Без Миколаєва ніяк. Український бізнес просить ООН та Туреччину розширити зерновий коридор

11 жовтня, 18:26
Судно Brave Commander у порту Південний завантажує зерно для Ефіопії (Фото:Міністерство інфраструктури України / Telegram)

Судно Brave Commander у порту Південний завантажує зерно для Ефіопії (Фото:Міністерство інфраструктури України / Telegram)

Українська бізнес-спільнота звернулася до ООН та посольства Туреччини з наполегливим проханням зробити все можливе для продовження дії зернової ініціативи та її розширення.

Про це йдеться у відповідному листі Європейської Бізнес Асоціації, у якому вона просить приєднати до зернової ініціативи Миколаївський морський портовий вузол та збільшити кількість перевірок на добу суден з українською сільськогосподарською продукцією.

Відео дня

В Асоціації нагадали, що в 2021 році Україна забезпечила світовий ринок обсягом продовольства, достатнім для харчування близько 400 млн осіб, не враховуючи населення України, експортувавши агропродукцію до 191 країни світу.

«Варто відзначити важливу підтримку України з боку ООН та Туреччини щодо відновлення експорту українського зерна через порти Чорного моря в рамках Зернової ініціативи з безпечного транспортування зерна та продовольства з трьох українських портів. Розблокування українських портів посприяло покращенню гуманітарної ситуації в Африці та Азії, а також протидії дефіциту продовольства у світі та зниженню цін на зерно. Станом на 6 жовтня 2022 року зерновим коридором вже відвантажено понад 280 суден з більш ніж 6 млн тонн сільськогосподарської продукції на борту до країн Азії, Африки та Європи», — зазначили у Асоціації.

Водночас, бізнес-спільнота звернула увагу на логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту аграрної продукції.

Зокрема, за інформацією Комітету зернових та олійних культур Асоціації, на початку жовтня кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу.

«Це означає, що у чорноморських портів Великої Одеси (Одеса, Чорноморськ та Південний) вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться. Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден. За підрахунками експертів Комітету Асоціації, на обробку одного судна витрачається 25 днів, з яких 9 днів — перевірка Спільного координаційного центру на шляху до України, 3 дні - перехід до порту завантаження, 3 дні - завантаження, 2 дні - перехід назад до Босфору, 9 днів — перевірка Спільного координаційного центру у зворотному напрямку. Як наслідок, зростуть ціни на українське зерно», — констатували у ЄБА.

На думку зернової бізнес-спільноти, щоб уникнути великого скупчення суден, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу.

«Для ефективного подолання продовольчої кризи, перш за все, у всьому світі, особливо в країнах, де страждають від голоду, важливо також розширити географію зернової ініціативи, а саме включити до неї „зернові ворота“ України — Миколаївський морський портовий вузол, через який у 2021 році пройшла майже третина від загального обсягу експорту зернових з портів України. За підсумками 2021 року порт досяг обсягів обігу вантажів на рівні приблизно 30 млн тонн», — сказано у листі.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Враховуючи вищезазначене, Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та посольства Республіки Туреччина в Україні з проханням зробити все можливе для продовження дії зернової ініціативи, включаючи розгляд питання Миколаївського морського портового вузла, а також збільшення на добу кількості перевірок суден з українською сільськогосподарською продукцією.

Як повідомлялося, документи, які регулюють основні положення так званої зернової ініціативи, були підписані в Стамбулі 22 липня 2022 року. Сторонами ініціативи є Україна, Росія та Туреччина на пропозицію генерального секретаря ООН. Термін дії Ініціативи — 120 днів. Тобто до 19 листопада.

Показати ще новини
Радіо НВ
X