Підтримуємо економіку диктатора. Україна скасувала ввізне мито на продукцію білоруського автопрому

8 грудня 2021, 12:39

Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) скасувала спеціальне мито на імпорт автобусів, вантажних та спецавтомобілів з Білорусі у розмірі 35% митної вартості, введене в дію з 2 травня 2021 року.

Відповідне рішення МКМТ від 6 грудня опубліковане 8 грудня і набуло чинності з цього ж дня, повідомляє Інтерфакс-Україна.

Мінекономіки розпочало розслідування щодо фактів дискримінаційних дій з боку Білорусі за зверненням асоціації Укравтопром.

Відео дня

Українські підприємства, що випускають автобуси всіх класів, неодноразово звертали увагу на створення сприятливих умов для домінування на ринку білоруських транспортних засобів за наявності кількох вітчизняних виробників.

МКМТ України рішенням від 16 квітня цього року встановила факти дискримінаційних та недружніх дій з боку Білорусі щодо українських підприємств автомобілебудування та застосувала адекватні, на її думку, заходи.

За даними Держмитслужби, у 2020 році за загальним кодом 8702 (моторні транспортні засоби для перевезення понад 10 осіб, включаючи водія), в Україну ввезено з Білорусі автобуси на $38 млн (60% загального імпорту) за повної відсутності експорту.

Вантажівкок повною масою 5−20 тонн з Білорусі було ввезено на $10,4 млн, понад 20 тонн — на $34,13 млн (експорт був відсутній), спецавтомобілів за кодом 8705 10 00 00 — на $4 млн (експорту з України не було), за кодом 8705 90 80 90 — на $5,76 млн (вивезено на $0,05 млн).

Водночас дистриб’ютор Мінського автозаводу Торговий дім МАЗ-Україна оскаржив це рішення в суді та зміг домогтися ухвали Окружного адміністративного суду Києва від 6 травня про його призупинення. У липні цей вердикт було підтверджено в апеляційній інстанції, а на початку листопада — Верховним судом.

МАЗ-Україна у своєму адміністративному позові просив визнати дії МКМТ та Мінекономіки протиправними, а рішення недійсними, зокрема, вказуючи на те, що МАЗ-Україна уклав договори на постачання продукції в Україну на суму понад 181 млн грн за ціною, яка не враховувала спецмито, тобто. до розгляду справи по суті контрагенти можуть розірвати договори поставок.

Раніше повідомлялося, що з січня по листопад 2021 року в Україні було зареєстровано майже 14 тис. нових комерційних автомобілів (вантажних та спецавтомобілів), що на 40,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Показати ще новини
Радіо НВ
X