Ціна імені. Чи вигідно відкривати ресторан за франшизою

Для новачка – це унікальна можливість запустити свою справу з нуля, перейняти практичний досвід успішного бізнесу і не розоритися, для досвідченого бізнесмена – надійно інвестувати кошти.
Франчайзинг сміливо можна включати до двадцятку найперспективніших напрямів бізнесу. Згідно з дослідженням компанії Poster, франшизу в Україні пропонують понад 550 компаній, більш ніж половина з них – імениті бренди.
Інтерес до запуску своєї справи за франшизою зростає з кожним роком: у 2015 році приблизно 30% ресторанів в Україні запускали новий проект, тоді як в 2016 цей показник просів до 17%.
Стабільно зростає кількість франшиз в сфері громадського харчування – близько 40% від усіх пропозицій на ринку. Особливо добре почуваються компанії, які спеціалізуються на продажу фастфуду та вуличної їжі.
Стартові інвестиції у відкриття популярної точки ресторанного бізнесу за франшизою стартують, згідно з дослідженням, від 130 тис. грн до 4-5 млн грн, а окупність інвестицій за правильної побудови бізнесу в середньому від 3 до 5 років.
Тому ресторанна сфера є найперспективнішою серед всіх форматів франшиз.
Принцип взаємності
Франчайзинг – це спосіб розпочати власний бізнес для обережних бізнесменів, які не хочуть ризикувати інвестиціями наосліп, вважає власник і засновник мережі Freshline Вадим Бортник.
За свій 20-річний досвід підприємець неодноразово бачив, як з десяти нових ресторанів з різних причин припиняють існування дев'ять. За той же період із десяти франшиз успішно працюють дев'ять і тільки одна не витримує конкуренції на ринку...
«Франчайзинг в моєму розумінні – це концепція win-win. Модель, яка дозволяє об'єднати мій досвід, професіоналізм команди, наші інтелектуальні напрацювання, логістичні нюанси з тією підприємницькою енергією, фінансами, вибором локації, яку вкладає франчайзі», – пояснює Бортник.
Ресторанний бізнес справедливо вважають одним з найскладніших. Тут можливі як надприбутки, так і безліч ризиків. Тому бізнесмен упевнений, що франшиза – це найшвидший і найправильніший спосіб розвитку своєї справи.

Компанії, які мають привабливу торгову марку і хорошу динаміку розвитку, обов'язково приходять до франчайзингу.
По-перше, розвинена мережа – це стабільне надходження грошей і, як наслідок, збільшення вартості бізнесу. По-друге, власник франшизи може дати пораду на самому старті, як краще побудувати систему підготовки персоналу, де робити закупівлі або як правильно поводитися з клієнтами.
«Ми беремо на себе прорахунок інвестицій, складаємо фінансову модель, аналізуємо ризики, малюємо дизайн-проект і проводимо комплексну підготовку всього персоналу, – розповідає керівник відділу продажів у Franchising Pizza Celentano Роксолана Токарська. – Компанія зацікавлена допомогти новачкові, зробити так, щоб заклад успішно працював і приносив прибуток, адже отримуємо від цього роялті».
Бренд Pizza Celentano з'явився в Україні 19 років тому. На сьогодні по всій країні діють близько 150 ресторанів їх мережі. З них тільки 6 власних, а всі інші відкриті за франшизою. Окупність кожного проекту в середньому від 1,5 до 3 років.

Франшиза – це стандарти і правила, яких потрібно буде дотримуватися. Фактично вам дають готову бізнес-модель, резюмує Токарська, яка вже діє на ринку, і впізнаваний бренд.
Азбука бізнесу
Крім підтримки від франчайзера на старті, молодий підприємець також отримує досвідченого бізнес-партнера і відпрацьовану бізнес-модель з прописаними бізнес-інструкціями.
«Ми постійно проводимо систему тренінгів, аудитів, атестації персоналу, допомагаємо з рекламними і маркетинговими комунікаціями», - розповідає засновник Lviv Croissants Андрій Галицький.
На сьогодні їхня мережа нараховує 50 пекарень.
До кінця року плануємо відкрити ще три, а на 2018 плануємо запуск ще 30 пекарень«До кінця року плануємо відкрити ще три, а на 2018 плануємо запуск ще 30 пекарень», - ділиться планами Андрій Галицький. За його словами, дуже важливо підтримувати тісний зв'язок з колегами, ділитися успішним досвідом бізнесу за франшизою, а також намагатися вивести свої об'єкти на міжнародні ринки.
Як показує практика, якщо ви ресторатор і у вас є дійсно цікавий формат – його хтось обов'язково купить. А якщо ви хочете свій бізнес, але не знаєте з чого почати або не впевнені в унікальності власної ідеї – приходьте на форум ресторанного франчайзингу FRANCHITHINK 30 листопада 2017 року КВЦ Парковий.
На одному майданчику зустрінуться представники ресторанних франчайзингових мереж України і світу, а також інвестори (власники закладів) франчайзі, постачальники та інші експерти ресторанного ринку. Загальна кількість гостей становитиме 1500 осіб з України, країн СНД, а також США, Великобританії, країн Західної, Східної Європи та Азії.
Головна сцена форуму вміщує понад 800 осіб. Тут іноземні спікери поділяться своїми кейсами й історіями успіху. Серед експертів вже підтвердили участь Бенжамін Саймон, віце-президент великої мережі ресторанів швидкого обслуговування Carl's Jr (мережа об'єднує більш ніж 3500 закладів в США, Еквадорі, Мексиці, Сінгапурі, Таїланді, Білорусі та Росії), Федір Овчинников, засновник і співвласник міжнародної мережі «Додо Піца», що нараховує понад 200 піцерій в 9 країнах; Деніз Косан, засновник Walter's Coffee Roastery, яка всього за кілька місяців свого існування стала інтернет-феноменом і потрапила в сюжети найбільших медіа; Маріо К. Бауер, член ради Директорів з міжнародного франчайзингу, член Виконавчої ради Vapiano SE (разом з командою відповідає майже за 200 ресторанів у більш ніж 30 країнах по всьому світу), Ольга Єлісєєва, операційний директор (COO) бренду KFC в Центральній і Східній Європі, Росії і країнах СНД.
На території EXPO будуть представлені фірмові стенди 30 ресторанних франшиз. А в зоні BUY відбудуться презентації як українських франшиз, відомих у багатьох країнах світу, так і франшиз ресторанних мереж зі США, Іспанії, Італії, Ірландії, Туреччини, Білорусі та Росії. Серед них KFC, Little Caesars, Cantina Mariarchi, Yogorino, Lizarran, Додо Піца, Pizza Celentano, FreshLine, Lviv Croissants, Salateira, Мафія і багато інших.
Квитки доступні на сайті: http://franchithink.com