Цивільній авіації РФ — торба. Чому росіяни не зможуть літати за кордон, а всередині Росії на літаках іноземного виробництва

27 лютого, 14:14
Сюжет
Ексклюзив НВ
Літак Аерофлоту (Фото:wikipedia)

Літак Аерофлоту (Фото:wikipedia)

Автор: Артем Ільїн

ЄС пообіцяв запровадити санкції проти російської авіації, після яких авіакомпанії РФ не зможуть використати літаки Airbus. Можливо, такі обмеження запровадить і американський Boeing. Авіація у Росії практично зупиниться.

Урсула фон дер Ляєн, президент Європейської Комісії повідомила, що в межах санкцій, які вводить ЄС проти Російської Федерації, буде повна заборона на придбання літаків, запчастин та обладнання для них. Наступного дня санкції було введено в дію.

Відео дня

«Цивільній авіації в РФ — торба», — заявив після цього Андрій Гук, авіаюрист, партнер ЮФ Анте.

НВ Бізнес розбирався що саме сталося.

Все почалося з того, що Велика Британія, Польща та Чехія закрили свій повітряний простір для російських авіакомпаній через вторгнення Росії на територію України. Також подібне рішення ухвалила Молдова — країна повністю закрила своє небо для всіх цивільних перевізників. Але її рішення було пов’язано з небезпекою польотів через бойові дії на території України.

Перша російська авіакомпанія вже зупинила польоти до Європи, пославшись на рішення польської влади.

Після цього свій повітряний простір для російських авіакомпаній закрили Болгарія, Румунія, Естонія, Латвія, Литва та Словенія. Сьогодні до них приєдналися Ірландія, Австрія, Данія, Ісландія, Бельгія та Швеція. Цей перелік постійно розширюється. А російські авіакомпанії скорочують польотну програму.

Але найбільше питання перед існуванням російських авіакомпаній поставили саме санкції ЄС. Зокрема російські ЗМІ повідомили, що S7 відмовилася літати саме через побоювання, що лізингодавці примусять залишити літаки в Європі. Але якщо вони не виконають вимоги з повернення бортів власникам, то це може призвести до ще гірших і довготривалих наслідків в авіації Росії.

«Це призведе до деградації ключового сектору російської економіки і транспортних можливостей країни», — заявила фон дер Ляєн. Вона додає, що Росія значною мірою залежить від літаків європейського, американського і канадського виробництва.

«Три чверті флоту російських авіакомпаній — це імпорт. А в деяких нішах і у деяких авіакомпаній (літаки на 200−400 крісел та велика дальність) так і 100% імпортні та у лізингу», — написав в facebook Денис Антонюк, екс-голова Державіаслужби України.

Наприклад, Уральські авіалінії мають парк з 54 вузькофюзеляжних літаків Airbus. S7 Airlines також є великим оператором подібних літаків. В їхньому флоті близько 70 лізингових літаків, які зареєстровані на Бермудських островах. Аерофлот напряму замовив 22 літака Airbus A350−900. Вісім з них вже отримано. Всі три перевізника входять в топ-5 найбільших авіакомпаній Росії.

Можливо, що ці заяви та дії Євросоюзу — лише початок.

«Сподіваємося, найближчим часом приєднаються США (і не безпідставно сподіваємося), а значить на найближчий час РФ перетвориться навіть на в Іран, який довгий час був відстійником всіх „вбитих“ літаків планети. А скоріше в глибоку Африку, з проблемами великих відстаней», — написав Антонюк. Наприклад, відстань між Москвою та Владивостоком повітрям становить приблизно 6,5 тис км. А автошляхами — майже 9 тис. км. Окремо виникне складність транспортного сполучення з Калінінградом, який є ексклавом РФ, що відділено прибалтійськими країнами від основної території Росії.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

«Зараз уся наша команда у тісній комунікації з європейськими партнерами працює над застосуванням максимальних санкцій для агресора. Ми вже звернулись до Міжнародної організації повітряного транспорту (IATA) з проханням підтримати звернення України щодо виключення російських авіаперевізників з усіх інституцій асоціації. Йдеться про BSP, Clearing House, MITA, Interline», — заявив Олександр Кубраков, міністр інфраструктури України.

Ведуться перемовини з Туреччиною та іншими країнами про закриття їхнього неба. А через те, що Росія відзеркалює дії інших держав, міжнародне сполучення в цій країні, як мінімум, суттєво зменшиться. А може і повністю зупинитися.

Росіяни не зможуть літати до Європи та до інших країн світу.

Заява ЄС стала можливою завдяки діям всіх, хто дотичний до української авіації: Міністерство інфраструктури України, Украерорух, Державіаслужба а також українських авіаюристів, які вперше об'єдналися. «І штурмували всіх закордонних колег — авіаюристів, лізингодавців, страхові. Ніякої більше РФ — це не комільфо і окремий рядок в комплаєнсі має бути — no, no, no, nahui», — резюмував Андрій Гук.

Показати ще новини
Радіо НВ
X