Укочують Путіна. Російські металурги просять скасувати мито на українське обладнання, яке самі виготовляти не вміють

19 січня 2022, 13:42

Російська сталь, асоціація найбільших металургійних компаній РФ, просить скасувати антидемпінгове мито на українські валки, які використовуються для випуску сталевого прокату.

Як пише Коммерсантъ, таке прохання викладено у листі асоціації на адресу департаменту захисту внутрішнього ринку Євразійської економічної комісії.

Валки є робочим інструментом прокатного стану, за допомогою якого формується профіль та геометрія прокату. У Російській сталі вказують, що російська металургія традиційно залежала від українських постачань, а спроби розвинути виробництво валків у Росії в потрібних обсягах поки що не досягли успіху. В результаті російські компанії змушені все одно закуповувати українське обладнання, сплачуючи при цьому мито.

Відео дня

Антидемпінгове мито у розмірі 26% від митної вартості діє з 2011 року і кілька разів продовжувалося. Черговий термін його дії спливає 28 лютого. Металурги у листі вказують, що мито продовжувалося за умови, що виробники на території ЄАЕС зможуть задовольняти попит на валки. Проте, на думку Російської сталі, з цим є проблеми.

У листі сказано, що єдиний наразі постачальник валків у ЄАЕС — Уралмашзавод — не може гарантувати постачання в необхідні терміни.

«Ситуація, що фактично склалася, робить імпорт з України безальтернативним, а антидемпінгове мито створює надлишкові витрати для виробників сталі», — йдеться у зверненні російських металургів.

Частка українських валків у споживанні металургійних компаній ЄАЕС у 2018 році становила 57%.

Керуючий директор рейтингової служби НРА Сергій Гришунін каже, що історично на території СРСР найбільшим виробником валків був Новокраматорський машзавод (НКМЗ). Його контролює Георгій Скудар, який посідає 25-е місце у ТОП-100 найбагатших українців.

Після погіршення відносин з Україною виробництво валків розвивалося на Уралмаші, а валки, що діють, відновлювалися на ремонтних підрозділах самих меткомбінатів. За словами аналітика, після одномоментного старіння обладнання, яке було встановлено в період модернізаційного буму в чорній металургії в 2009—2014 роках, російський виробник зазнає тимчасових труднощів із задоволенням накопиченого попиту.

Іноземні виробники Danielli та SMS Demag самі завалені замовленнями і не можуть швидко постачати валки необхідних типорозмірів. Крім того, через зростання вартості сировини та послаблення рубля валки з ЄС будуть дуже дорогими, зазначає Гришунін, вважаючи зняття обмежень з імпорту українських валків правильним рішенням.

Показати ще новини
Радіо NV
X