Ризики зростають щодня. «Тіньовий флот» Путіна загрожує світу масштабною екологічною катастрофою — FT

3 квітня, 11:23
Танкер, ілюстративне фото (Фото:Vesselfinder)

Танкер, ілюстративне фото (Фото:Vesselfinder)

«Тіньовий флот», який використовує Росія для обходу нафтових санкцій, може стати причиною масштабної екологічної катастрофи.

Про це, як пише Financial Times, заявив Рольф Торе Роппестад, виконавчий директор норвезької Gard, однієї з найбільших у світі компаній зі страхування судноплавства.

Він попередив про зростання ризику катастрофічного розливу нафти через використання тисяч суден без страховки від перевірених компаній.

Відео дня

«Ніхто не допоможе розібратися з цим безладом. Це соціальна та екологічна катастрофа, яка очікує свого часу, і вона повинна викликати у всіх нас велике занепокоєння», — сказав Рольф Торе Роппестад.

У коментарі FT Роппестад підрахував, що відколи Росія вторглася в Україну, «кілька тисяч» суден торгують по всьому світу без прикриття з боку Міжнародної групи клубів взаємного страхування. Група, що складається в основному з європейських та американських страхових компаній (включаючи Gard), історично покривала страховкою близько 90% світового океанського тоннажу.

Він висловив стурбованість з приводу надійності та здатності страховиків, які не входять до групи, впоратися з розливом нафти чи іншим нещасним випадком.

Видання також зазначає, що найбільше занепокоєння викликають протоки між Данією та Швецією в гирлі Балтійського моря, які залишаються важливим торговим маршрутом для російської нафти, яка тепер йде в обхід Європи до нових покупців в Індії та Китаї.

Агентство Bloomberg у жовтні 2022 року повідомило, що у світі формується «тіньовий танкерний флот» для перевезення нафти на користь РФ.

Financial Times оцінювало потреби РФ у додаткових «тіньових» танкерах у мінімум 240 суден.

5 грудня набуло чинності рішення ЄС щодо запровадження ембарго на постачання нафти з Росії, яке також передбачає механізм планування цін на нафту (price cap). Цей механізм передбачає заборону на надання послуг з транспортування російської нафти морським шляхом, а також її страхування, брокерських послуг та фінансування операцій компаніями на території ЄС, за винятком випадків продажу енергоресурсу за ціною не вищою за певну планку ($60 за барель). Аналогічну заборону запровадили країни G7 та Австралія.

Показати ще новини
X