4 грн за кілометр. Омелян пояснив, чому проїзд платними дорогами в Україні буде в рази дорожчим, ніж в Європі

29 липня 2021, 14:27

В Європі існує механізм, який здешевлює для населення вартість проїзду платними дорогами. В Україні цей досвід не запозичили, переконаний колишній міністр інфраструктури України Володимир Омелян, тож і проїзд коштуватиме дорожче. Про це ексміністр розповів в ефірі Радіо НВ.

В Уряді визначили, що вартість користування платними дорогами в Україні залежатиме від транспортного засобу та коштуватиме від 0,023 євро за кілометр до 0,133 євро за кілометр [від 73 копійок до 4 гривень 14 копійок за км. — НВ]. В Європі ж ціна суттєво нижча — 0,01 — 0,05 євро за кілометр.

Відео дня

«Пояснюється така дешевизна дуже просто: частка вартості проїзду компенсується або за рахунок спеціальних національних фондів, або за рахунок структурних фондів Європейського Союзу для того, щоб штучно не зупиняти мобільність населення і щоб населення користувалося автомобілями під час приватних чи комерційних поїздок. В Україні я наразі не бачу такого підходу. Насправді в нас поки що інтенсивність руху не дозволяє говорити про запровадження повноцінної мережі платних автобанів», — пояснив Омелян.

Слухайте подкаст на цю тему

Українські ж 4 гривні за кілометр Омелян вважає непомірно високими.

«Безумовно, це дуже висока ціна для щоденного чи регулярного використання платних доріг в Україні і я не впевнений, що це буде доступно для українців. Можливо, для окремих компаній, які перевозять комерційні вантажі, вони будуть готові сплачувати таку суму, але знову ж таки, це питання до обговорення», — вважає колишній міністрі інфраструктури

Також, на його думку, є питання і до існування альтернативних доріг, адже згідно з національним законодавством і міжнародною практикою, паралельно до платного автобану має пролягати безкоштовна дорога, яка може бути вужчою і трішки гіршою, але абсолютно проїзною. Та поки в Україні всього декілька відсотків якісних доріг.

«Я сподіваюся, що [запровадження платних доріг без альтернативних] не буде, бо окрім негативного соціального резонансу це буде суперечити будь-якій економічній логіці, бо це означає, що ви тоді маєте сидіти вдома і, якщо у вас немає коштів заплатити за проїзд дорогою, то ви не їдете. Тому я не вважаю за можливе щоби приватний автобан існував без альтернативного безкоштовного проїзду», — зазначив ексміністр.

Омелян додав, що будівництво платних доріг не державою, а приватними компаніями може спричинити додатковий фінансовий тягар на державний Дорожній фонд.

«У нас немає необхідного трафіку, а щодоби по цій дорозі має проїжджати 15−20 тисяч автомобілів. Тоді різницю між наявним трафіком і необхідним компенсується з боку держави, з боку дорожнього фонду. Тобто фактично це ще один фінансовий тягар. Плюс в тому, що ми, безумовно, маємо дорогу. Але мінус — це її надвисока вартість», — констатував Омелян.

У такому випадку, пояснює експосадовець, кошти, які надійдуть за платну дорогу, будуть спрямовані в бюджет приватної компанії, яка цю дорогу будувала і навряд чи державний бюджет буде отримувати якісь кошти.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Редактор: Юлія Козіна
Показати ще новини
Радіо NV
X