Колеса, що ростуть зі смартфонів. Як український ринок таксі повністю змінився за п’ять років і тепер очікує на прихід китайського гіганта

22 травня 2021, 09:09
НВ Преміум

Три кити, на яких стоїть український ринок таксі, — Uber, Uklon і Bolt, — привчивши клієнтів до своїх онлайн-застосунків, забезпечили ринку щорічне зростання на 15%, пише журнал НВ.

«Т аксі за ціною авіаперельоту» — так користувачі соцмереж жартували 5 квітня, у перший день нового столичного локдауну, в межах якого місцева влада дуже обмежила роботу громадського транспорту. Тарифи у Києві в той день сягали 500 грн і навіть 1 тис. грн. Такі ціни привернули увагу Антимонопольного комітету. Втім, самі служби таксі пояснили, що в усьому винні алгоритми, які автоматично відреагували на підвищений попит.

Відео дня

Алгоритми «заспокоїлися» за кілька діб. А ось сам ринок, хоч і стабілізував ціни, продовжив своє невблаганне зростання, яке в щорічному вираженні становить у великих містах країни плюс 12−15%.

40 млрд грн, 220 тис. залучених у перевезення водіїв і 280 млн поїздок на рік — так три роки тому оцінював таксоринок Офіс ефективного регулювання (BRDO). Сьогодні ж його обсяг уже досяг 60 млрд грн — такі дані Української таксомоторної асоціації. Водночас більше ніж 90% водіїв працюють без ліцензій.

Процесу зростання сприяє дедалі більша цифровізація процесу спілкування клієнтів і тих, хто постачає послуги таксі. Онлайн-агрегатори замовлення, що нині бурхливо розвиваються, стартували в Україні в середині 2016 року, з приходом американського Uber. Ця компанія і ще дві схожі — заснований у 2010-му український Uklon, а також естонський Bolt, що стартував на місцевому рівні у 2018-ому, — сьогодні стали найбільшими гравцями у країні. Разом вони істотно змінили ринок, спростивши замовлення машини до кількох торкань до екрана смартфона і скоротивши загальний час очікування до лічених хвилин. Тепер клієнти оцінюють водіїв, можуть відстежити їхній рейтинг і шлях замовленого автомобіля.

Лідери активно залучають усе нових користувачів, витісняючи традиційні служби. За різними оцінками, онлайн-замовлення через агрегатори становлять уже 60−80% від усіх випадків звернення клієнтів по таксі у столиці.

Успіхи трьох наявних онлайн-гігантів привернули на місцевий ринок нового — китайську компанію Didi з багатомільйонною аудиторією у 15 країнах, яка тепер вивчає можливість виходу в Україну.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X