Онлайн-продажі, зростання телеперегляду і безконтактна доставка. Як коронавірус вплинув на бізнес і споживання — дослідження

23 березня 2020, 11:56

Коронавірус і карантин привели до зростання онлайн-продажів, збільшення кількості спожитого відеоконтенту і зростання інвестицій в телебачення.

Коронавірус і пов’язані з ним карантинні заходи завдали найбільшого негативного впливу на ринок подорожей і авіаперевезень в Китаї, йдеться в дослідженні місцевого офісу комунікаційного холдингу Dentsu Aegis Network. Переклад дослідження зробив український офіс Dentsu.

Відео дня

Агентство з 28 лютого по 3 березня провело опитування серед маркетологів 155 китайських компаній, щоб з’ясувати наслідки впливу коронавірусу на поведінку споживачів і бізнесу. В Dentsu Aegis Network вважають отримані дані репрезентативними й для інших країн, які стикнулися з пандемією COVID-19.

Відзначається, що через масове скасування рейсів Китай опустився з 3-ї на 25-ю позицію в світовому рейтингу авіаринку, і хоча внутрішній туризм починає відновлюватися, міжнародне сполучення ще довго відчуватиме наслідки карантину.

За час карантину сильно постраждала автомобілебудівна галузь, оскільки основні заводи знаходилися в осередку епідемії. У короткостроковій перспективі знизилися продажі предметів розкоші і одягу.

У той же час завдяки карантину стався підйом в електронній комерції, індустрії онлайн-розваг і онлайн-освіти.

Зокрема, сервіс доставки Meituan ввів послугу безконтактної доставки, на яку в період з 26 січня по 8 лютого припало більше 80% від усіх замовлень. Для Уханя це показник склав 95,1%. Найчастіше замовляли доставку масок, дезінфекторів та продуктів харчування.

Платформи електронної комерції відзначили 215% зростання попиту на продукти харчування, а роздрібні мережі відзвітували про 600% зростання в поставках овочів під час Китайського нового року.

Крім сегмента FMCG онлайн-продажі збільшили й інші бізнеси. Зокрема, великі автомобільні компанії відкрили онлайн-платформи для покупки автомобілів і наростили прямі трансляції для комунікації зі споживачами.

Також спалах COVID-19 призвів до просування в розвитку технології штучного інтелекту, яка допомагає брендам поліпшити їх платформи даних про клієнтів і data-можливості, об'єднуючи онлайн і офлайн дані.

Крім того, спалах коронавірусу прискорив застосування 5G, покликаного оптимізувати процес покупок в Інтернеті, і вплинув на прискорене будівництво «розумних міст».

Після китайського Нового року підвищився попит на сервіси для віддаленої роботи на кшталт WeChat Work, Microsoft Teams і DingTalk, якими скористалися понад 10 млн підприємств по всьому Китаю. Ще близько 12 млн учнів і 20 000 шкіл скористалися сервісом онлайн-трансляцій для віддаленого навчання During Class at Home.

Для збереження клієнтів посилила онлайн напрямок і індустрія розваг. Наприклад, бари запускали прямі ефіри діджей-сетів в китайській версії TikTok — додатку Douyin. Доходи від деяких трансляцій були еквівалентні 2 млн юанів (трохи більше $ 280 тис.)

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Телевізійні рейтинги за час карантину в Китаї значно зросли, а телеканали адаптували свій контент. Завдяки цьому частина рекламодавців збільшували інвестиції в ТБ. Також за лютий в Китаї вдвічі виріс сегмент потокового відео, час перегляду Smart TV збільшився на 76 хвилин в день, а загальний перегляд відеоконтенту виріс до 7,3 годин на день.

Паралельно, використання онлайн-платформ для навчання зросло на 42%, а покупка платних курсів — на 37%.

За даними дослідження, після завершення карантину більшість споживачів чекають відновлення звичної активності: 62% - мріють вийти на вечерю з друзями, 58% - на шопінг, 52% - в косметичний салон.

Бізнес готується до відновлення попиту і в 77% випадків вже почав складати проактивні плани. Близько 10% респондентів збільшили бюджети в онлайн-канали, Головним рішенням для 11% маркетологів була адаптація їх креативних повідомлень, в той час як ще 11% переорієнтувалися на інші ринки. І тільки 7% респондентів зовсім зупинили витрати на рекламу.

У довгостроковій перспективі відновлення після спалаху коронавируса і карантину, бренди планують інвестувати в електронну комерцію, і посилити діджитал канали та інструменти.

Редактор: Люба Балашова
Показати ще новини
Радіо NV
X