5 причин для IT-компаній запускати освітні проекти
IT-індустрія стикається з браком нових кваліфікованих кадрів. Вихід є - інвестувати у власні освітні проекти
Проблема підготовки нових кваліфікованих кадрів — одна з головних для IT-індустрії на сьогоднішній день. Така ситуація склалася під впливом відразу декількох факторів.
Найважливіший з них — це сама специфіка IT-сфери, її висока технологічність і стрімка динаміка розвитку. Вузівська освіта просто не може наздогнати такими темпами. Створення та затвердження освітньої програми для вищого навчального закладу може зайняти не один рік, а за цей час ситуація на ринку, як правило, сильно змінюється.
Наступним фактором можна назвати брак практичних знань у випускників ВНЗ. Багато з них мають сильну теоретичну базу, але не можуть вирішувати актуальні завдання на практиці. Це призводить до досить довгого процесу адаптації до роботи.
Третій фактор вплинув не тільки на IT, а й на інші бізнес-сфери. Це демографічна криза 90-х років, яка призвела до браку кваліфікованих фахівців у багатьох областях. В результаті єдиний реальний спосіб отримати молодого професіонала для IT-компанії - це самій взяти участь в процесі його підготовки та розвитку.
Я виділив 5 головних причин, за якими кожній IT-компанії варто інвестувати в освітні проекти.
Можливість конверсії фахівців з фінансів, аудиту, рітейлу в IT -сферу
Плинність кадрів — також важлива проблема для IT-компаній України. У пошуках хороших фахівців компаніям нерідко доводиться перекуповувати їх один в одного, що викликано відсутністю досвідчених кандидатів на ринку. Більш того, відсутність бар'єрів на переміщення між країнами актуалізує проблему.
Тому вироблення методики абсорбції фахівців з непрофільних індустрій дозволить набагато швидше і якісніше закрити існуючі вакансії.
Наприклад, компанія Genesis щорічно набирає близько 20−25 студентів в Genesis IT School з у середньому 2500 заявок. Після навчання в компанії починає працювати тільки 5−7 осіб. Випускники влаштовуються і в інші IT-компанії і роблять індустрію сильніше в цілому.
Навчання сильних кадрів для нестандартних завдань
Підготовка сильних фахівців для власних потреб — це основна причина для інвестицій в освітні програми. Компанії контролюють якість і обсяг знань, одержуваних студентами, і можуть бути впевнені в їхній кваліфікації після випуску.
Схема безкоштовних курсів вигідна як студентам, які отримають знання без необхідності задіяти додаткові гроші і зможуть будувати кар'єру в одній із топових компаніях світу, так і самої компанії, яка отримає готових фахівців для вирішення конкретних бізнес-завдань.

Розвиток і мотивація власних співробітників
Розвиток персоналу — одна з головних рушійних сил для розвитку самої компанії, а навчання інших людей, в свою чергу, дає потужний поштовх для власного вдосконалення і руху вперед.
У продуктовій індустрії, як правило, приживаються перфекціоністи, люди, яким цікавий власний розвиток і реалізація.
Наприклад, 90% викладачів освітніх проектів Genesis — це керівники, що працюють у компанії або співпрацюють з нею. Участь в освітньому процесі дозволяє їм з іншого боку поглянути на свою роботу і розширити обсяг знань.
Заняття в освітніх проектах часто характеризуються мінімальною кількістю теорії та великою кількістю практичних знань і кейсів, що також дуже важливо для практикуючих фахівців.
Для Genesis IT-школа коштує дорожче звичайних процесів рекрутингу, але підвищення рівня експертизи чинних співробітників — один з чинників, що компенсують ці витрати.
Користь для розвитку бренду
Якісну освіту в будь-якій сфері, і IT не є винятком, можна отримати тільки навчаючись у експертів цієї галузі. Тому освітні програми стають обличчям IT-компанії. Якщо така компанія може підготувати хороших фахівців, значить у ній уже працюють справжні професіонали. Ця інформація передається з вуст в уста і сприяє притоку сильних людей у бізнес.
Крім того, власні освітні програми тримають на слуху назву компанії і збільшують впізнаваність бренду, що є ще однією причиною для інвестування в них.
Для нас одним з таких успішних кейсів був Genesis Marketing Case.
Це масштабне змагання за рішенням кейсів в сфері інтернет-маркетингу, в якому ми зібрали понад тисячу заявок на участь в першому заході та очікуємо ще більше в наступному.
Кожен охочий може запропонувати свої ідеї щодо вирішення реального кейса і отримати призи та запрошення на роботу в разі успішного виконання завдання. Запропоновані кейси максимально відповідають умовам роботи в IT.
Такий захід — ефективна можливість показати себе для молодих фахівців, заробити цінні призи, а для компанії - знайти талановитого співробітника і підвищити впізнаваність бренду.
Підвищення рівня освіти в країні
Я вже згадував недостатню якість державної освіти для IT-сфери. Це одна з причин нестачі кадрів в індустрії. Прогалини в знаннях випускників — те, з чим регулярно стикаються компанії при пошуку молодих фахівців, а найчастіше їхніх знань не вистачає для вирішення найпростіших завдань.
Рішення проблеми може полягати як у роботі IT-компаній з університетами, так і в створенні власних проектів. Перевагою власних програм є відсутність бюрократичних перешкод, властивих для ВНЗ нашої країни, а також висока компетенція і обізнаність у нових технологіях власних викладачів.
Програми IT-компаній здатні дати поштовх до підвищення якості освіти в країні в цілому. Свою соціальну місію ми бачимо саме в цьому: підтримці талановитої молоді та зміцненні якості освіти в Україні.
Спеціально для НВ Бізнес
Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес