«Посміховище». У Берліні в розпал пандемії і з великим запізненням відкриється новий аеропорт — фото

30 жовтня 2020, 16:38
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

У суботу, 31 жовтня, із запізненням в дев’ять років відкриється новий берлінський міжнародний аеропорт. На проєкт витратили майже $6 млрд — в три рази більше, ніж планували.

Як пише Financial Times, начальник управління терміналу Кеті Крюгер назвала «трагедією» те, що аеропорт, завершення будівництва якого чекали так довго, відкриється в період «божевільного спаду в галузі» через пандемію коронавірусу. «Це боляче», — сказала Крюгер.

Відео дня

FT зазначає, що відкриття аеропорту Берлін-Бранденбург імені Віллі Брандта (BER) мало стати для Берліна моментом тріумфу, але пандемія завадила. Зараз аеропорт схожий на «дорогого білого слона, пережиток минулої епохи масового туризму і глобальної мобільності, яку Covid-19 різко зупинив», пише газета.

REUTERS / Hannibal Hanschke
Фото: REUTERS / Hannibal Hanschke

Керуючий директор аеропорту Енгельберт Лютке Дальдруп в ході прес-конференції підкреслив, що відкриття BER відбудеться в період, коли «вся авіаційна галузь переживає найважчу кризу з часів Другої світової війни». «В Європі немає жодного аеропорту, який хоча б наближається до нормального рівня», — додав він.

Дальдруп — флегматичний містобудівник, якого призначили керувати проєктом в 2017 році. Він визнає, що аеропорт став «посміховиськом». «Ми, німецькі інженери, цього соромимося», — заявив Дальдруп журналістам.

REUTERS / Hannibal Hanschke
Фото: REUTERS / Hannibal Hanschke

Через це в суботу, коли аеропорт прийме перші рейси, не буде великої вечірки з нагоди відкриття. «Ми просто відкриємося. Немає причин хвалитися цим проєктом», — зазначив Дальдруп.

Першими в новому аеропорту одночасно приземляться літаки компаній Easyjet і Lufthansa.

Будівництво аеропорту почалося в 2006 році і мало закінчитися в 2011-му, але через різні проблеми відкриття неодноразово переносилося.

Зараз Берлін обслуговують два аеропорти, які до початку пандемії були перевантажені. Це Тегель і Шенефельд. Новий аеропорт замінить Тегель, площа якого в чотири рази менша. Біля BER розташована нова залізнична станція, звідки пасажири зможуть дістатися до центру Берліна і назад.

REUTERS / Hannibal Hanschke
Фото: REUTERS / Hannibal Hanschke

Планувалося, що новий аеропорт буде щорічно приймати по 55 млн пасажирів, але зараз цей план виглядає нереалістичним. За словами Дальдрупа, в цьому році доходи німецьких аеропортів впадуть на 2 млрд євро.

Передбачалося, що новий аеропорт стане прибутковим з 2025 року та протягом наступних десяти років будуть виплачені кредити на суму 3,5 млрд євро, за рахунок яких фінансувалося будівництво. Через пандемію тільки в цьому році власникам (федеральний уряд Німеччини і влада Берліна і Бранденбурга) доведеться виділити йому 260 млн євро.

Аеропорт Шенефельд буде інтегрований в BER як Термінал 5. Передача функцій аеропорту Тегель новій повітряній гавані пройде поетапно. До 8 листопада Тегель буде переведений в автономний режим роботи.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X