За три дні до ембарго. Вартість перевезення російської нафти різко зросла, ніхто не хоче з нею зв’язуватись — Bloomberg

2 грудня 2022, 10:55
Нафтовий танкер, ілюстративне фото (Фото:Vesselfinder)

Нафтовий танкер, ілюстративне фото (Фото:Vesselfinder)

Вартість доставки російської нафти стрімко зростає, оскільки дедалі більша кількість власників танкерів відмовляються від її перевезення за кілька днів до набуття чинності європейського ембарго.

Як повідомляє Bloomberg, власники танкерів, які, як і раніше, готові перевозити російську нафту, стягують вищу плату за ризик. За словами суднових брокерів, ставки на перевезення між Балтійським морем та Індією зросли до $15 млн, або $20 за барель, за умов завантаження після 5 грудня, коли набудуть чинності нові обмеження ЄС. Раніше перевезення цим маршрутом коштували в діапазоні $9−11 млн.

Відео дня

«Зростання витрат відображає проблеми, з якими стикаються постачальники російської нафти напередодні крайнього терміну, коли ЄС, зокрема деякі з найбільших у світі власників танкерів у Греції, припинять продовжувати доставку та інші послуги для неї. Менша кількість доступних суден та необхідність перенаправлення російської нафти від традиційних покупців у Європі до нових покупців у Азії та на Близькому Сході також сприяють підвищенню ставок», — пояснює агентство.

Водночас надмірні витрати на фрахт, у свою чергу, підривають вартість російського сорту Urals, який втрачає конкурентоспроможність.

Ситуація, що складається, сприяє переходу до доставки російської нафти так званим тіньовим флотом — танкерами, що належать невідомим власникам, які готові продовжувати перевалку, незважаючи на загрозу санкцій. Йдеться переважно про старі судна, багато з яких мають досвід роботи з режимами, які перебувають під санкціями, такими як Іран.

Раніше повідомлялося, що країни ЄС домовилися запровадити граничну ціну на російську нафту на рівні $60 за барель.

Росія заявляла, що не продаватиме нафту і газ країнам, які приєдналися до обмежень.

Показати ще новини
Радіо NV
X