютого?

Разом із сім'єю ми прокинулися від тяжких будильників — це були звуки вибухів. Але ти розумієш, що паніка в даному випадку нам нічим не допоможе. Тому близько восьмої години ранку я вже був на роботі. Всі мої заступниці, а в нашому ТЦ на цій посаді працюють дівчата, теж були вже на роботі. Ми провели онлайн-конференцію з директорами і заступниками директорів нашого регіону — це південь і схід, вирішуючи, як будемо працювати.

Як швидко вдалося відновити роботу?

26 лютого ми вже знову відкрилися для клієнтів. У той період ми більше були сконцентровані не на широті асортименту, а на тому, щоб задовольнити саме базовий кошик клієнта, тому активно знаходили локальних постачальників.

Як Вам вдалося зберегти команду?

До повномасштабної війни ми зібрали велику команду, а в сезон кількість працівників сягала 210 осіб. У перші дні війни ми створили велику кількість груп у соціальних мессенджерах, де робили щоденні переклички, дізнаючись, чи все добре в кожного співробітника. Це виглядало як анкета з набором питань із варіантами відповіді — навпроти потрібної треба поставити вподобайку.

METRO
Фото: METRO

Дуже багато людей виявили бажання залишитися і працювати, хоча були і ті, хто виїхали, і ми в цьому їм допомогли. Оскільки ми знаходимося біля кордону з Молдовою, то наші партнери з великої літери, команда METRO Молдова, запропонувала приймати всіх співробітників компанії METRO Україна — не тільки з Одеси, а загалом з усієї країни. Але тих, хто в перші дні виїхали, було дуже мало. Всі хотіли працювати. Насправді робота в такі моменти лікує.

Що змінилося в роботі ТЦ METRO Одеса І відтоді?

Зараз ми робимо все для того, щоб працювати так, як до війни. Коли ми відновили роботу, то працювали для всіх категорій клієнтів, крім відділу доставки. З часом бізнес України оговтався, і відновив роботу. Метою нашої компанії завжди було стати лідером підтримки незалежного бізнесу, особливо зараз, тому ми на початку квітня вже відновили послуги доставки.

Також ми на період воєнного часу додали нову послугу, розраховану в першу чергу для HoReCa-клієнтів — експрес-доставка. Зазвичай ми працюємо за схемою: замовлення сьогодні - доставка завтра. Експрес-доставка — це замовлення і доставка сьогодні на сьогодні, адже зараз інколи неможливо спланувати завтрашній день. Цей інструмент допоміг нашим клієнтам ставати на ноги та відновлюватись.

Яким чином ТЦ METRO Одеса І допомагає волонтерським ініціативам та ЗСУ?

Ми сконцентрувалися на всіх напрямках допомоги. На початку повномасштабної війни багато ресторанів, а наш ТЦ має значний відсоток HoReCa-клієнтів: ресторанів, кафе, готелів. Багато хто з них виявили бажання годувати нашу тероборону, поліцію, ЗСУ та інших. Так до нас зверталися ресторани «Apsheron», «Дача», «Мадам Брокколі», «Yourz Space Bistro», Асоціація шеф-кухарів України. Як правило, вони потребували товарів соціальної групи. Ми і зараз продовжуємо з ними співпрацювати в цьому напрямку.

Також наш ТЦ METRO Одеса І напряму співпрацював із місцевими відділами поліції, теробороною, військовою адміністрацією, зокрема надавали їм енергетичні батончики, енергетики або питну воду.

METRO
Фото: METRO

Насправді, історія допомоги — це історія про кожен ТЦ METRO Україна, де б він не знаходився. Ми розуміємо, в якій ситуації ми працюємо. І напевне, в цьому полягає сутність українців, що ми повинні всі взятися в кулак і перемогти. Тільки з допомогою одне одного, ми здатні перемогти.

Чим найбільше пишаєтесь за ці пів року війни?

Пишаюсь своєю нацією. Такої нації як у нас, мені здається ніколи не було. Але обов’язково буде, і вона завжди називатиметься виключно Україною. Тому що це — нація переможців. Це нація, яка живе, як сім'я. Яка можливо має різну мову спілкування, різні думки в різних регіонах, але в складні часи українці об'єднуються і показують всім, наскільки ми сильні.

METRO
Фото: METRO

Читайте також у матеріалі спецпроєкту: Спільний шлях до перемоги. Історія успішної співпраці українського бізнесу під час війни

Показати ще новини
Радіо НВ
X