Польща вимагає компенсацію у українського заводу за варшавську фабрику

27 листопада 2017, 09:00
Польська Державна скарбниця звинувачує у невиконанні зобов'язань Запорізький автомобілебудівний завод, який у 2005 році купив у неї контрольний пакет акцій

Про це повідомляє Польське радіо.

Повідомляється, що Польща подала до суду на українського інвестора, який 12 років тому придбав акції Фабрики легкових автомобілів (FSO) у Варшаві, у районі Жерань. И вимагає від української компанії понад чверть мільярда злотих компенсації.

Відео дня

Як повідомляють зарубіжні ЗМІ, ця справа прецедентна, її ініціатором є Міністерство розвитку Польщі, яке продало акції.

Також від його імені виступає Генеральна прокуратура Польщі. Крім того, прес-секретар генпрокуратури Сільвія Хайнріх нагадує, що Авто-ЗАЗ придбав 19,9% акцій, що давало 84,3% голосів на загальних зборах.

Зазначається, що продаж варшавської Фабрики легкових автомобілів українському інвестору відбувся у червні 2005 року. Приватизація підприємства мала врятувати його від банкрутства. Державна скарбниця отримала за пакет акцій лише 100 злотих (23 €). Йшлося не про гроші, а про гарантії збереження виробництва і зайнятості.

В угоді з Польщею і п'ятирічному інвестиційному плані українська компанія зобов'язалася підтримувати діяльність фабрики, кількість робочих місць (тоді 2,2 тис.) і збільшити виробництво. Зокрема, виробляти нову модель автомобіля.

Як повідомляють ЗМІ, незабаром вже сам ЗАЗ виявився у непростому положенні, а модель Chevrolet Aveo, яку планували випускати у Варшаві, так і не була запущена у виробництво.

При цьому, ЗАЗ кілька разів намагався залучити партнера для польського FSO, але до реалізації проектів справа так і не дійшла. Крім випуску Chevrolet, кандидатом на виробництво у Варшаві були також автомобілі Chery.

Також наголошується, що корпорація УкрАвто дійсно намагалася залучити стратегічного партнера для польського підприємства, але у процесі реалізації угод виникали об'єктивні перешкоди.

У випадку з Chevrolet, було прийнято стратегічне рішення GM піти з Європи, тому і виробничий актив в ЄС став не потрібен.

Показати ще новини
Радіо НВ
X