Укочують Путіна. Російські металурги просять скасувати мито на українське обладнання, яке самі виготовляти не вміють
Російська сталь, асоціація найбільших металургійних компаній РФ, просить скасувати антидемпінгове мито на українські валки, які використовуються для випуску сталевого прокату.
Як пише Коммерсантъ, таке прохання викладено у листі асоціації на адресу департаменту захисту внутрішнього ринку Євразійської економічної комісії.
Валки є робочим інструментом прокатного стану, за допомогою якого формується профіль та геометрія прокату. У Російській сталі вказують, що російська металургія традиційно залежала від українських постачань, а спроби розвинути виробництво валків у Росії в потрібних обсягах поки що не досягли успіху. В результаті російські компанії змушені все одно закуповувати українське обладнання, сплачуючи при цьому мито.
Антидемпінгове мито у розмірі 26% від митної вартості діє з 2011 року і кілька разів продовжувалося. Черговий термін його дії спливає 28 лютого. Металурги у листі вказують, що мито продовжувалося за умови, що виробники на території ЄАЕС зможуть задовольняти попит на валки. Проте, на думку Російської сталі, з цим є проблеми.
У листі сказано, що єдиний наразі постачальник валків у ЄАЕС — Уралмашзавод — не може гарантувати постачання в необхідні терміни.
«Ситуація, що фактично склалася, робить імпорт з України безальтернативним, а антидемпінгове мито створює надлишкові витрати для виробників сталі», — йдеться у зверненні російських металургів.
Частка українських валків у споживанні металургійних компаній ЄАЕС у 2018 році становила 57%.
Керуючий директор рейтингової служби НРА Сергій Гришунін каже, що історично на території СРСР найбільшим виробником валків був Новокраматорський машзавод (НКМЗ). Його контролює Георгій Скудар, який посідає 25-е місце у ТОП-100 найбагатших українців.
Після погіршення відносин з Україною виробництво валків розвивалося на Уралмаші, а валки, що діють, відновлювалися на ремонтних підрозділах самих меткомбінатів. За словами аналітика, після одномоментного старіння обладнання, яке було встановлено в період модернізаційного буму в чорній металургії в 2009—2014 роках, російський виробник зазнає тимчасових труднощів із задоволенням накопиченого попиту.
Іноземні виробники Danielli та SMS Demag самі завалені замовленнями і не можуть швидко постачати валки необхідних типорозмірів. Крім того, через зростання вартості сировини та послаблення рубля валки з ЄС будуть дуже дорогими, зазначає Гришунін, вважаючи зняття обмежень з імпорту українських валків правильним рішенням.