Ловлять хвилю. Як зростають річкові перевезення в Україні та чому Київ — не Роттердам, а Дніпро — не Рейн

5 липня 2020, 09:19
НВ Преміум

Річкові перевезення у країні зростають ударними темпами — вони зручніші, дешевші й екологічніші. Та до максимальних показників галузі ще так само далеко, як від Києва до гирла Дніпра, пише журнал НВ.

У серпні мешканці столиці традиційно починають чекати баржу з кавунами, яка незмінно, вже три роки поспіль, рухається з Херсонської області вгору Дніпром, доставляючи у столицю велику і солодку південну ягоду. Торік агрохолдинг Нібулон, що відправляє це судно, завантажив 400 т кавунів. Вага немаленька, але вона лише піщинка в загальному обсязі вантажів, які проходять головною водною артерією країни протягом року.

Відео дня

Річкова логістика — одна з галузей економіки країни, яка зростає найшвидше. Кількість вантажів, які пройшли Дніпром упродовж чотирьох років, подвоїлася і за підсумками 2019-го досягла 11,8 млн т, доставлених приблизно 12 тис. рейсів.

44% цього обсягу припало на будматеріали, 41% — на зерно, ще 14,5% займає металопродукція, 0,3% — нафтопродукти.

Внутрішній водний транспорт найчастіше ефективний під час транспортування сировинних вантажів, каже Дмитро Козаченко, виконавчий директор асоціації Річки України. І поступово він стає для бізнесу вигідніший, ніж залізниця й автошляхи. Адже в останніх є свої обмеження: нестача вагонів і локомотивів держкомпанії Укрзалізниця (УЗ) і обмежена тоннажність вантажних автомобілів порівнюючи з баржами.

І тому все більше вантажовласників цілеспрямовано обирають річку. «Сьогодні на цьому ринку в Україні працюють понад 100 компаній, і кожна з них робить свій внесок у відродження річкової галузі, — пояснює Козаченко. — Одні нарощують вантажну базу, інші — будують термінали, треті — поступово піднімають суднобудування».

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X