Як квітка в ополонці. У РФ пояснили, чому судно, нібито здатне добудувати Північний потік-2, постійно змінює курс
Росія побоюється, що єдине судно, теоретично здатне добудувати Північний потік-2, потрапить під санкції США.
Російське судно Академік Черський, нібито здатне добудувати газопровід Північний потік-2, постійно змінює порт призначення, щоб уникнути американських санкцій. Про це заявив провідний експерт російського Фонду національної енергетичної безпеки Ігор Юшков, повідомляє Прайм.
«Чому Академік Черський не вказує, що він йде у Балтійське море до місця добудови Північного потоку-2? Для того, щоб не було формальних підстав у американських регуляторів заздалегідь підвести судно під санкції, тому що тоді йому буде важко проходити протоки», — заявив експерт.
Він також нагадав, що судно-трубоукладач є єдиним, яке в даний момент здатне добудувати Північний потік-2. Тільки це судно обладнане системою динамічної стабілізації, яку Копенгаген вважає обов’язковою для робіт в данській акваторії.
У Росії є ще два судна, які можуть вести аналогічні роботи. Це Фортуна і Defender. Але для залучення до робіт цих кораблів буде потрібно отримати дозвіл від влади Данії.
Академік Черський вийшов із російського далекосхідного порту Находка в лютому 2020 року, після чого неодноразово змінював курс. На даний момент судно проходить Ла-Манш, але вказано, що воно прямує назад до Находки. Перед тим судно вказувало як порт призначення і єгипетський Порт-Саїд, і британський Абердін.
Як повідомлялося, президент США Дональд Трамп у грудні 2019 року підписав оборонний бюджет США в розмірі $738 млрд, який включає санкції проти газопроводу Північний потік-2.
Після цього швейцарська компанія Allseas, трубоукладач Північного потоку-2, призупинила будівництво газопроводу.
У РФ неодноразово заявляли, що здатні самостійно добудувати газопровід у 2020 році, при цьому постійно зсуваючи терміни завершення будівництва.
Спочатку передбачалося, що Північний потік-2 буде запущений на початку 2020 року.