Через окупацію Криму і частини Донбасу Украерорух недоотримав 19 млрд грн

26 грудня 2019, 08:15

З 2015 року кількість польотів в повітряному просторі України скоротилася на 44%, а Украерорух недоотримав 19 млрд грн. Підприємство має намір збільшувати кількість транзитних рейсів

Державне підприємство обслуговування повітряного руху України (Украерорух) після 2014 року, коли відбулась окупація Криму та частини Донбасу, отримало великі фінансові і операційні втрати. «Якщо у 2013 році загальний обсяг склав 530 тис. польотів, то у 2018 році — лише близько 300 тисяч. Це мінус 44%. А транзитні польоти зменшилися майже в 3 рази. Наші загальні недоотримані доходи за весь період з 2014 року оцінюються приблизно 19 млрд грн», — розповів в інтерв'ю НВ Бізнес в.о. директора Украероруху Андрій Ярмак.

Відео дня

Він зазначив, що у 2013 році найбільша частка припадала на транзитні польоти — 65%. І в основному, це були польоти в Сімферопольському FIR-e (район польотної інформації) з Європи в країни Південно-Східної Азії. «Після того, як сталася тимчасова окупація Криму, в березні 2014 року Державіаслужба прийняла рішення закрити повітряний простір над півостровом. Тому транзитні потоки пішли на південь до берегів Туреччини», — розповів Ярмак.

Тепер транзитні потоки складають трохи понад 40% від загальної кількості обслугованих підприємством рейсів авіакомпаній. Це переважно транзит з півдня на північ і навпаки.

При цьому в Украерорусі працюють над збільшенням транзиту. «Ми розробили процедури використання повітряного простору в районі Чорного моря, спеціальний safety case і відкрили 4 траси над Чорним морем, які сьогодні також активно використовуються», — пояснив Андрій Ярмак. У 2015 році EASA (Європейське агентство авіаційної безпеки) схвалила ці траси. А в жовтні 2018 Федеральне управління цивільної авіації США (FAA) зробило висновок, що ці 4 траси є безпечними.

Зараз по цих трасах проходить близько 70 рейсів на добу. Ними користуються МАУ, Georgian Airways, Air Arabia, windrose, SkyUp Airlines, Air Moldova, Travel Service Airlines (Чехія) та інші.

Підприємство планує в рамках цього району польотної інформації відкривати нові траси. «Вони дозволять авіакомпаніям більш гнучко планувати виконання польотів, вибирати оптимальні маршрути, скорочувати час польоту і використовувати менше палива», — упевнений Ярмак.

Проте він вважає, що глобальне відновлення транзитного потенціалу України — це, скоріше, політичне питання.

Редактор: Артем Ільїн

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X