«Основні проблеми незмінні». Бізнес назвав шість пріоритетів для нового голови Укрзалізниці

27 серпня 2020, 11:46

Бізнес вітає Жмака з призначенням та очікує на впровадження структурних реформ вантажних та пасажирських залізничних перевезень. Про це йдеться у заяві Європейської бізнес асоціації.

Відео дня

«Основні проблемні питання в залізничному секторі, які потребують рішучих дій, протягом тривалого часу залишаються незмінними. Асоціація хотіла б в черговий раз окреслити перелік з шести ініціатив, які, на нашу думку, мають стати пріоритетними завданнями для нового керівника Укрзалізниці», — сказано у зверненні до керівництва УЗ.

1. Відмова від субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних. «Традиційно в Україні пасажирські перевезення є збитковими та витрати на їх здійснення покриваються Укрзалізницею внаслідок перехресного субсидування за рахунок прибуткових вантажних, що негативно впливає на фінансовий стан залізничної галузі та на її розвиток, і, по суті, є непрямим додатковим фінансовим навантаженням для представників бізнесу з метою перекриття збитків Укрзалізниці», — йдеться у зверненні.

2. Реформування структури Укрзалізниці. Бізнес пропонує організаційно виокремити вертикалі Укрзалізниці: вантажні перевезення та логістика, пасажирські перевезення, інфраструктура, виробництво та сервіс. Очікуваним кроком також є відкриття ринку приватної тяги.

3. Створення прозорого механізму тарифоутворення. «Чинна тарифна система непрозора та економічно необґрунтована, крім цього відсутня прив’язка до типу затрат, що унеможливлює чітке цільове використання тарифів: тяга, вагон, інфраструктура, інвестиції… Необхідно розподілити залізничний тариф на локомотивну, інфраструктурну та вагонну складову (остання вже дерегульована), а також повністю переглянути систему тарифоутворення», — вважають у Асоціації.

4. Боротьба з крадіжками деталей вагонів та локомотивів. За підрахунками компаній-учасників Комітету з логістики ЄБА, за 2018 рік та за результатами першого кварталу 2019 року, було здійснено 3859 випадків розукомплектування на суму понад 24 млн грн. Бізнес підтримує ідею створення транспортної поліції.

5. Гарантування безпеки та збереження вантажів під час транспортування. Важливим кроком для вирішення цієї проблеми є, у випадку пошкодження вагонів, зобов’язати працівників Укрзалізниці забезпечити оперативне складання актів про пошкодження вагонів та інших необхідних документів.

6. Оптимізація надлишкової інфраструктури. «Необхідно напрацювати виважене рішення по роботі малодіяльних зернових станцій. Бізнес концептуально не підтримує рішення про закриття таких станцій, адже це призводить до ліквідації робочих місць та зупинки функціонування вантажної інфраструктури на цих об'єктах», — сказано у зверненні.

Як повідомлялося, 26 серпня Кабмін призначив Володимира Жмака головою правління Укрзалізниці.

Показати ще новини
Радіо НВ
X