Шиворіт-навиворіт. Чому українці пересіли на дизель

27 липня 2018, 20:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

На українському автомобільному ринку спостерігається цікава тенденція. Поки світ готується прощатися з дизельними автомобілями, частка продажів таких машин в Україні перевищила 40%.

Причиною відмови від дизеля в Європі стала дія екологічного стандарту Євро-6, який фахівці називають антидизельним. У зв'язку з цим низка країн та міст уже заявили про відмову від дизелів.

Відео дня

Зокрема, Париж планує стати бездизельним у 2024-му, а з 2030-го взагалі дозволятиме проїзд лише автівкам із нульовою емісією газів. Нідерланди та Індія з 2030-го дозволятимуть продаж лише машин із нульовим показником шкідливих викидів, а Мадрид та Мехико заборонять в’їзд дизелів.

Німеччина попри те, що дизельний двигун є "дитям" німецького інженера Рудольфа Дизеля, також йде на рішучі дії. Вже зараз німецькі Гамбург та Ахен обмежили в’їзд дизелів у деякі частини міста, а згодом планують заборонити реєстрацію автівок із двигунами внутрішнього згоряння.

Однак, відмова від дизелів у Європі грає на руку українському споживачеві. Адже в нашій країні стандарт Евро-6 не діє, а продажів винаходу Дизеля набирають обертів.

За даними AUTO-Consulting, відмова від дизельних двигунів у Європі за 4 місяці цього року дозволила продати в Україні 11 тис. нових дизельних автівок, а це 43% від усіх продажів.

Дизельні Volkswagen увірвались на український ринок стрімко, однак так само стрімко пропали з нього, говорить головний редактор сайту авто 24 Сергій Матусяк. "Це говорить про те, що попит на дизельні автомобілі, на нові дизельні автомобілі в Україні великий. Так само багато автомобілів з Європи дизельних женуть і вживаними".

Утім, спад продажів був прогнозований, говорить комерційний директор Хюндай Моторс Україна Геннадій Четверухін. За його словами, в основному спад відбувся з середнім сегментом. "За такі гроші ми можемо запропонувати бензиновий аналог із комплектацією, нижчою на 30-40%. Вони продаються по достатньо низькій ціні. Безумовно, це дуже змінило структуру наших продажів. Ми продаємо менше, особливо в цих сегментах", – сказав він. При цьому, добавив, що дизельна автівка з коробкою автомат, з дизельним мотором і комплектацією за $18 тис. залишається унікальною пропозицією на ринку.

Експерти також запевняют, що це ще далеко не кінець дизельгейтної історії в Україні. Адже завод Volkswagen виготовив велику кількість автомобілів у той час, коли США просто заборонили їх продавати на своїй території, стверджує Матусяк.

"Автомобілі не було куди дівати. Вони ж 2015 року. Кілька років вирішувалось, куди їх збути. І коли тільки знайшлись такі, як наша країна, яким екологія поки що дозволяє, у нас Євро-5, а не Євро-6 вимоги, тоді вони хлинули на ці ринки", – добавив він.

Про те, що списувати такі автівки ще рано, говорять и автовиробники. За словами головного виконавчого директора Jaguar Land Rover Ральфа Шпета, перехід на електромобілі, які набирають популярності, не може статися в один момент.

"За всіма прогнозами, до 2025-го року від 20-40% автомобілів будуть електрифікованими. Але це також означає, що ми мусимо думати про те, що частка двигунів внутрішнього згоряння становитиме 60-80%", – стверджує він.

При цьому, у автовиробників є причини для оптимізму не тільки у запасі часу, їм грає на руку і потужністі дизельних автомобілів. Наприклад, проїхати на одній заправці від 800-1000 км. поки не під силу іншим.

"Наразі найдорожча і найпроблемніша частина електромобіля – це батарея. Jaguar лідирує у розробках електромобілів. Але нам треба розуміти, що робити. Тільки подумайте: зараз батарея в i-Pace (Ай-Пейс) важить близько 800 кг", – говорить Шпет.

Крім того, в електромобілів кусається ціна. Так, нова електроавтівка коштує від 750 тис. до 1 млн грн, тоді як найдешевший дизель на ринку можна придбати за меньше ніж 350 тис. грн, говорить генеральний директор Renault в Україні Франсуа Маріотта.

Привабливою також є не тільки доступність ціни, а й економічність двигуна. "Дизель коштує в купівлі, але потім паливо коштує набагато дешевше. І витрати палива теж набагато менші на 100 км. Кожна людина це прораховує. І наступає якийсь момент, де ти вживаєш автомобіль на протязі деяких років, а це через 2 роки цей автомобіль стає набагато привабливішим з точки зору ціни", – говорить генеральний директор АВТ Баварія Олександр Тимофєєв.

Утім, доля дизеля не вирішена й у світі. Виробники намагаються довести, що цей двигун має право на життя. "Сучасний дизель дуже конкурентний навіть щодо електричного двигуна. Якщо говорити про джерело енергії, то він навіть кращий за електромобілі", – заявляє Шпета.

В цілому, кращими дизелі роблять більш жорсткі стандарти. Щоб їх дотримуватися, виробники мусять вкладатися у дослідження. Крім того, вже зараз для виробництва електромобілів у світі не вистачає батарей. Хоча частка таких автівок у загальносвітових продажах становить усього кілька відсотків. А що буде, коли їх продаватимуть у десятеро більше? Тож протистояння екології та економіки на авторинку триватиме.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X