Коли в Україні з’явиться багато сервісів каршерингу і чому нас не врятують електрокари
Чому на український ринок каршерингу навряд чи зайдуть іноземні компанії і що цьому заважає.
Пік каршерингу в Україні може відбутися протягом двох-трьох років, в залежності від того, як складеться кон'юнктура ринку і що буде з економікою.
Про це у своїй колонці для НВ Бізнес пише засновник і CEO каршеригу Getmancar Тарас Гетьманський.
«Якщо йтимемо в такому ж темпі, як зараз, є 2-2,5 роки. При дуже вдалих обставинах - рік і колосальне зростання індустрії», - вважає Гетьманський.
На думку засновника Getmancar, український ринок не цікавий американським гравцям, тому що він не такий капіталомісткий. За це причини не варто очікувати напливу в Україну іноземних каршерингових сервісів, прогнозує Гетьманський.
«Американські каршеринги, швидше за все, будуть шукати можливості розвитку через місцевих партнерів або будуть поглинати наявні компанії», - зазначив СЕО Getmancar.
У той же час він припускає, що естонська компанія Bolt може запустити в Україні свою послугу прокату авто, оскільки компанія вже і так працює на нашому ринку - як сервіс таксі, прокат електросамокатів і доставка їжі.
«В Україні є особливості: ринок в певному сенсі дикий, його не зовсім розуміють державні службовці. Але в цьому є і плюси, і мінуси. Наприклад, каршеринг електрокарів », - вважає Гетьманський.
На думку засновника Getmancar, каршеринг електрокарів не можна назвати перспективним, а в усьому світі цей ринок просувається в основному шляхом пільг і через основну ідею - екологічність.
«В Україні ж слова, що ми вибираємо електрокари через екологію, трохи відірвані від реальності. Електрокари ми вибираємо з оглядкою на їх вартість ... Тому говорити що електрокар - майбутнє українського каршерингу, не варто, поки по них немає пільг», - зазначив Гетьманський.
Також він підкреслив, що такі авто амортизуються в 3 або 4 рази вище, ніж машини з двигуном внутрішнього згоряння.
За словами Гетьманського, в Європі каршерингам дають великі пільги на парковку, дають дозволу на землю, дають електричні потужності з однією метою - каршеринги формують інфраструктуру. Водночас в Україні влада поки не займаються цим напрямком.
«В середньому один каршеринговий автомобіль замінює мінімально 30 особистих. І уявіть собі, що, припустимо, місткість Києва - це 3 тис. автомобілів, а значить мінус 90 тис. особистих автомобілів на дорогах. Державним діячам було б непогано це розуміти і цьому сприяти», - зазначив Гетьманський.
За прогнозом засновника Getmancar, український ринок каршерингу буде розвиватися в містах-мільйонниках, після цього підуть більш дрібні міста. Також він очікує, що вже в наступному році з'являться нові оператори.
Водночас Гетьманський підкреслив, що в Україні, на відміну від багатьох європейських країн і США, зовсім інші пороги входу на ринок через лізинг, кредитних моментів, економічних ризиків.

Повну версію колонки можна прочитати на НВ Бізнес за посиланням.