Ідеальний тариф, або Як абоненти економлять на послугах мобільного зв’язку. Результати опитування НВ і lifecell

Результати інтерактивного опитування (Фото:НВ і lifecell)
Майже 2/3 респондентів, які взяли участь в опитуванні, впевнені, що оператори навмисно встановлюють високі тарифи на дзвінки поза мережею, щоб не втрачати абонентів і монополії в окремих регіонах.
Такі результати інтерактивного опитування, проведеного НВ і lifecell в рамках спецпроекту "Мобільний зв’язок без бар'єрів". Опитування мало на меті з’ясувати, чи вдається читачам економити на послугах мобільного зв’язку.
Згідно з результатами дослідження, 63% респондентів вважають, що переплачують за послуги мобільного зв’язку та насправді такі послуги коштують дешевше. При цьому 52% респондентів-«багатосімочників» використовують дві і більше карток, щоб економити на послугах мобільного зв’язку. Найчастіше учасники опитування намагаються економити на тривалості та кількості дзвінків на інші мережі (33%), послуги доступу до Інтернету (17%) та інші послуги (20%).
Лише 19% стверджують, що не переплачують і знають, за що платять оператору. 3% відзначають, що тарифи на мобільний зв’язок занижено, а 8% — що не переплачують завдяки власному вмінню економити.
45% учасників опитування впевнені, що дзвінки на інші мережі коштують дорожче через домовленості мобільних операторів. У витратах операторів на забезпечення з'єднання вбачають причину більшої вартості дзвінків на інші мережі 28% респондентів, а ще 8% відповіли, що винні додаткові податки та обов’язкові платежі державі.
73% респондентів впевнені, що мобільні оператори навмисне встановлюють високі тарифи на дзвінки на інші мережі, щоб не втрачати абонентів і монополії в окремих регіонах. 9% вважають, що це не так, а 6% учасників опитування вважають, що високі тарифи на дзвінки — явище, що склалося історично.
Більшість учасників опитування заявили, що держава повинна контролювати мобільних операторів і стежити, щоб оператори використовували економічно обґрунтовані тарифи. За цей пункт проголосували 50% респондентів. Ще 12% вважають, що держава повинна встановлювати максимальну вартість хвилини розмови. 4% — мінімальну вартість хвилини. У тому, що оператори маютьі встановлювати тарифи на підставі власних розрахунків, впевнені 28% учасників опитування.
Більшість учасників (53%) спільного опитування НВ і lifecell, проведеного в межах спецпроекту, використовують відразу декілька сім-карток для спілкування. Так, 40% користуються сім-картками двох різних операторів, 8% мають три і більше сім-карток різних операторів, а 5% — кілька карток одного оператора. Більшість користувачів з кількома сім-картками (28% від загального числа учасників опитування) намагаються таким чином економити на послугах мобільного зв’язку, частина — поділяють роботу й особисте життя, і тільки 4% зазначили, що різні сім-картки їм потрібні для різних пристроїв. При цьому економити на використанні різних сім-карток виходить не у всіх — лише 28% респондентів постійно або іноді економлять, завдяки цьому.

Учасники опитування здебільшого готові відмовитися від використання декількох сім- карток, якщо дзвінки на інші мережі стануть дешевшими (16%) або дзвінки між мережами коштуватимуть стільки ж, скільки й дзвінки всередині мережі (19%). Ще 5% відмовляться від другої сім-картки, якщо одним оператором будуть користуватися більшість контактів. Тобто, загалом 40% опитуваних могли б відмовитись від другої (і третьої) сім-картки, якби вартість дзвінків на інші мережі була б нижчою.
Не зможуть відмовитися від другої «сімки» 15% респондентів. Нагадаємо, однією сім-карткою користуються майже 45% респондентів.
Ми звернулися з проханням до читачів також вибрати, що обов’язково має долучити оператор до «ідеального тарифу». Як виявилося, більшість чекає безлімітних дзвінків на всі мережі (36%) і безлімітний доступ до Інтернету (45%).
Нагадаємо, про причини використання українцями декількох сім-карток ми докладно розповідали в цій публікації.