«Це страшна перспектива». Чому приватні школи з обережністю беруть на роботу випускників педагогічних вузів

30 березня 2021, 17:12

В Україні відбувається негативний відбір педагогічних кадрів, рівень фахівців постійно знижується — приватним школам доводиться готувати їх самостійно.

Про це в інтерв'ю НВ Бізнес розповів співвласник мережі приватних шкіл КМДШ Володимир Козленко. Його компанія управляє двома навчальними закладами в столиці і одним — у Львові.

Відео дня

«Останні років 10 у педагогічних вузах — найнижчий конкурс за балами ЗНО. З одного боку, кажуть про те, що професія — непрестижна. Але якщо подивитися на це з іншого боку — школяр, який погано вчився і погано знає математику, сьогодні може стати вчителем математики. Якщо це триває досить довго — відбувається негативний відбір: учителем стає не найкращий, а найгірший. тобто з кожним поколінням рівень фахівців постійно знижується. Це страшна перспектива», — розповів Козленко.

За його словами, в таких умовах приватним школам доводиться фактично готувати фахівців самостійно.

«Спочатку ми не хотіли брати вчителів. У інших професіях досить багато фахівців, які можуть викладати, але при цьому не бути випускниками педагогічних вузів і не мати досвіду роботи у школі. Відсутність досвіду роботи у школі спочатку було ключовою умовою для роботи у КМДШ. Чому? Тому що фахівець у державній школі переймається методиками зовсім не гнучкими і, м’яко кажучи, не інноваційними, не креативними, а директивними, авторитарними», — пояснив співвласник мережі приватних шкіл.

Козленко пояснив, що його компанія йде іншим шляхом: компанія бере студентів на стажування на молодші посади (тьюторів, менторів), займається з ними і потім пропонує їм контракт і роботу.

«Таким чином, вони отримують здатність критично мислити і пропускають етап, коли можна „всмоктати“ щось з нинішньої класичної школи і заразитися її вірусом. Ми знаходимо людей, які „горять“ і здатні запалити інтерес до своїх знань. І це набагато більш важливо для дітей, ніж просто бути „світилом“, яке розповість якісь тонкощі предмета. До питання цих тонкощів може не дійти взагалі. А якщо потрібно — дитина до них сам дійде, якщо буде зацікавлена. У всіх зараз є доступ до інформації. Важливіше пробудити інтерес», — додав Козленко.

Повну версію інтерв'ю читайте тут.

Показати ще новини
Радіо NV
X