Перша шпальта розповіла, де є вільна ніша для нового бізнесу
Так через девальвацію гривні імпорт риби впав з $562 млн у 2013 році до $178 млн у 2015 році. У зв'язку з цим великі компанії-імпортери переглядають свої стратегії в бік вирощування риби в країні.
За останній рік в Україні з'явилося безліч нових господарств, які вирощують рибу і навіть аквакультуру, наприклад устриці й мідії. Потенціал української рибної галузі визнав і Європейський інвестиційний банк, який нещодавно виділив кредит у 400 млн євро на розвиток рибних ферм в Україні.
В плюс працює те, що Україна володіє найбільшим обсягом водних поверхонь на території Європи. «Ринок аквакультури – він практично не зайнятий. Це величезна ніша, яка має великі перспективи для будь-якого виду бізнесу. Наприклад, теляпія – найпростіша риба, гідробіонт №1 у світі. Просто, недорого, тобто інвестиція невелика, і буквально за 6-7 місяців можна побудувати ферму і через рік вже вийти на повну потужність. Друге – кларієвий сом. У мене знайомі фермери, вклали 5-6 тисяч євро в установку, цю рибу вирощують у невеликих масштабах і реалізують на ринку, – розповідає засновник компанії "Vismar Aqua" Любомир Гайдамака. – Далі – ринок раків. Ракових ферм немає, а вони потрібні. Наступний вид – це морекультура. Тобто вирощування молюсків і морської риби. Зокрема, зараз можна без проблем вирощувати жовтохвостого тунця. Ця риба користується величезним попитом, тому що з м'яса цієї риби роблять суші».
Гендиректор Асоціації українських імпортерів риби і морепродуктів Дмитро Загуменний зазначає, що на українському ринку досить місця, тому що сьогодні українці споживають найменшу кількість риби в Європі. «Цей показник становить близько 11 кілограмів на рік на душу населення. В той час, як за рекомендацією ФАО цей показник повинен становити не менше 20 кілограмів на душу населення. Відповідно, обсяг ринку не заповнений на сьогодні», – каже він.
Гайдамака називає перспективи ринку райдужними. «У нас є робоча сила, у нас є природний ресурс, біоенергетика розвивається. Тобто можна отримувати теплову потужність досить дешеву. І є дуже перспективний європейський ринок, на який ми можемо працювати. Якийсь делікатесний сегмент може поставлятися туди», – зазначає він.
Крім того, в програмі голова "Atlasjet Україна" Сергій Підгородецький розповідає про монополізацію ринку авіаперевезень; головний фінансовий аналітик "Експерт-Рейтинг" Віталій Шапран та голова офіса BRDO Олексій Гончарук сперечаються, чому Україна так і не змогла значно піднятися в рейтингу Doing Business.

Завершує випуск огляд економічних подій тижня від спеціального кореспондента ПШ Майкла Щура.
Програма Перша шпальта виходить на каналі UA: Перший в партнерстві з журналом Новое Время