Відновлювальний бізнес: шлях до швидких змін

7 лютого 2020, 13:30
PR
«Правила трьох R» — Reduce, Reuse, Recycle (Фото:P&G в Україні)

«Правила трьох R» — Reduce, Reuse, Recycle (Фото:P&G в Україні)

Дмитро Кисельов — генеральний директор Procter & Gamble в Україні, про те як бути відповідальним виробником, та захищати, відновлювати й поповнювати світові ресурси.

Науковці, аналітики й деякі компанії вже почали застосовувати відновлювальний підхід до нашого майбутнього. За такого підходу більше уваги приділяється системам, метою яких є захист, відновлення та поповнення природних ресурсів. Окрім теоретичної роботи, деякі компанії вже зараз починають дотримуватися принципів відновлювального бізнесу в своїй діяльності задля прискорення позитивних змін.

Відео дня

Наша філософія щодо відновлюваного підходу ґрунтується на «правилі трьох R» — Reduce, Reuse, Recycle (скорочувати, повторно використовувати, переробляти).

RECYCLE. За даними Держстату, щороку в Україні утворюється близько 500 млн тонн відходів. Водночас варто зазначити, що на промисловість припадає до 94% загального обсягу відходів. А тверді побутові відходи становлять лише 2−3%. І хоча проблема поводження з ними залишається актуальною як ніколи, ми не можемо мовчати про «слона в кімнаті». Виробники відіграють головну роль у подоланні кризи сміттєвих полігонів.

P&G — один із найбільших виробників споживчих товарів із заводами в 39 країнах світу. Тому ми розуміємо й беремо на себе екологічну відповідальність перед споживачами й майбутніми поколіннями. За час нашої діяльності в Україні ми інвестували більш як $ 270 млн в розробку і впровадження інноваційних рішень в локальне виробництво, щоб створювати якісні товари і водночас зберігати ресурси планети.

Наші заводи в Україні працюють за принципом «Нуль твердих відходів на звалища». Це означає не тільки те, що жодний тип відходів із заводу не відправляється на полігон, а й те, що всі відходи повторно використовуються у виробництві або переробляються для подальшого вжитку чи створення корисної енергії.

За рік заводи P&G в Україні забезпечують переробку або повторне використання 3,8 тисячі тонн твердих відходів: дерев’яних палет, макулатури, металобрухту, поліетилену і пластику, а також подрібнених відходів.

Отже, щороку компанія береже більш як 1,8 га лісу завдяки переробці деревини. Повторне використання подрібнених відходів для паливних палет дає можливість отримати енергію, якої достатньо для опалення понад 2000 будинків площею 100 кв. м протягом опалювального сезону. Переробка близько 800 тонн поліетилену та пластику допомагає зберегти 2 млн л нафти.

REDUCE. Прогнозується, що до 2030 року глобальний розрив між водопостачанням та попитом становитиме 40%. Зростає також тиск на водні ресурси, і в деяких містах, таких як Кейптаун, уже відчули, що таке «нульовий день», коли місто вичерпує свої запаси води. А ще уряд вимагає, щоб усі чотири мільйони жителів скоротили її споживання вдома до 50 л на 1 особу на день. Вода не лише життєво необхідна для щоденної роботи наших заводів, а і є невід'ємною складовою 70% домашнього побуту. Купання, прання, приготування їжі або миття посуду — домогосподарства використовують 10% глобального запасу води, що є підтвердженням необхідності перегляду принципів її споживання.

В більшості домівок щодня використовується до 500 л води на одну особу. Кілька років тому вчені P&G почали вивчати інновації у галузі водозберігаючих продуктів, таких як капсули Ariel і Tide, що дають можливість прати в холодній воді на коротких циклах та отримувати чудовий результат, водночас заощаджуючи воду й енергію. Під час Всесвітнього економічного форуму в Давосі компанія презентувала концепцію, згідно з якою в домашньому господарстві можна витрачати 50 л води замість 500 л.

Концепція «Житло 50 л» об'єднує компанії, законотворців та місцеве населення для розробки й оцінювання інновацій для домогосподарств, що допоможуть подолати кризу міського водопостачання. Це амбіційний проєкт, який потребує міжгалузевого партнерства виробників приладів та побутової техніки, місцевих органів влади, міських комунальних служб, технологічних партнерів, суспільно-політичних організацій, будівельних компаній, фахівців з технічного забезпечення й дизайну та багатьох інших. Ця програма спочатку буде реалізована в 10 найбільших містах, в яких уже сьогодні населення відчуває кризу водопостачання.

REUSE. Наша мета — досягти відновлюваної економіки. Саме тому з’явився проект HolyGrail. Компанія Procter & Gamble за сприянням Фонду Еллен Макартур три роки працювала над інноваціями у вдосконаленні переробки твердих побутових відходів за допомогою цифрових водяних знаків. Сьогодні проєкт уже на стадії пілотного запуску в Західній Європі.

Завдяки цифровим водяним знакам паковання, що потрапляє до сортувальних пунктів, автоматично розподіляється. Споживачам не потрібно займатися сортуванням вдома.

Така технологія не лише полегшить життя споживачам, а й відкриє нові можливості, які наразі не можна використовувати з наявними технологіями сортування, зокрема:

  • сортування харчових та нехарчових відходів;
  • ідентифікація упаковки з термозбіжною плівкою;
  • упаковка ODR (непрозора і складна для переробки, включаючи чорну упаковку);
  • ідентифікація моно- та багатошарової упаковки;
  • можливість переробки замкнутого циклу.
P&G в Україні
Фото: P&G в Україні

Цифрові водяні знаки, або невидимі коди, інтегруються як у друковані матеріали (етикетки, плівки, пакети), так і безпосередньо в упаковку (ПЕТ-пляшки, пляшки з HDPE тощо). Завдяки цьому упаковка стає інтелектуальною і відкриває двері для нових можливостей: управління якістю, перевірки на підробки в точках продажу, швидких чекаутів у магазинах (тож 2D штрих-коди й QR-коди стають зайвими); поліпшеного сортування та подальшого відновлення.

Комунікація зі споживачами — ще одна перевага, оскільки невидимі коди можна легко читати за допомогою мобільних телефонів. Інформація про інгредієнти, акції та знижки, способи використання продукту, дозування та принципи поводження з упаковкою в кінці терміну експлуатації - усе це буде в руках споживача.

Я вірю, що застосування практик «Відновлювального бізнесу» невдовзі стане обов’язковим, а не вибірковим. Часи «менше негативного впливу» скінчились. Майбутнє — це про «більше позитивних змін».

Показати ще новини
Радіо НВ
X