«Залишилися при своїх». Український рекламний ринок пережив 2020 рік без катастрофи, у 2021 році очікується зростання на 16%

15 грудня 2020, 16:14
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

За підсумками «коронавірусного» 2020 року рекламний медіа ринок України «залишився при своїх», вважають в ВРК.

Незважаючи на падіння світових ТВ ринків, український ТБ-реклама за підсумками року вийшла нехай на невеликий, але все-таки плюс в грошах. Про це повідомляє Всеукраїнська рекламна коаліція.

Відео дня

Медіа реклама

Відзначається, що на українському ТБ-ринку в 2020 році, на відміну від інших медіа і загальносвітових трендів, було мінімум на одну ключову подію більше. Поточний рік почався з кодування супутника, що зменшило доступний інвентар для рекламодавців.

У той же час, під час весняного карантину привела до безпрецедентного зростання ТВ перегляду в березні - до 6 годин 5 хвилин в день на одного глядача. Разом з ростом IPTV сильно збільшився попит на послугу відкладеного перегляду, а аудиторія великих шоу навіть трохи зросла.

«Головною зміною на ринку ТВ-реклами-2021 буде відсутність умовного "альянсу", який проіснував останні 7 років. У рекламодавця з'явиться більше свободи вибору, а, значить, і можливостей», - відзначили в ВРК.

Це вплине і на зміни цінової політики з боку сейлз хаусів. Прогноз зростання ринку на наступний рік відрізняється в залежності від продавця, додали в Коаліції.

У ВРК очікують, що уповільнення зростання рекламного ринку в 2020 році через коронавірус до 6% може бути компенсовано зростанням в 2021 не менше ніж на 15%.

Реклама в пресі

Видавці очікують, що в 2021 році обсяг реклами в пресі зросте приблизно на 5%, після обвалу на 20% в поточному році.

Відзначається, що основний дохід видавцям продовжує приносити принт - це 78% доходу від реклами, а 22% - дохід від реклами в цифрі. Мова переважно йде про пряму рекламу (понад 70%), в той час, як різні послуги з просування приносять до 30% доходу.

Радіо реклама за підсумками 2020 року досягне рівня минулого року - з початку року радіо початку року радіо отримало 194 нових клієнтів. Відзначається, що внаслідок цього найбільший рекламодавець на радіо «торгівля» зберегла свої бюджети, а сектора «лікарські засоби», «продовольчі товари» та «медицина» зросли на 20%, 26% і 28% відповідно.

Згідно з прогнозом ВРК, в наступному році продовжиться перерозподіл бюджетів як серед холдингів (Тавр, УМХ, ТРК Люкс і БРГ), так і серед секторів рекламодавців. Загальне зростання реклами на радіо складе не менше 15%. Також зросте частка секторів «лікарські засоби» та «продовольчі товари».

Ринок Out Of Home Media вже починаючи з червня 2020 року розпочав відновлення після падіння в квітні-травні 2020 на зв'язку з карантином. Ситуація з інвентарем цього року стабілізувалася в порівнянні з 2019 роком. За підсумками 2020 ВРК оцінює ринок обсяг ринку комерційної реклами в 3,159 млрд.

Обсяг Digital складової ООН Media в 2020 році виріс на 42% в річному вираженні і склав 291 млн грн.

На 2021 рік у рекламній коаліції прогнозують зростання обсягу ринку ООН Media до 3,695 млрд, де зростанні обсягів Digital OOH на 38% - до 402 млн грн.

Реклама в кінотеатрах

У зв'язку з тим, що через пандемію коронавируса відвідуваність кінотеатрів не перевищує 50% від 2019 року, навіть невеликі рекламні обсяги на думку ВРК виглядають оптимістично. У той же час, в коаліції прогнозують бум відвідування кінотеатрів на 2021 рік і відповідно рекламних продажів разі відсутності карантинів). Оптимізм в прогнозі ВРК обумовлений масовим перенесенням прем'єр блокбастерів як раз на 2021 рік.

Digital (Internet) реклама

Загальносвітовим трендом в цьому сегменті є вдосконалення методики вимірювання цього сегмента ринку і перегляд підходів не тільки до вимірювань показників, але і до самій структурі digital рекламного ринку. Це призводить до того, що точно оцінити показники зростання тих чи інших складових практично нереально, а відповіді на питання про зростання ринку можуть носити маніпулятивний характер. У той же час, в ВРК прогнозують на 2021 рік зростання Digital реклами на 29% - до 8,977 млрд.

Пошукова та відео реклама продовжать демонструвати позитивний тренд до кінця 2020 року, а в наступному році збережуть лідерство за темпами зростання. Баннерка в 2021 році покаже зростання як за рахунок органічного зростання медіа, так і за рахунок перелоцірованія бюджетів з інших медіа. Програматики залишиться домінуючою формою закупівель і в 2021 році.

Інфлюенсер маркетинг в ВРК планують виділити в окремий сегмент уже в наступному прогнозі.

«Зростання популярності ОТТ-сервісів, а також недостатній рівень розмірності напрямки і низька точність моніторингу інтернет-реклами в цілому, підіймають на порядок денний питання, як єдиного виміру ТВ + Інтернет, так і необхідності ринкового консенсусу з питання виділення "гібридних" медіа в окремі категорії оцінки або віднесення їх до якогось одного сегменту », - відзначили в ВРК.

У коаліції наголосили, що за підсумками пандемічного 2020 року рекламний медіа ринок України «Залишився при своїх».

Також Всеукраїнська рекламна коаліція в 2021 році прогнозує зростання ринку маркетингових сервісів на 8%. У той же час відзначається, що в цьому році пандемія найсильніше зачепила event marketing. Розвиток віртуальних і гібридних заходів не змогло компенсувати падіння всього сегмента і за підсумками року спад категорії склав 55%.

За оцінками експертів, обсяги trade і consumer програм знизилися на 15% і 20%. Найбільш стабільна ситуація в Loyalty marketing - зменшення на 5%. Загальний спад обсягів ринку маркетингових сервісів в 2020 році оцінили на рівні 25%.

PR ринок

Більшість експертів зійшлися на тому, що галузь повернулася до цифр 2019 і планує залишатися на тому ж рівні і в 2021 році. За підсумками року обсяг PR ринку оцінюється в 953 млн грн, і такий же показник прогнозується на 2021.

Нагадаємо, що за даними дослідження про ринок інтернет-реклами AdEx Benchmark 2019, український ринок виявився найбільш динамічним в Європі за останні чотири роки.

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X