Від лідогенерації до фінтехкомпанії. Як продавати банкам аудиторію, а бізнес — інвестору. Інтерв'ю зі співвласником Minfin і Finance.ua

3 червня 2021, 09:20
НВ Преміум

Співзасновник компанії Treeum Іван Євтушенко в інтерв'ю НВ Бізнес розповів про те, як заробляти на сервісних сайтах про фінанси, про лідогенерацію і перший мільйон доларів виручки. І розкрив деякі деталі угоди з Dragon Capital

У 2008 році в невеликій квартирі на вулиці Артема четверо друзів — Іван Євтушенко, Сергій Віндерських, Євген Ізмайлов та Іван Лукінов запустили і почали розвивати сайт про фінанси: Мінфін.

Відео дня

На той час якраз починалася світова фінансова криза. В Україні вперше майже вдвічі обвалився курс гривні, майбутнє виглядало невизначеним.

«У нас був досвід у фінансовому консалтингу і мінімальна експертиза в розробці. Плюс у трьох з нас був економічний бекграунд. Нам подобався сайт Finance.ua. Ми вирішили, що це класна штука — зайнятися таким бізнесом. Українцям явно бракувало корисної інформації про фінанси», — згадує Іван Євтушенко.

Стартапери почали з бюджету в $50 тисяч, а через п’ять років їхній проєкт перетвориться на компанію з виручкою $1 000 000. Ще через три роки підприємці купили другий за розміром фінансовий сайт країни — Finance.ua. Тепер кількість відвідувачів на обох порталах перевищує 5 мільйонів на місяць.

Через 13 років невеликий медіабізнес трансформувався у фінтехкомпанію Treeum, в яку нещодавно інвестував інвестфонд Dragon Capital.

Фінансовий оглядач НВ Бізнес зустрівся з одним зі співзасновників фінансового порталу Мінфін і CEO групи компаній Treeum Іваном Євтушенком, і розпитав про те, невеликий сайт про фінанси виріс до повноцінного фінтех-проєкту, про точку беззбитковості, як монетизується трафік, і чому саме Dragon Capital купив контроль у компанії. Євтушенко детально розповів про те, як працює лідогенерація в медіабізнесі і дав пораду класичним медіа: якщо ставити тільки на медійну монетизацію, то не варто й починати.

З чого все почалося? З вмирання медійної монетизації

— Компанія Treeum почалася із сайту Мінфін. Як і чому виникла ідея?

— Була ідея Сергія Віндерських. Він розповів, що колись давно зареєстрував сайт. Мені сподобалася назва — Minfin.com.ua. Виникла ідея продовжити консалтинг, але в більш широкому форматі. Вирішили робити це в форматі інформаційного ресурсу, як аналог Finance.ua. Цей портал тоді був дуже успішним.

Головним завданням було розробити сайт. Ми порахували, скільки нам потрібно грошей, щоб протриматися рік. Перший наш бюджет становив близько $50 тисяч. Всі скинулися, ми склали на папері бюджет. Першою людиною, яку ми найняли, була програмістка Олена Бакланова — людина, яка почала писати Мінфін. Перший код написав Сергій, а продовжила Олена. З цього почалася вся історія.

Тоді ми вирішили сфокусуватися на валютній інформації, курсах валют.

НВ
Фото: НВ

У 2008−2009 роках була жорстка девальвація. Величезна кількість людей кинулося в інтернет за такою інформацією. Ми вирішили зробити сайт зручним, з сучасними інтерфейсами. Один з перших продуктів, який зайшов — валютна переговорка. Це був чат, прообраз поточних телеграм-каналів, в якому люди спілкувалися, обговорювали курси валют.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

— Ви створили сайт, форум, і люди просто самі почали заходити, реєструватися?

— Все почалося з контенту. Це були новини, які ми передруковували, інформація про курси валют і банки. Навколо цього ми будували сервіси.

Перші 10 тисяч відвідувачів ми набрали з органічного пошуку. Тобто вже в 2009 році у нас було 10 тисяч відвідувачів на день, хоча тоді не так вже й багато людей користувалося інтернетом. Гугл віддавав нам перевагу навіть перед таким монстром, як Finance.ua…

— Як спочатку були розподілені частки?

— Було чотири засновники, ми починали на рівних — у всіх було приблизно по 25%. Потім у процесі частки змінилися.

Показати ще новини
Радіо НВ
X