Ягода зі смаком валюти. Як Україна стала одним зі світових лідерів із вирощування лохини

18 жовтня 2020, 09:28
НВ Преміум

Україна потрапила у світовий топ-20 постачальників лохини — експорт цієї вітчизняної ягоди щорічно збільшується майже на 30%, пише журнал НВ.

К ожна ягода автоматично фотографується і проходить сортування за дев’ятьма параметрами — залежно від розміру, кольору, м’якості, стиглості, наявності хвостика або навіть цвілі", — каже Євген Харлан, директор зі стратегії й розвитку компанії Нікдарія, яка вирощує і продає лохину під брендом iberry. Водночас він киває у бік нової сортувальної лінії.

Відео дня

Диво техніки привезли сюди у 2020 році разом з автоматичною пакувальною машиною. Придбання вдало доповнюють уже наявне обладнання для охолодження і зберігання ягід загальної площею 1 тис. кв. м, автоматичну систему поливу і метеостанції. Все це «озброєння» допоможе лохинній фермі з Житомирської області завоювати ринки Близького Сходу і Європи.

Нікдарія, що з’явилася три роки тому, — вельми велике господарство, як для компаній, що спеціалізуються на ягодах: лохина тут займає 100 га. Але цього літа урожай зібрали лише з 20 із них, бо кущі починають приносити плоди не відразу. Тим не менш компанія вже встигла налагодити постачання Україною і — пробними партіями — за її межі: до ОАЕ, Саудівської Аравії, Малайзії та Сінгапуру.

За п’ять років врожайність зросте до 10 т з 1 га з отриманої 1 тис. т 70%, за розрахунками Харлана, підуть на експорт. «Європа є для нас пріоритетним ринком. Коли підприємство вийде на повний обсяг, постачатимемо у цьому напрямі», — зазначає він.

Аналітична платформа East-fruit, посилаючись на офіційні дані, зазначає: впродовж останніх п’яти років продажі української лохини за межі країни росли в середньому на 26,5% на рік. І за підсумками 2019-го Україна увійшла до світового топ-20 експортерів свіжої ягоди, поставивши на зовнішні ринки 2,4 тис. т. лише п’ять років тому цей показник не перевищував 300 т.

Допоміг зростальний попит: у багатьох державах усе більше споживачів готові купувати дієтичну ягоду. Якщо у 2016 році її глобальне виробництво оцінювалося у 552,5 тис. т, то за два наступні роки воно зросла на 23%, до 683 тис. т.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X