Sushi Master та інші. Як працює в Україні велика франчайзингова мережа суші та чому її пов’язують з росіянами — відповідь засновника

Алекс Яновський, власник інвестхолдингу Х100 та бренду Sushi Master (Фото:Х100)
Ресторани швидкого харчування Sushi Master були створені в Росії. Бренд швидко став міжнародним. Чи правда, що він в Україні досі пов’язаний з росіянами? NV отримав відповіді громадянина США Алекса Яновського, який розвиває мережу в Україні та ЄС.
8 березня на NV Бізнес вийшов матеріал про мережі японської кухні у форматі take away, які було створено в РФ та які працюють в Україні.
У статті йдеться, що в Україні працює, як мінімум, дві великі мережі магазинів/ресторанів швидкого харчування, які спочатку з’явилися в Росії, а потім були відкриті в Україні. Це Sushi Master та Суши Wok. Кожна з них налічує більше ніж по 100 закладів в українських містах. Але майже всі вони відкривалися за франчайзинговою схемою. Тобто безпосередніми власниками торговельних точок є локальні підприємці, які купують право використання назви/бренду та технологію виробництва страв східної кухні у власника франшизи.
Співрозмовник NV Бізнес, знайомий з діяльністю Суши Wok, на умовах анонімності пояснив, що українська та російська мережі ніколи не були формально пов’язані між собою. Вони були створені людьми, яких об'єднують давні дружні стосунки. Найближчим часом начебто очікується певний ребрендинг українського Суши Wok.
Але під час підготовки матеріалу редакція не змогла отримати офіційні відповіді від представників Sushi Master. В Україні та країнах східної Європи цей бренд розвиває інвестиційний холдинг Х100 (Кіпр). Його єдиним засновником є американський підприємець українського походження Алекс Яновський. Але у деяких публікаціях мережу пов’язують з росіянином Олексієм Павловим
Вже після публікації статті з автором зв’язалися представники Холдингу Х100 та висловили готовність відповісти на всі питання, що пов’язані з діяльністю мережі ресторанів швидкого харчування, що працює під брендом Sushi Master. Затримку з відповіддю вони пояснили технічними складнощами у комунікаціях між київським офісом та холдинговою компанією на Кіпрі, куди було спрямовано редакційні питання.
Прес-служба Х100 надала NV Бізнес письмові відповіді Яновського щодо аспектів роботи бренду в Україні, Росії та інших країнах світу. Також прояснила роль громадянина РФ Олексія Павлова, який досі фігурує в документах як засновник компанії Суши Мастер Україна. Публікуємо відповіді у скороченому вигляді з поясненнями.
Про організаційну структуру холдингу Х100 та мережі Sushi Master
Станом на початок березня 2023 р. під брендом Sushi Master в Україні працює 110 закладів, а під брендом Monopizza — 20. Всі заклади працюють в Україні та Європі за моделлю франшизи. Холдинг надає право використання бренду, а також інші готові інструменти, необхідні франчайзі-партнерам для ведення бізнесу. «Таким чином фактично ресторани належать різним особам», — каже Яновський.
Власних ресторанів в Україні холдинг не має, але розглядає таку можливість.