Темпи сповільняться. Обсяги рекламного ринку в Україні зростуть на 18% - прогноз
Обсяг рекламного ринку в Україні у 2020 році складе 28,44 млрд грн, темпи його зростання дещо уповільняться у порівнянні з 2019 роком.
Обсяг рекламного ринку в Україні у 2020 році збільшиться на 18% після зростання на 25% у 2019-му, не враховуючи обсягів політичної реклами*. Про це повідомляє Всеукраїнська рекламна коаліція.
Загалом обсяг рекламного ринку у 2019 році оцінено в 24,13 млрд грн, прогноз на 2020 рік, відповідно, становить 28,44 млрд грн.
На долю ТБ-реклами припадає близько половини ринку (11,53 млрд грн у 2019 та 13,32 млрд грн у 2020 роках).
«2019 рік на ТБ закінчується в рамках прогнозованого зростання прямої реклами на 25% по відношенню до 2018-го і спонсорства на 20% відповідно», — зазначають у ВРК.
Попередній прогноз на 2020 рік перебуває в межах 16%. При цьому спонсорство буде рости швидше за ринок прямої реклами, в першу чергу через активність букмекерів, які очікують початку чемпіонату Європи з футболу та літньої Олімпіади в Токіо.
Digital (Internet) реклама протягом 2019 року зросла на 34% (до 5,74 млрд грн). ВРК прогнозує, що у 2020 році зростання ринку інтернет-реклами продовжиться, ключовими факторами зростання стануть домінуючі обороти глобальних гравців Facebook для банерної реклами, Google (Youtube) для онлайн-відео і пошуку, а також прогнозується подальше зростання частки мобільного трафіку. Прогноз темпів зростання — 24% (7,12 млрд грн).
Об'єм рекламного ринку преси в 2019 році за попередніми даними складе 1,85 млрд грн, що на 14,8% більше, ніж в 2018 році. Прогнози на 2020 рік більш стримані, варто очікувати уповільнення темпів зростання — до 13,5%. «Основним фактором зростання рекламного ринку в національній пресі в 2020 році є інфляційна складова в преміальному жіночому глянці, що дозволить даному сегменту ще сильніше наростити як абсолютні показники доходів від реклами, так і частку сегмента в національній пресі», — йдеться у прогнозі.
У 2019 року ринок реклами на радіо показав зростання на рівні 24%-25% (717 млн грн). У 2020 році очікується зростання на рівні 15−17%.
Ринок Out Of Home Media у 2019 році зріс на 22% - до 4,24 млрд грн. На поточний рік прогноз зростання — 18%. При цьому продовжується активний розвиток digital-складової ринку зовнішньої реклами, обсяг якої у 2019 році склав 206 млн грн, а на 2020 рік очікується зростання на 86% - до 383 млн грн.

Також Всеукраїнська рекламна коаліція у 2020 році прогнозує зростання ринку маркетингових сервісів на 18% - до 7,48 млрд грн (у 2019 році - 6,35 млрд грн та +19%).
Обсяг ринку PR-послуг згідно прогнозу зросте на 5% - до 980 млн грн (у році, що минув, — 953 млн грн).
Як повідомлялося, згідно норм Закону про забезпечення функціонування української мови, з 16 січня 2020 року вся реклама в Україні (на ТБ, радіо, в друкованих виданнях) має бути українською мовою.
* ВРК не має достовірних даних від замовників про їх політично-рекламні витрати на медіа. Непрямі дані дозволяють емпірично оцінити річні обсяги політичної реклами в розмірі до 10% від обсягів комерційної реклами за всіма медіа, за винятком зовнішньої (щитової) реклами, де обсяг склав 15−16% від сумарного обсягу комерційних клієнтів.
