Без Медведчука не обійшлося. У вересні в Україні загрожує дефіцит дизпалива на рівні 10% - експерт
У серпні в порівнянні з липнем поставки російського ДТ скоротилися в 4,5 рази, заявив директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн
Дефіцит дизельного палива у вересні в Україні складе 60 тис. т, або 10% від очікуваного обсягу споживання. Про це заявив директор Консалтингової групи А-95, повідомляє Дзеркало тижня.
За його словами, введене Кабміном мито на трубопровідні поставки російського дизельного палива зупинила найбільший канал імпорту ресурсу, який забезпечував у першому півріччі 2019 року близько 45% українського ринку.
У серпні в порівнянні з липнем поставки російського ДП скоротилися в 4,5 рази (з 300 тис. т до — 52 тис. т).
«Дефіцит дизельного палива у вересні оцінюється в 60 тис. т, або 10% від очікуваного обсягу споживання в Україні… Порівняння динаміки світових і оптових цін в Україні показує, що спред між ними у вересні різко виріс, що вказує на зростання „ажіотажної“ складової», — заявив він.
Раніше Куюн заявляв, що зростання світових цін на нафту, пов’язане з атакою на об'єкти нафтової промисловості Саудівської Аравії, а також проблеми з паливозабезпеченням на внутрішньому ринку незабаром можуть спричинити за собою збільшення роздрібних цін на нафтопродукти в Україні на 1,5 грн/л.
За словами Куюна відомо, що йдуть переговори на поставки в жовтні, але постачальник наполягає на довгострокових контрактах, які з урахуванням мита стануть збитковими для покупців вже в грудні, після відновлення білоруських поставок і зниження споживання.
«Миттєво розрубати проблему могло б скасування мит, що гарантувало б прибутковість контрактів і оперативний початок поставок на „сухий“ ринок. Одержувачі „трубопровідного“ дизпалива вже звернулися до прем'єра Гончарука. Яким буде відповідь і чи буде, поки невідомо. Цілком очевидно, що ця тема знаходиться не в економічній, а в політичній площині: нафтопродуктопровід чітко асоціюється з Віктором Медведчуком, на якого у нової владної команди гостра алергія», — зазначив він.