Транзит із Києва до Москви. Від заборони польотів до Мінська виграє Кишинів — ексголова Державіаслужби Антонюк

26 травня 2021, 08:00
НВ Преміум
Автор: Артем Ільїн

Припинення авіасполучення між Україною і Білоруссю вдарить по декількох групах учасників авіаринку. Але транзит між Києвом і Москвою, швидше за все, перейде з Мінська до іншого аеропорту.

Українська влада прийняла рішення з 26 травня припинити авіасполучення з Республікою Білорусь. Як відомо, після 2014 року Мінськ став основним транзитним пунктом на маршруті Київ-Москва-Київ. Адже потік пасажирів між столицями України і Росії хоч і помітно ослаб, але не припинився. Білорусь стала найзручнішою країною для обходу обмежень на заборону прямих перельотів.

Відео дня

Її роль також важлива для польотів з України на північ в країни Балтії і Скандинавії - маршрути проходять через білоруський повітряний простір. Для українських авіакомпаній, у яких практично повністю закриті прямі польоти на схід, нові обмеження призведуть до додаткових витрат.

Хто і що втратить від обмежень, що вводяться, а також який аеропорт може замінити Мінськ в організації транзитного сполучення з Києва в Москву? Про це в бліц-інтерв'ю НВ Бізнес розповів Денис Антонюк, ексголова Державіаслужби України.

— Які основні складності і у кого в українській авіації можуть виникнути через обмеження, які вводить Україна щодо Білорусі?

— Я б їх розділив на три великі групи. Перша — це авіакомпанії, які літають на північ до Вільнюса, Риги, Гельсінкі та ін. А також до Мінська. Причому не лише українські. Адже нещодавно до нас з Талліна почала літати WizzAir. Друга група — це аеропорти, в які літала Бєлавіа. Вони втратять аеропортові збори. Сильніше за всіх постраждає аеропорт Київ, у якого білоруська авіакомпанія є другою за обсягами трафіку після Wizz. При цьому слід пам’ятати, що дочка Wizz з Абу-Дабі почала літати в Бориспіль. Можливо — це перший дзвіночок для столичного аеропорту, що і материнська компанія може повністю піти. Треті - це Украерорух. Але тут може бути як плюс так і мінус.

— Що це означає?

— В першу чергу — це припинення польотів з Білорусі до Києва і інші українські аеропорти, а також над Україною в південному напрямку. Наприклад, в Стамбул. Але деякі європейські авіакомпанії вже перебудували свої маршрути так, що вони тепер обходять Білорусь з південного заходу в повітряному просторі України. Це додатковий дохід для Украероруху. Але що це дасть в результаті, ми зможемо зрозуміти лише через деякий час.

— Наскільки критично для українських авіакомпаній виростуть витрати на обліт Білорусі?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X