Вантаж рентабельності. Як пандемія змінила українську логістику і онлайн-покупця — інтерв'ю з CEO Нова пошта Глобал

19 квітня 2021, 09:03
НВ Преміум

Пандемія коронавірусу кардинально змінила не тільки роками усталені шляхи доставки вантажів, а й поведінку, географію самого клієнта. За рахунок чого логістичні компанії залишаються на плаву і ростуть?

НВ Бізнес розпитав СЕО Нова пошта Глобал Юрія Беневітського про те, як нова, ковідна реальність вплинула на сферу доставки вантажів, а також на український і світовий ринок онлайн-покупок.

Відео дня

Пандемія та авіація

— Рік тому через пандемію виникли проблеми на ринку міжнародних перевезень (закриття кордонів тощо). Частину вантажів Нова пошта Глобал доставляє автомобільним транспортом, частину — авіа. Як це вплинуло на вашу роботу?

— Почну з того, що в березні 2020 року було скасовано і зупинено всі прямі і транзитні маршрути в Україну, якими ми користувалися до настання карантину. Наша команда припускала, що буде «тотальний локдаун» і завчасно почала опрацьовувати план на цей випадок. Ми застосували модель мультимодальної доставки. Коли на різних ділянках шляху працюють різні види транспорту, використовуються транзитні хаби для перевантаження і переоформлення. Також скористалися додатковими непрямими пасажирськими і не пасажирськими рейсами для доставки вантажів. Це ті інструменти, які дозволили нам літати і використовувати ті регіони, в яких все працювало. Тому що не всюди у світі все зупинилося в одну мить.

Якщо в Україні локдаун розпочався 12 березня, то Китай на карантині був ще з 25 січня. Вже тоді нам довелося використовувати інші маршрути. Точно так само ми почали налаштовувати інші точки взаємодії з відправником: інші транзитні аеропорти, пункти консолідації та обробки вантажів. Таким чином до кінця квітня ми вже перебудували всю свою логістику. Вона виявилася значно дорожчою, але за рахунок ефективності та оптимізації процесів ціни для клієнтів залишилися колишніми.

— Як подорожчала логістика в цей період?

— Деякі напрямки подорожчали більш ніж у 2,5−3 рази. Наприклад, з Китаю вартість авіадоставки 1 кілограма вантажу до локдауну — $3−4, а під час локдауну доходила до $10−12. Це був складний період, але він нас багато чого навчив. Якщо раніше ми знали про те, що інші логістичні моделі існують, то в локдаун не було варіанту «нумо спробуємо». Ми діяли. Тому головною заслугою команди стало те, що ми не підняли ціни для клієнтів, розуміючи, що люди потрапили в цю ж ситуацію, що й ми.

— Ціну утримували за рахунок більших оборотів?

— Насамперед за рахунок оптимізації логістичних рішень, а потім вже за рахунок збільшених обертів. Терміни доставки трохи збільшилися, але клієнт розумів, що краще почекати. В той момент важлива була саме економічна складова роботи.

— Як ви домовилися з авіакомпаніями для власних чартерних рейсів, замість пасажирських?

— Більшість пасажирських авіакомпаній отримали спеціальну сертифікацію від лізингодавців і переконфігурували свої повітряні судна. Вони почали перевозити вантажі в салоні, де раніше возили пасажирів. Це дало можливість, не порушуючи правил безпеки, перевозити деякі категорії вантажів на пасажирських палубах — замість сидінь і пасажирів. Це, по-перше, скоротило терміни доставки, а, по-друге, дозволило авіакомпаніям не зупинитися. Не варто забувати, що багато авіакомпаній потрапили в ситуацію, коли просто змушені були літати, тому що літак у повітрі заробляє гроші, а на землі він їх «їсть».

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X