До Гданська через Литву. Українські аграрії просять у Польщі побудувати ширококолійну залізничну гілку

28 жовтня, 13:53
Логістичний шлях дасть значні позитивні фінансові та економічні ефекти для Польщі та України (Фото:Antranias/pixabay.com)

Логістичний шлях дасть значні позитивні фінансові та економічні ефекти для Польщі та України (Фото:Antranias/pixabay.com)

Українські аграрії звернулися до влади Польщі з проханням про прокладання на її території ширококолійної залізничної лінії (з колією 1520 мм), яка з'єднає порт польського Гданська з українською та литовською залізницею для експорту агропродукції.

Звернення до президента Польщі Анджея Дуди та її прем'єр-міністра Матеуша Моравецького направили українські аграрні асоціації: Всеукраїнська аграрна рада (ВАР), Аграрний союз України, Український клуб аграрного бізнесу, Всеукраїнська асоціація громад, Союз птахівників України та Українська аграрна конфедерація, повідомляється на сайті ВАР.

Відео дня

Згідно зі зверненням, одним із найбільших та найближчих до України європейських портів є порт Клайпеди у Литві, який має значні вільні потужності з перевалки. Однак через відмінності у ширині колії між Польщею, Україною та країнами Балтії існує необхідність перевантаження вмісту вагонів на прикордонних переходах між країнами або перестановки вагонних візків, що не дає змоги повноцінно реалізувати експортно-імпортний потенціал порту Клайпеди.

Своєю чергою використання автотранспорту або контейнерів як альтернативи залізничним перевезенням погано підходить для транспортування масових навантажувальних вантажів (вугілля, руда, зернові, метал) на великі відстані та збільшує їх вартість до неконкурентного рівня. Крім того, у разі використання контейнерних терміналів пропускна здатність залізничної лінії буде обмежена їхніми потужностями, що також не дасть змогу повністю використовувати потенціал.

Аграрії наголошують, що такий логістичний шлях дасть значні позитивні фінансові та економічні ефекти для Польщі та України не лише через збільшення експортно-імпортних потужностей, а й об'єднання економічного простору Польщі, країн Балтії та України.

Такий проєкт може бути реалізований шляхом реконструкції наявної залізничної мережі та будівництва сумісної колії або будівництва окремої залізничної гілки.

У червні 2022 року віцепрем'єр Польщі Ярослав Качинський заявив, що питання будівництва цієї ширококолійної залізничної колії вже попередньо схвалено польським та українським урядом.

Редактор: Марія Ївженко
Показати ще новини
Радіо НВ
X