AZMOL-BP: п’ять років під британським прапором - фото
Новини компаній

AZMOL-BP: п’ять років під британським прапором

12 жовтня 2021, 11:29

У 2016 році завод АЗМОЛ був оцінений як 13 тисяч тонн металобрухту. Підприємство, яке ще недавно виступало партнером Castrol, лежало в руїнах. Інвестувати в розвиток виробництва і створення бренду мастильних матеріалів нові власники зважилися з появою британського партнера, який володіє преміальними технологіями і зв’язками.

Уже через два роки моторні оливи AZMOL British Petrochemicals схвалив концерн Daimler AG — він став першим з 11 провідних автовиробників, які видали допуски продукції українсько-британської компанії. За п’ять років AZMOL-ВР зайняв значну частку ринку України і знайшов партнерів та споживачів ще в 54 країнах.

Відео дня

На початку 2020 року на українських СТО з’явилися перші чорні металеві каністри, текстура яких відчувалася на дотик. Компанія-виробник вирішила, що споживач повинен мати змогу переконатися в оригінальності моторної оливи AZMOL-BP одним дотиком. Підробити таку тару неможливо.

Розробляючи нову каністру, запрошені американські промислові дизайнери вирішували відразу кілька завдань. Захистити бренд від підробок і наочно показати споживачам, що новітні продукти AZMOL — це передусім високотехнологічні розробки.

«Стільники — молекулярна решітка, що стала нашим своєрідним символом. Текстура каністри відчувається на дотик. Такою каністрою ми говоримо ринку: продукт виготовлений за сучасними технологіями і міжнародними стандартами, і його неможливо підробити», — розповідає про концепцію провідний дизайнер Azmol-BP Антон Ніколаєв.

Історія бренду AZMOL-BP почалася у 2016 році саме з доступу до технологій. Їх передав і допоміг впровадити співінвестор проєкту Террі Дікен — президент Європейського інституту мастильних матеріалів (European Lubricating Grease Institute, ELGI). Презентуючи нову каністру, Дікен підкреслив, що головна цінність AZMOL — це якість продукції, і її потрібно захищати.

«Без дослідного центру в мастильній галузі робити нічого»

Н инішній завод АЗМОЛ — сучасний виробничий нафтохімічний майданчик, здатний виконувати технологічні завдання будь-якої складності. Крім британського AZMOL-BP серед партнерів заводу українські мережі АЗС, що випускають private label. Їх частка вже досягла 10%.

Якість продукції AZMOL-BP контролює Міжнародний дослідницький центр LabExpert — найбільш оснащений в Україні лабораторний комплекс. Його у 2020-му британський інвестор Террі Дікен відкрив зі словами: «Без незалежного дослідницького центру в мастильній галузі робити нічого». Зараз Центр обслуговує кілька нафтохімічних брендів і надає послуги промисловим підприємствам.

LabExpert акредитований на відповідність ДСТУ ISO 17025 в Національному агентстві акредитації України. Працює як за державними, так і за міжнародними стандартами. Всього Центром проводиться понад 200 методів випробувань.

«Якщо, наприклад, взяти аналіз моторної оливи, ми робимо 100% випробувань згідно з нормативним документом. Можливості інших лабораторій в Україні дозволяють зробити не більш ніж 50%. Ми єдині, хто дає остаточне рішення за якістю цього продукту», — пояснює директор LabExpert Віта Танасевич.

LabExpert як партнер з якості залучений до всіх виробничих процесів AZMOL-BР, починаючи з аналізу базових компонентів.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

«Ми закуповуємо сировину у виробників зі світовими іменами, і до неї, звичайно ж, завжди додається сертифікат якості. Проте незалежний контроль вхідної сировини — обов’язковий», — розповідає заступник директора з організації виробництва AZMOL-BP Володимир Пивоваров.

Після аналізу сировини оператор з технологом роблять завантаження компонентів у мішалку — воно поетапне. На кожному етапі представник LabExpert проводить поточний контроль, щоб у разі необхідності технолог міг провести коригування. Потім відбувається повний аналіз продукту в апараті. Фінальний аналіз робиться, коли продукт вже залитий в тару — чи то каністра, чи автоцистерна. Тоді ж виписується й сертифікат якості.

AZMOL-BP

Фото: AZMOL-BP

«Сучасний лабораторний Центр насамперед потрібен технологам. Але це і впевнена розмова бренду зі споживачем, і сильна конкурентна перевага на українському ринку. Мінімум 30% імпортних брендів сьогодні — відвертий фальсифікат. Чим крутіший бренд, тим більше фальсифікату. А перевірити це можна тільки лабораторно, тобто українському споживачеві така опція не доступна. Ми ж, завдяки LabExpert, гарантуємо якість своєї продукції», — підкреслює Пивоваров.

Партнери AZMOL-BP мають змогу відвідати LabExpert. Демонстрація можливостей починається з атомно-емісійного спектрометра — саме цей прилад дозволяє швидко і точно зрозуміти, які активні елементи і в якій кількості містяться в продукті.

«Ось олива, яку нам прислали на аналіз. Сам аналіз триває хвилину, дивіться… Але підготовка проб займає близько доби, — захоплено розповідає лаборант Валентин Борчук. — Зразок розпорошується в плазму, відбувається атомізація — речовина розпадається на атоми. Кожен атом на своїй довжині хвилі випромінює фотон — промінь світла. За інтенсивністю випромінювання ми можемо дізнатися вміст елементів оливи». Атомний спектрометр дозволяє визначати в змащувальному матеріалі наявність 75 елементів за 35 секунд.

Віта Танасевич впевнена, що допуски від 11 світових автовиробників, які були видані AZMOL-BР на підставі досліджень, проведених провідними лабораторіями, це ще одне підтвердження рівня міжнародного центру LabExpert.

«Ми стартували з репутаційного мінуса»

У 2021-му році AZMOL-BР вивів на ринок новий продукт — реагент-відновник, який використовується для очищення вихлопних газів дизельного автотранспорту, AdBlue. Торговою маркою AdBlue володіє Асоціація автомобільної промисловості Німеччини (VDA). Тому виробничий комплекс пройшов сертифікаційний аудит VDA.

Аудитор з Німеччини особисто був присутній на всіх етапах виробництва реагенту — від аналізу сировини до фасування. Потім відібрав чотири проби: дві аналізував LabExpert, а дві, опломбовані, аудитор відвіз у німецьку лабораторію.

Сертифікат VDA став ще одним досягненням українсько-британського проєкту і відкрив виробнику ринкову нішу, що зростає. Екологічні стандарти ЄС зобов’язують використовувати AdBlue весь дизельний транспорт: від легкового автомобіля до вантажного транспорту й аграрної техніки. Реагент дозволяє знизити вміст оксидів азоту у вихлопах дизельних двигунів на 90%.

AZMOL-BP

Фото: AZMOL-BP

В асортименті AZMOL British Petrochemicals вже понад 500 товарних позицій. Бренд розвиває продуктові лінійки Auto. Moto. Agro — для наземного транспорту, а також Industrial Line і Mariner Line. Складним напрямом в AZMOL-BР вважають роздріб, для якого створюються маржинальні продукти.

Виробляти сучасні автомобільні оливи і мастила, що здатні конкурувати з першою п’ятіркою світових лідерів, стало можливим завдяки технологіям і можливості контролювати якість.

AZMOL-ВР (Фото: Директор з маркетингу AZMOL-ВР Максим Токін)

AZMOL-ВР / Фото: Директор з маркетингу AZMOL-ВР Максим Токін

«Ми стартували з репутаційного мінуса. Всі ті роки, що завод стояв, продукція під маркою АЗМОЛ фігурувала в роздробі. Зрозуміло, що продавали фальсифікат з гаражів. Але тепер це виклик, який постав перед нами в цьому сегменті, — побороти сформовані споживчі стереотипи», — розповідає директор з маркетингу AZMOL-ВР Максим Токін.

За п’ять років AZMOL British Petrochemicals зумів завоювати довіру, а разом з нею і значну частку українського ринку. Якість продукції першими оцінили станції техобслуговування, через які реалізується продукція. Число СТО, що пропонують продукцію AZMOL, у 2021 перевалило за 1700.

Успішно розвивається індустріальний напрям. Комбінати, що віддавали перевагу раніше імпортній продукції, переходять на AZMOL.

«За рядом позицій ми досягли технологічної переваги і виштовхуємо лідерів. Плюс логістика робить ціну на нашу продукцію більш вигідною», — пояснює Максим Токін.

За словами керівника сервісної служби Іллі Катаєва, AZMOL-BP пильно стежить за ринком і трендами. Для кожного сегмента активно розробляються нові продукти. За рік AZMOL робить 5−7 релізів. В індустріальному секторі, де компанія вже лідирує, продукти кастомізуються під потреби клієнтів. Аграрії та транспортні компанії інтенсивно оновлюють парк техніки — їм, відповідно, теж потрібні мастильні матеріали з новою специфікою.

AZMOL-BP (Фото: Керівник сервісної служби Ілля Катаєв)

AZMOL-BP / Фото: Керівник сервісної служби Ілля Катаєв

«Як, наприклад, розвивається у нас автомобільний напрям… У нашій лінійці вже представлені рішення для європейського автопрому — Mercedes Benz, Volkswagen, Renault та ін. Зараз бачимо стрімке наповнення українського ринку автомобілями зі США. У них є свої особливості щодо мастильних матеріалів. Ми їх розуміємо, і технологи вже працюють над продуктами для цих авто», — пояснює співрозмовник.

У найближчих планах — вихід на новий ринок. AZMOL запускає інноваційне виробництво олив для харчової промисловості. Виробнича дільниця вже працює в тестовому режимі.

«На жаль, в нашій країні немає закону, який би регулював, які оливи мають використовуватися в харчовій промисловості, — говорить Пивоваров. — Тому виробники беруть загальнопромислові оливи, вони на порядок дешевші. Але потім ми разом з продуктами харчування споживаємо залишки нафтопродуктів. При цьому в харчопромі стає все більше відповідальних підприємств. Ми це знаємо і запускаємо Food Line».

Дати українським виробникам якісні «харчові оливи», які вигідно відрізнятимуться за ціною від імпортних аналогів, — завдання найближчого часу.

Як перейти до вищої ліги

Е ксперт світового рівня Террі Дікен вперше приїхав на завод АЗМОЛ у 1993 році як консультант, коли група Берндта Рогге запускала тут виробництво олив Castrol. Виробничі можливості й географічне розташування робили український завод унікальним партнером для світового гіганта. Саме тоді завод почав за ліцензією випускати імениті суднові оливи, а Castrol побудував логістику так, що заміна олив проводилася тут же — в Україні.

AZMOL-BP (Фото: Співінвестор проєкту Террі Дікен)

AZMOL-BP / Фото: Співінвестор проєкту Террі Дікен

«Це була плідна співпраця, — згадує Террі Дікен. — Тому, коли в 2016-му році з’явилися українські інвестори, готові вкладати в сучасне виробництво, я вирішив увійти в проєкт».

У вченого-консультанта вже був подібний досвід інвестування в китайські і бразильські нафтохімічні підприємства.

«Я розумів, що наукова думка Європи пішла далеко вперед. Тому вирішили створити спільну компанію. Вкластися в технології і виходити на світовий ринок з мастильними матеріалами для приватного і комерційного транспорту, які не поступалися б за якістю п’ятірці лідерів, але були більш конкурентні за ціною, — розповідає Максим Токін. — Перше, з чого почав містер Дікен — він привіз в Україну експертів з лабораторного обладнання. Згодом це трансформувалося в міжнародний проєкт LabExpert».

Сучасна виробнича база, Міжнародний дослідницький центр LabExpert, актуальні технології і найкращі постачальники сировини — чотири базових складових успіху AZMOL-BP. Але є і п’ятий елемент — сертифікати і допуски провідних європейських автовиробників, які підтверджують, що продукція компанії відповідає їхнім уявленням про якість.

«Відкрити Україну світовому ринку і відкрити Україні світ якості — такі завдання ми ставили перед собою п’ять років тому», — каже Ілля Катаєв. Цим переважно і займається сервісна служба, яку він очолює.

Катаєв згадує, як компанія вперше звернулася в Американський інститут нафти (API), який регламентує, зокрема, мастильні матеріали. В офіційній відповіді повідомлялося, що для початку необхідно зареєструватися в онлайн-системі. Але виявилося, що в списку країн, доступних до реєстрації, України немає. Пішло близько чотирьох місяців на оновлення даних, перш ніж AZMOL-BP зміг заявити про себе як про виробника з майданчиком в Україні. Компанія звернулася також до європейського автопрому — спочатку Daimler AG і Volkswagen.

«Ці концерни є лідерами виробництва легкових і легких комерційних автомобілів. З нашого боку працювала велика команда технологів, щоб розробити рецептури, які відповідали б їхнім стандартам і могли отримати допуски», — згадує Катаєв.

AZMOL-BP

Фото: AZMOL-BP

Спілкування з лідерами було і залишається хвилюючим. По-перше, якщо не отримати схвалення, приховати це не вдасться: світова професійна спільнота стежить за «чорними списками» автовиробників. По-друге, практично відсутній зворотний зв’язок. Виробник оливи відправляє свої зразки і просто чекає рішення.

«Нам надіслали мейл, в якому коротко було написано — дивіться на сайті. А коли дивитися? Завжди. У підсумку ми дочекалися — побачили AZMOL-BP в списку рекомендованих виробників і у Daimler AG, і потім у Volkswagen», — говорить Максим Токін.

Комплект допусків AZMOL-BP, крім Mercedes-Benz і Volkswagen, включає VOLVO, MAN, Renault, Cummins та інші. За словами Катаєва, допуски автовиробників допомагають просуватися і в промисловості, і в секторах комерційного і приватного транспорту.

Зовнішньоекономічна діяльність українсько-британського проєкту за п’ять років також видозмінилася. Першими якість і надійність продукції AZMOL-BP оцінили партнери з ближнього зарубіжжя, потім географія експорту розширилася. Зараз AZMOL продається в 54 країнах. Основні імпортери — Ірак, Туреччина і ЄС. Розвивається співпраця з партнерами в США, Еміратах і країнах Африки.

«Всі наші продукти не гірші, а за деякими показниками кращі за відомі світові бренди. Щоб це показати, ми проводимо комерційні презентації з технічним ухилом, — ділиться Максим Токін. — Приїжджаємо в Ірак до великого дистриб’ютора. У нього парк з 300 вантажівок Mercedes-Benz з краном-маніпулятором Atlas. Купують мастило виробника з ТОП-5. Після нашої презентації, де ми розповіли про допуск Mercedes-Benz і LabExpert, іракці перейшли на продукцію AZMOL-BP».

За словами Катаєва, значна частина роботи — це польові випробування. Вони проходять на великих промислових підприємствах, в автопарках і агрохолдингах. Тривати вони можуть до року.

«Основна мета — в безпечних умовах показати клієнту (механіку або директору з інжинірингу окремого підприємства), як може відпрацювати наш мастильний матеріал. Так, за кожним рішенням про покупку стоїть вихідна якість продукції, підтверджена сертифікатами і допусками. Але не менш важливий і досвід успішного застосування», — пояснює експерт.

«Модернізацію виробничого майданчика ми почали з їдальні»

М іж двома цехами заводу — їдальня. Її в AZMOL-BP відкрили раніше, ніж запустилася перша виробнича дільниця.

«Не розумію, як на такому великому заводі не було їдальні. Роками співробітники обідали на робочих місцях. Модернізацію виробничого майданчика ми почали саме з цього приміщення. Люди — це, мабуть, найважливіше в нашій роботі», — згадує Максим Токін.

Нові продукти розробляються теж насамперед для людей. Сучасні якісні мастильні матеріали не тільки продовжують термін експлуатації техніки — вони не завдають шкоди здоров’ю співробітників, які з ними стикаються.

«Турбота про людей — це та цінність бренду, яка змушує нас вдосконалюватися. Створюючи безпечну продукцію, ми даємо можливість нашим партнерам піклуватися про своїх співробітників. Символ бренду AZMOL — стільники. А стільники — це ще й про взаємодію великої кількості людей», — каже Токін.

П’ять років компанія послідовно розширює лінійку безпечної продукції для різних сегментів. Новинкою 2021 року став автошампунь HD Pro, який не викликає подразнення навіть при тривалому контакті зі шкірою без втрати ефективності. Тому він підходить як для мийок самообслуговування, так і ручних автомийок.

Територією виробничого майданчика AZMOL проходить «алея партнерства». За традицією, що з’явилася ще за часів Castrol, дерева на ній висаджують нові партнери бренду — міжнародні торговельні компанії й лідери українського промислового сектора. Одне з молодих дерев позначене табличкою «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча», де мастильні матеріали AZMOL-BP успішно пройшли польові випробування. А поруч дерево, висаджене чемпіоном України з автоспорту Сергієм Соловченком, який у сезоні 2021 поставив новий рекорд. Це сталося, зокрема, завдяки оливі, спеціально розробленій технологами AZMOL-BP для спортивного двигуна.

На самому початку алеї пишно розкинула свої гілки і червонолиста слива — її п’ять років тому посадив інвестор Террі Дікен, чим ознаменував старт успішного українсько-британського проєкту АZMOL British Petrochemicals.

Діліться матеріалом




Радіо NV
X