Підприємці вимагають скасувати застарілу норму витрати пального для автомобілів
Союз українських підприємців (СУП) ініціює зміни до законодавства щодо спрощення норм витрат пального і мастильних матеріалів.
Зокрема, ці норми пропонується не застосовувати до підприємців, а поширювати виключно на держпідприємства Міністерства інфраструктури.
Про це повідомила співголова комітету СУП з розвитку підприємництва Тетяна Паламарчук в коментарі Інтерфакс-Україна.
"Незважаючи на наявність первинних документів для списання пального (наприклад, дорожніх листів), контролюючі органи вимагають дотримуватися вимог наказу, який, по-перше, вимагає додаткових документів, по-друге, містить граничну міру споживання палива, яку підприємство не може перевищити", - пояснила вона.
За її словами, часто надходять звернення від підприємців про проблеми з практичним застосуванням наказу №43 Міністерства транспорту від 1998 року, який регулює добові норми витрат палива і мастильних матеріалів для підприємств.
"Основна проблема - в донарахуваннях податкових зобов'язань під час проведення документальних перевірок", - сказала Паламарчук, додавши, що водночас суди стають на бік підприємців.
Згідно з наказом №43, для нових моделей автомобілів або авто оригінальних конструкцій, що не входять в перелік цього документа, встановлюються тимчасові індивідуальні норми витрат пального. Розробку таких норм підприємства замовляють у держпідприємства Державтотрансдіпроект, проте вони дійсні тільки для конкретного підприємства і тільки на строк до року, пояснила вона.
"Якщо у підприємства є автомобіль, його керівництво точно знайоме зі складністю цієї процедури. Зокрема, ми сумніваємося в необхідності щорічного платного замовлення тимчасових індивідуальних норм витрат палива і мастильних матеріалів для кожної більш-менш нової моделі авто на підприємстві. Питання викликає і заниження цим держпідприємством таких норм в порівнянні з тими, які декларує виробник, не кажучи вже про значне заниження порівняно з фактичними витратами", - коментує Паламарчук.
Окремої уваги, на її думку, заслуговує неможливість підприємства в повному обсязі списати фактичні витрати палива. У той же час суди з цього питання приймають рішення на користь платника податків, посилаючись на те, що наказ №43 не пройшов державну реєстрацію в Мін'юсті і не є обов'язковим до виконання, на чому наполягають Мінінфраструктури та Державна фіскальна служба.
"Суди вказують і на те, що норми наказу №43 не застосовуються до фізичних осіб-підприємців, оскільки їх норми можуть стосуватися тільки юридичних осіб і тільки тих, які належать Мінінфраструктури", - відзначає експерт СУП.

Поряд з цим асоціація також звернулася до Мінінфраструктури з пропозицією перейти на електронний документообіг в транспортній сфері та ввести електронну товарно-транспортну накладну (ТТН) у внутрішніх перевезеннях вантажів.