Чи чекати українцям нових доріг - Перша шпальта
На думку доцента Національного транспортного університету Олега Гостроверхого, дороги потребують щорічного фінансування в розмірі 50-60 млрд грн протягом 20 років.
В. о. голови Укравтодору Євген Барах зазначає в інтерв'ю програмі, що державний бюджет на розвиток дорожньої галузі зросла з 3,4 млрд гривень в минулому році, до 19 млрд гривень.
Втім, дещо ремонтувати держава вже почала, маючи в три рази менше грошей.
"В 2016 році тільки пряме фінансування з держбюджету становитьвже 6,5 млрд гривень. Додатково до цього не так давно було прийнято рішення Кабінету міністрів України за підтримки прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана ще на 5,4 млрд гривень. Крім цього, є альтернативні джерела – митні надпланові платежі, фінансування з місцевих бюджетів і 5-відсотковий акциз, – каже Барах. – В результаті ми виходимо на загальну планову фінансову суму близько 18-19 млрд гривень на 2016 рік. Якщо всі джерела запрацюють рівномірно, то ми зможемо забезпечити будівництво нових доріг в цьому році на рівні однієї тисячі сімсот кілометрів".
Раніше прем'єр-міністра Володимир Гройсман заявив, що українці скоро побачать, що дороги ремонтуються. В'ячеслав Міжарев, технічний консультант Європейського банку реконструкції і розвитку вважає, що Гройсман розглядає ремонт як спосіб швидкої політичної перемоги.
Але, для успішної реалізації проектів по ремонтах доріг, необхідно підготувати стратегічний план і дотримуватися його, відзначає експерт групи Реанімаційний пакет реформ Андрій Мартенс.
Крім того, дивіться в програмі спеціальний репортаж про те, чи можливо завантажити українські порти і що для цього необхідно зробити.
А також дискусію про те, як лібералізувати валютний ринок за участю керуючого партнера ІК Eavex Capital Дмитра Чуріна і шеф-редактора Фінансового клубу Руслана Чорного.
Завершує випуск рубрика Розбір польотів від спеціального кореспондента ПШ Майкла Щура.
Програма Перша шпальта виходить на каналі UA: Перший в партнерстві з журналом Новое Время.