Питання до Казначейства. Чому Крюківський вагонобудівний завод зупиниться вже на початку січня

Вагон поїзда Укрзалізниці (Фото:https://t.me/UkrzalInfo)
Один з найбільших вагонобудівних заводів України вже майже рік не отримує плату за пасажирські вагони, які він виготовив для Укрзалізниці. Тому підприємство йде у вимушений простій.
Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ, Кременчук) протягом перших двох декад січня 2023 року простоюватиме, бо немає коштів закупити комплектуючі. Про це йдеться в повідомленні підприємства у facebook. «КВБЗ протягом 2022 року випускав та поставляв вагони, які успішно працюють за залізниці, а грошей за них так і не отримав. Усі рахунки лежать у Державному казначействі, заборгованість складає майже півтора мільярда грн!», — заявили на підприємстві.
Цього тижня місцеві ЗМІ з посиланням на очільника Полтавської ОВА Дмитра Луніна повідомили, що КВБЗ отримує кошти за вагони, які вже експлуатує Укрзалізниця. На заводі спростовують цю інформацію. «На жаль, це не відповідає дійсності», — заявили в прес-службі підприємства.
Станом на 28 грудня 2022 року на адресу УЗ поставлено вже 85 вагонів. «Останні розрахунки з боку Укрзалізниці за них були проведені ще у 2021 році та тільки за 15 вагонів у сумі 310 680 279,00 грн. Загальна сума дебіторської заборгованості Укрзалізниці за поставлені 70 вагонів складає 1 483 162 174,2 грн з ПДВ», — уточнюють у КВБЗ.
Представники заводу додають, що станом на 28 грудня 2022 року будь-які операції Державним казначейством України по розрахунках АТ УЗ з ПАТ КВБЗ за поставлені пасажирські вагони, які знаходяться в експлуатації, починаючи з листопада 2021 року (тобто більше 12 місяців) з незрозумілих причин не проводилися.
КВБЗ (Кременчук) — один з найбільших в Україні виробників вантажних та пасажирських вагонів. Також підприємство є виробником пасажирських електропотягів. Головним акціонером заводу є Володимир Приходько.
25% в акціонерному капіталі заводу контролював громадянин РФ Станіслав Гамзалов. Його частку було арештовано та передано в АРМА