Рейтинг комерційного флоту. Швейцарія, яка не має виходу до моря, увійшла до топ-10 найбільших країн-судновласників
Найбільшим комерційним флотом за вартістю активів володіють японські компанії, США тільки на третьому місці.
Компанія VesselsValue опублікувала щорічний рейтинг країн-судновласників за загальною вартістю флоту. Про це повідомляє ЦТС.
У порівнянні з попередніми рейтингами, за підсумками 2020 року топ-10 зазнав деяких змін: зокрема, до нього були включені судна-автомобілевози, RoRo (судна для перевезення будь-яких вантажів на колісній базі) і круїзні судна.
В цілому рейтинг виглядає так:
10 місце. Швейцарія в рейтингу за останній рік обійшла Данію з показником $28,5 млрд. Її успіх обумовлений включенням до рейтингу круїзних лайнерів. Вартість таких судів, що належать швейцарській компанії MSC Cruises, оцінюється в $18 млрд, що робить країну другим за величиною власником круїзних лайнерів у світі.
9 місце. Норвегія опустилася з 5-го місця в 2020 році на 9-е в 2021 році. Це падіння було викликано пандемією коронавірусу і, як наслідок, зниженням попиту на нафту в усьому світі. Флот норвезьких судновласників на сьогодні оцінюється в $33,7 млрд
8. Південна Корея опустилася на дві позиції, загальна вартість флоту її судновласників склала $34,7 млрд. Країна зберігає домінуючу позицію в якості глобального експортера автомобілів морем.
7. Великобританія. Вартість флоту зросла на понад $15 млрд — до $39 млрд. Здебільшого це пов’язано з включенням до рейтингу круїзних суден.
6. Німеччина піднялася в рейтингу з 8-го місця на 6-е з показником у $42,8 млрд.
5. Сінгапур — загальна вартість флоту країни склала $50,7 млрд. Інвестиції в контейнерний і RoRo флот збільшили загальну вартість флоту на $6 млрд. Сінгапур займає 3-е місце за володінням судами RoRo.
4. Греція. Загальна вартість флоту судновласників цієї країни становить $93,2 млрд, зниження за рік — $6,5 млрд, воно пов’язане з низькими доходами танкерного флоту.
3. США — $95,1 млрд, з яких $63 млрд припадає на круїзні лайнери. Крім того, американський флот танкерів для зрідженого газу виріс у ціні, досягши максимуму за 5 років.
2. Китай — власники суден володіють активами на $107,7 млрд. У другій половині 2020 року китайські енергетичні компанії інвестували в нові замовлення на будівництво великих танкерів для перевезення СПГ і етану.
1. Японія лідирує майже у всіх секторах судноплавства з активами на загальну суму $115,8 млрд. З 10 провідних країн судновласники з Японії володіють найдорожчим флотом LNG-танкерів — $5,8 млрд, а також найдорожчим флотом судів-автомобілевозів вартістю $7,3 млрд.
