В Україні відхилили підвищення тарифів на ж/д вантажоперевезення
Про це повідомила глава Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна, передає Інтерфакс-Україна.
Таким чином, документ про 22,5%-ве підвищення зазначених тарифів залишився неузгодженим.
Ляпіна запропонувала бізнесу підготувати аналіз, а Міністерству інфраструктури запропонувати той рівень підвищення тарифів, кошти від якого Укрзалізниця реально зможе направити на розвиток в поточному році.
Говорячи про терміни прийняття рішення по тарифам, вона зазначила, що це залежить від того, як швидко будуть розроблені і внесені такі зміни. Глава відомства не виключила, що Мінінфраструктури може встигнути зробити це до 1 жовтня.
Нагадаємо, тарифний комітет Міністерства інфраструктури погодив підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення всередині країни на 22,5% з 1 жовтня.
13 вересня 2017 року Кабінет міністрів України затвердив фінансовий план Укрзалізниці, в якому закладено підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення на 22,5% з 1 жовтня 2017 року.
Тим часом глава Госрегуляторслужби Ксенія Ляпіна під час обговорення фінплану Укрзалізниці на засіданні Кабміну зазначила, що в умовах відсутності незалежного регулятора для такого монополіста, як Укрзалізниця, встановлення тарифу - питання регулятивне.
"Тому пропозиції тарифної ради Мінінфраструктури буде обговорюватися, буде проводитися аналіз регулятивного впливу таких тарифів на економіку в цілому, оскільки залізниця - системоутворююча інфраструктура, одноразове підвищення на 22,5% може привести до дуже серйозних і негативних наслідків для економіки", - заявила вона.
Крім того Американська торгова палата (АСС) у четвер, 21 вересня повідомила, що звернулася до Кабміну з проханням утриматися від підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення в 2017 році.
Експерти компаній-членів палати вважають, що перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів на наступний період необхідно показати результати попереднього підвищення, зокрема, в розрізі ситуації з розподілом вагонів, їх обігом, швидкістю доставки і збереженням вантажу.
"Палата переконана в необхідності надання детального економічного обґрунтування підвищень, адже в прозорості процесу тарифоутворення зацікавлені як бізнес, так і держава", - резюмують в АСС.
Також представники бізнесу - члени Європейської Бізнес Асоціації виступили проти підвищення вантажних ж/д тарифів.
Раніше Госрегуляторслужба відмовилася погоджувати проект наказу Мінінфраструктури, який передбачав здійснення ще з лютого 2017 індексації тарифів на ж/д перевезення вантажів в межах країни на 25%, і вирішила створити спільну з бізнесом робочу групу для визначення компромісною ставки підвищення.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.