Створювати світ можливостей: як маніфест перетворити на особову справу

МХП
Екологічність, інновації, якість, партнерство — основні пріоритети діяльності агроіндустріального холдингу МХП. Стрімке зростання обсягів виробництва і масштабування бізнесу в транснаціональний змінило його корпоративну філософію і стратегічні цілі. Тепер міжнародна компанія українського походження, акції якої котируються на Лондонській фондовій біржі, знаходиться на одному управлінському та ціннісному рівні з грандами міжнародного бізнесу, що фігурують в рейтингах Fortune і Forbes.
Агроіндустріальний холдинг МХП вже не просто найбільший український виробник м’яса птиці, не просто один з найбільших національних платників податків і постачальників валюти від експорту аграрної продукції. Завдяки зростанню масштабів діяльності МХП Україна посідає сьоме місце в глобальному ТОП-10 країн — постачальників продукції птахівничої галузі, входить у ТОП-3 найбільших постачальників м’яса птиці для Європейського Союзу. Україна зміцнює статус важливої складової глобальної продовольчої безпеки.
Агрохолдинг не має наміру на цьому зупинятися. У його амбітних планах не тільки збільшення щорічних обсягів виробництва курятини до 900 тис. тонн, а й набуття статусу великого міжнародного виробника, завдяки чому холдинг зміцнить свої позиції на зарубіжних ринках. А виробничі потужності на території ЄС забезпечать йому присутність на світових ринках в ролі найбільшого європейського виробника протеїну.
У нинішньому році до переробних підприємств МХП в Нідерландах і Словаччині приєдналася найбільша на Балканах словенська птахівницька і м’ясопереробна компанія Perutnina Ptuj, що поставляє м’ясо птиці в 15 країн Європи. Цю угоду частково профінансував впливовий міжнародний інвестиційний банк ING. Стратегію масштабування бізнесу словенської птахофабрики МХП представляв зацікавленим інвесторам на road-show у фінансових столицях ЄС і в Лондоні. Інвестиції в розширення виробничих потужностей підприємства дозволять збільшити кількість продукції європейського походження на цьому ринку.
Найбільший в галузі птахівництва вітчизняний агрохолдинг МХП не тільки географічно вийшов за межі України — продукція МХП представлена на ринках 80 країн. Стандарти його діяльності відповідають стандартам роботи на глобальних фінансових і товарних ринках, що передбачає абсолютно новий рівень виробничої культури, фінансової звітності, високий рівень соціальної відповідальності і партнерства. Це своєрідний дрес-код для входу в співтовариство світових бізнес-лідерів.
Інновації та модернізація всіх бізнес-процесів на основі найсучасніших технологічних стандартів і передових рішень — основа стратегічного зростання МХП. Для виконання стандартів харчової безпеки, які дуже пильно оцінюють представники Єврокомісії і регулятори інших країн-імпортерів, у МХП пішли набагато далі, ніж проведення простого аудиту та стандартної обов’язкової сертифікації. Для служби контролю якості тут вже розробляють блокчейн-технології. У майбутньому вони допоможуть відстежити і зафіксувати в деталях весь виробничий ланцюжок — від вирощування кожного зернятка і до його поставок для годування кожного птаха на кожній з фабрик.

Крім обов’язкової сертифікації власних виробництв і продукції МХП в цьому році провів добровільну сертифікацію трьох своїх фабрик, а також планує запустити механізм отримання та підтвердження сертифікатів відповідності екологічним стандартам ISCC EU (International Sustainability and Carbon Certification) на інших підприємствах. Добровільна сертифікація — вершина еволюції відповідальної «корпоративної громадянськості», що лежить в основі міжнародних принципів корпоративної соціальної відповідальності.

ISCC EU — це система добровільної сертифікації, що стала популярною серед великих міжнародних корпорацій, їх бізнес-напрямів та зовнішніх постачальників. Програма, створена на основі Європейської директиви з поновлюваних джерел енергії (RED), охоплює найширший спектр виробничо-агрономічних, управлінських, логістичних, екологічних і навіть соціальних аспектів виробництва, передбачає прозорість закупівлі і руху товарів і послуг по ланцюжку від постачальника до споживача, дотримання національних і міжнародних стандартів охорони праці, корпоративної соціальної відповідальності. Адже принципи екологічної відповідальності припускають, що компанія не тільки дотримується таких правил, а й вимагає аналогічної ціннісної орієнтації в побудові бізнес-процесів від своїх підрядників.
Такий «необов'язково-обов'язковий» сертифікат — потужний каталізатор модернізації технологій, процесів і процедур агрогосподарств середнього і малого масштабу на всьому ланцюжку поставок, сприяє веденню прозорого бізнесу. На практиці це означає, що МХП може гарантувати всім своїм споживачам — на зовнішніх ринках і на внутрішньому — еталонну єдину якість продукції, не схильну до зовнішніх ризиків. Це дозволяє компанії домагатися технологічних успіхів у виробництві здорової їжі.
МХП все ширше використовує в своєму рослинницькому напрямі технології smart-farming і smart-producing — управління врожайністю культур і контроль виробництва за допомогою інструментів штучного інтелекту, Big Data і IoT. Такий технологічний апгрейд породжує внутрішній попит на інновації, а проект «MHP аccelerator» дозволяє розвивати ідеї українських стартапів у сфері агротехнологій: МХП отримує проривні унікальні рішення, а стартап-партнери холдингу не роз'їжджаються з ідеями по світу, а знаходять можливість їх реалізації і масштабування в Україні.
Розвиток співробітників компанії, виявлення і плекання талантів — один зі стратегічних напрямів для холдингу, в якому працюють більше 28 тисяч осіб. Завдяки програмі кар'єрного розвитку «МХП СТАРТ» штат компанії практично щодня поповнюють молоді перспективні фахівці. Більше 90% менеджменту МХП сформувалися як професіонали в структурах холдингу. Цьому служать освітні екосистеми розвитку і планування кар'єри на основі передового ексклюзивного DGTL-інструментарію для «прокачування» кваліфікацій і soft skills від «Центру розвитку МХП». Крім того, зацікавлені у своєму розвитку співробітники і партнерські стартапи агрохолдингу регулярно беруть участь у навчальних інтенсивах від найкращих світових бізнес-шкіл і бізнес-інкубаторів, застосовуючи отриманий досвід для розвитку компанії і української аграрної галузі в цілому.
Проект Smart Village, запланований в МХП, стане справжньою цифровою революцією для територій і громад присутності холдингу. Це проект національного масштабу зі сприяння діджиталізації органів місцевого самоврядування, освіти, охорони здоров’я. Крім того, він також буде стимулювати розвиток культури підприємництва та ініціатив громад у 14 регіонах України.
У нинішньому році для представників громад у локаціях присутності агрохолдинг почав реалізацію освітніх програм, які допоможуть їм залучати кошти міжнародних донорів і корпорацій, взаємодіяти із зарубіжними грантодавцями, щоб в рази посилити фінансову базу місцевого розвитку.
Саме тому агрохолдинг став вже чимось більшим, ніж просто бізнес — це один з найпотужніших драйверів технологічного, інфраструктурного, соціального та інноваційного апгрейду України.