В А-95 розповіли, до чого призведуть плани Коломойського з обмеження імпорту палива

0 коментувати
 Плани Коломойського на імпорт палива піднімуть ціни для всіх споживачів, вважають експерти
Фото: svit24.net

Плани Коломойського на імпорт палива піднімуть ціни для всіх споживачів, вважають експерти

Ініціатива найбільшого українського нафтопереробного заводу – Кременчуцького (компанія Укртатнафта) – з обмеження імпорту нафтопродуктів в Україну шляхом запровадження квот спричинить зростання цін для всіх категорій споживачів, зруйнує стійку модель забезпечення країни паливом і не вирішить проблем нафтопереробної галузі.

Про це повідомили експерти Консалтингової групи А-95 за результатами вивчення заяви Укртатнафти до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з вимогою обмеження імпорту, починаючи з 1 травня 2018 року.

"Заява містить масу маніпуляцій і не вказує справжні причини складної ситуації в українській нафтопереробці. У своєму зверненні Укртатнафта не розглядає підсумки 2017 року, коли вона збільшила виробництво бензинів на 17,4%, а сумарно частка українських виробників перевищила 40% ринку. Випуск дизпалива на заводі зріс на 25%, частка ринку - до 12%", - вказали в А-95.

Це сталося після переходу Укртатнафти і Шебелинського ГПЗ на випуск нафтопродуктів за стандартом Євро-5, що дозволило їм наростити переробку і почати продаж свого палива за цінами імпорту - за максимальними серед всіх можливих напрямків, вказують експерти і додають, що така сприятлива кон'юнктура дає підстави прогнозувати, що в поточних ринкових умовах в 2018 році частка бензинів українського виробництва перевищить 50% ринку.

"Головною проблемою українських НПЗ на ринку бензину є не імпорт, а падіння споживання більш ніж на ніж на третину за останні чотири роки. Для нарощування продажів Укртатнафті необхідно змінити свою збутову політику, а не пробувати змінити ринок неринковими методами", - заявив директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

В А-95 поділяють стурбованість ситуацією в нафтопереробній галузі, але причиною цього вважають не імпортні поставки, а відсутність інвестицій в модернізацію НПЗ і як наслідок низьку ефективність переробки українських заводів.

"Група Приват контролює Укртатнафту з 2007 року і за цей час не побудувала жодної нової установки, обмежуючись перепрофілюванням і ремонтами існуючого обладнання. Зростання імпорту нафтопродуктів стало наслідком, а не причиною занепаду галузі", - заявив Куюн.

Він нагадав, що група Приват вже закрила два приналежні їй НПЗ в Дрогобичі та Надвірній через їх технологічну відсталість, після чого захопила більш сучасний НПЗ Укртатнафта.

Експерти А-95 вважають, що обмеження імпорту не вирішить проблеми низької ефективності українських НПЗ і не призведе до відновлення роботи зупинених заводів. Але при цьому буде зруйнована стійка і диверсифікована система постачання нафтопродуктів в Україну, що неминуче призведе до зростання цін.

"Ініціатива обмеження імпорту - чергова спроба монополізувати ринок нафтопродуктів групою Приват. Дестабіліція поставок в періоди збиральних і посівних, зростання цін і подальше виведення прибутку на офшорні юрисдикції - інших результатів цей проект не матиме", - заявив Сергій.

Нагадаємо, що компанія Укртатнафта (Кременчуцький нафтопереробний завод) просить Міністерство економічного розвитку і торгівлі України ввести квоти на імпорт бензинів і дизельного палива з 1 травня 2018 року.

Як відзначають в компанії, введення квот дозволить подолати залежність України від поставок з Росії і підвищити завантаження вітчизняних нафтопереробних заводів.


Укртатнафта управляє Кременчуцьким НПЗ проектною потужністю 18,6 млн тонн. У жовтні 2007 року оперативний контроль над Укртатнафтою встановила група Приват Ігоря Коломойського.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: