Рішення воєнного часу. Як нові тарифи Укрзалізниці вплинуть на експорт та хто заплатить більше за інших

30 червня, 09:32
Ексклюзив НВ
Виробництво окатишів — товару, який експортується залізницею (Фото:Ferrexpo)

Виробництво окатишів — товару, який експортується залізницею (Фото:Ferrexpo)

Укрзалізниця та Міністерство інфраструктури України вирішили суттєво підвищити вартість перевезення вантажів залізницею. У зв’язку з війною, рішення ухвалювали оперативно, та за словами УЗ воно не зустріло спротиву. А що кажуть вантажовідправники?

Укрзалізниця спромоглася на неможливе. Компанія збільшила всі тарифи на вантажні перевезення, в тому числі для бізнесу найбагатших українців, на 70% вже з 1 липня. Від чуток про підвищення до прийняття самого рішення минуло кілька днів. Уявити таке в Україні до війни — абсолютно неможливо. Раніше обговорення доцільності підвищення могли продовжуватися роками і не закінчитися нічим.

Відео дня

Голова правління УЗ Олександр Камишін пояснює таку стрімкість «воєнним часом». «Мінюст зареєстрував цей наказ — крапка!», — заявив Камишін під час зустрічі з журналістами.

Завдяки цьому підвищенню та з урахуванням бюджетної підтримки, до кінця року компанія отримає додатково 26 млрд грн, які необхідні для поточної діяльності та розрахунків з кредиторами, розповів Камишін.

Аграрні асоціації вже висловилися проти цього рішення. А Група Метінвест Ріната Ахметова анонсувала зупинку декількох заводів, пославшись, в тому числі, на складнощі з логістикою. НВ Бізнес з’ясував на чиї плечі ляже додаткове навантаження, та чи не зупиниться Укрзалізниця через відмову власників вантажів користуватися її занадто дорогими послугами.

Напіввагони Укрзалізниці (Фото: Артем Ільїн)
Напіввагони Укрзалізниці / Фото: Артем Ільїн

(Не)великий тариф

Показати ще новини
Радіо НВ
X