Олексій Абасов: Mercure Kyiv Congress – унікальний проект для готельної галузі України

9 листопада 2017, 17:40
Новини компаній

Наприкінці 2017 року завершився процес ребрендингу найбільш перспективного проекту в сфері комерційної нерухомості і готельної сфери України – Mercure Kyiv Congress, який з'явився на місці готелю «Космополіт». Реалізація цього проекту була ініційована групою AccorHotels, що входить до переліку найбільших готельних операторів світу, і пропонує унікальний досвід розміщення в 7100 готелях, курортах і резиденціях, а також в кращих приватних будинках у різних країнах.

Партнером проекту виступила багатопрофільна група Wisher Enterprise, яка працює з мережею готелів AccorHotels вже кілька років за договором франчайзингу, а її генеральним менеджером є Олексій Акимович Абасов, який має різноманітні нагороди і призи за успішно реалізовані проекти в готельній галузі.

Відео дня

Бізнесмен вважає, що відкриття Mercure Kyiv Congress – надзвичайно важлива подія для готельного ринку як столиці, так і всієї України. Олексій Абасов пояснює: в усьому світі активно розвиваються готелі формату конгрес, які пропонують гостям не тільки традиційні готельні послуги, але й простір для роботи, спілкування і проведення різних заходів. Як офіційних, так і корпоративних. І хоча в нашій країні вже є подібні проекти, Олексій Абасов впевнений, що саме Mercure Kyiv Congress має стати наймасштабнішим та найсучаснішим готелем з такою концепцією. А його приналежність до мережі Mercure – це своєрідний «знак якості», гарантія того, що клієнти отримають широкий перелік різноманітних послуг найвищого рівня.

Проект реновації готелю Mercure Kyiv Congress (1-ий поверх)

Проект реновації конгрес-центру (5-ий поверх)

Взагалі, на думку Олексія Абасова, готелі формату конгрес мають в Україні дуже хороші перспективи. Такий оптимістичний прогноз заснований на позитивній динаміці, яку останнім часом демонструють ринки туристичних і готельних послуг. Згідно з даними, оприлюдненими Держслужбою статистики, за 2017 рік кількість туристів, що відвідали Україну, зросла на 700 тис осіб до 14,3 млн осіб. Це, в свою чергу, забезпечило збільшення рівня завантаження номерного фонду готелів. У Києві, наприклад, заповнюваність готелів за підсумками 2017 року досягла 47,3%, що є максимальним значенням з 2013 року.

Другий важливий фактор – серйозна нестача готельних комплексів, які можуть задовольнити вимоги бізнес-аудиторії. За словами Олексія Абасова, навіть у Києві спостерігається дефіцит конгрес-готелів з широким функціоналом і великими залами. Крім того, власники і керівники багатьох готелів просто нездатні вдало поєднати готельні та конференц-послуги, що знижує привабливість подібних проектів як для бізнес-клієнтів, так і для звичайних туристів. І це при тому, що конкуренція на готельному ринку України стає все більш запеклою, а потенційну перевагу мають ті проекти, які зможуть запропонувати клієнтам саме симбіоз якісних готельних послуг та конференц-сервісу.

Причому, як вважає Олексій Абасов, в наступні 3-5 років популярність конгрес-готелів буде стрімко зростати. Це пов'язано з тим, що у всьому світі ділові люди прагнуть до ефективності, практичності і раціоналізму. Вони хочуть, щоб готелі мали розвинену інфраструктуру, пропонували широкий перелік цифрових сервісів і давали гостям можливість зануритися у те соціальне середовище, з яким можна налагодити бізнес-контакти і вибудувати неформальне спілкування.

У своєму інтерв'ю Олексій Акимович Абасов розповів про створення Mercure Kyiv Congress, про те, чим ребрендинг відрізняється від запуску проекту «з нуля», а також про ситуацію в готельному бізнесі України і його перспективах.

Проект реновації конгрес-холу (5-ий поверх)

Олексій, за останні кілька років було реалізовано безліч проектів, як Вам це вдалося зробити? Звідки берете сили? В чому секрет?

Секрет доволі простий. Треба неймовірно любити те, чим займаєшся, буквально жити цим, тоді сили завжди знаходяться.

Чому саме бренд Mercure готельної мережі Accor був обраний для Києва?

Кожен бренд унікальний, і на його вивчення потрібно багато часу. Власне, саме часу для нового проекту в Києві не було, тому вирішили йти перевіреним шляхом. Бренд Mercure добре знайомий. 3 роки тому в Ризі було відкрито готель Mercure Riga Centre, сьогодні це один із флагманів цих готелів у світі. Ми досконально вивчили продукт, тому труднощів під час процесу ребрендингу і відкриття готелю бренду Mercure немає. Бренд добре впишеться в цей готель, тому що поєднує в собі різний досвід і дозволяє орієнтуватися на корпоративних та на індивідуальних бізнес-клієнтів, а також на туристів.

Ребрендинг та реалізація проекту «з нуля» – це різні процеси. Розкажіть, в чому основні відмінності?

Будуючи готель з фундаменту, ви розробляєте концептологію проекту, архітектуру будівлі, дизайн та IT-рішення, проектуєте інженерні комунікації під потреби бренду і з урахуванням подальшого позиціонування. Є можливість сформувати команду відповідно до свого бачення, провести тренінги, почати роботу. Це, безсумнівно, плюс. Є й мінус: завжди важко входити в роботу, протягом першого півріччя виникають різні технічні складності. Крім того, багато корпоративних клієнтів хочуть спочатку побачити продукт і тільки потім приймають рішення щодо співпраці.

Процес ребрендингу необхідно організувати так, щоб робота готелю тривала, але клієнти не відчували змін. У цьому складність. Плюсом, безумовно, є те, що технічно все налагоджено, а нова команда приєднується до вже робочого організму. Наприклад, основною проблемою під час реалізації проекту стала повна невідповідність пожежних вимог бренду нормам українського законодавства. Пожежні вимоги бренду жорсткіші та, власне, без цього пункту ніяких інших кроків в інтеграції не могло бути. Для мережі Accor це пункт номер один, тому плани завершити ребрендинг влітку довелося відкласти, бо багато чого довелося міняти.

Чому затягнувся процес ребрендингу?

Насправді, вже у листопаді 2017 року проект був готовий на 85%. Всі технічні вимоги були виконані, кімнати оснащені відповідно до стандартів, проведені необхідні тренінги для персоналу, готель підключений до всіх каналів продажів і маркетингу, конгрес-центр, який розташувався на 5000 квадратних метрах, був готовий для прийому бізнес-клієнтів. Єдине, що залишалося тоді зробити - реалізувати дизайн-проект публічних зон під бренд Mercure і змінити дизайн одного з поверхів конгрес-центру. Це і стало причиною того, що запуск готелю відбувся трохи пізніше. Хоча до Нового року ми все одно встигли. Як і планували.

Розкажіть детальніше, які ідеї було закладено у дизайн-проект?

Основна тема дизайну – кінематографія. Раніше розвиток всіх мережевих готельних проектів засновувася на концепції, що клієнта, який приїжджав до різних міст світу, зустрічав один дизайн і сервіс. Це давало гостю розуміння, чому він обирає цей бренд. Останніми роками бренд Mercure взяв за основу розвитку гасло «People and Place», таким чином роблячи неповторним кожен готель, з огляду на історію, традиції та місце розташування кожного конкретного готелю.

Я так розумію, що тема прийшла з історії кіностудії Довженка?

Абсолютно вірно! Міркуючи над тим, що є поруч унікального, я подумав про легендарну кіностудію Довженка, де було знято безліч відомих фільмів. Головною темою дизайну буде не сама кіностудія, а зняті там фільми. Наприклад, тематика ресепшену і другого поверху буде втілювати ідеї, на мою думку, унікального фільму режисера Дзиґи Вертова «Людина з фотоапаратом» (Man with a moviecamera), знятого на кіностудії Довженка. З цього фільму почалася історія документального кіно, він входить до ТОП-10 кращих фільмів всіх часів і народів. Дизайн нового поверху конгрес-центру ґрунтується на фільмі «Тіні забутих предків», на стінах інтерпретуються фрагменти фільму, сюжетні лінії. Приємно, коли можна створювати дизайн сучасного готелю через історію України, її знакові фільми. На іншому поверсі з елементами сучасного дизайну будуть показані історії світових режисерів Фелліні, Скорсезе і Кубрика. Відповідно, зали конгрес-центру будуть названі прізвищами цих легендарних режисерів.

У готелі Ibis Riga Centre теж була реалізована ідея режисерів і кіно?

Не зовсім. У готелі в Ризі мінімальна частка історії кінематографу. В основному, там представлена історія книги та музики, національних музичних інструментів Латвії.

Церемонія нагородження проекту Pullman Riga old Town (Рига). На фото: Малгоржата МОРЕКИТ (Accor Group), Олексій Абасов і Валдіс Ванадзіньш

Дуже цікаво. У всіх проектах втілений такий аналіз концепції?

Абсолютно. Інакше, навіщо стільки часу витрачати на роботу і проект, якщо не створювати унікальні речі? У кожен проект Wisher Enterprise вкладає всі сили, досвід і знання, щоб реалізувати гарний проект, а не тільки комерційну частину. І в нас є успішний досвід реалізації конгрес-напрямку із сучасними та актуальними рішеннями.

P.S. Як приклад ще одного успішного проекту Олексія Абасова і Wisher Etnerprise можна навести бутік-готель Hotel De Paris MGallery by Sofitel в історичному центрі Одеси, на Катерининській площі, який був відкритий в серпні 2017 року. Він знаходиться в будинку, побудованому ще у 19-му столітті на основі проекту архітектора Франца Моранді. А над інтер'єром готелю працювала французький дизайнер Ана Мусіна, яка вдало поєднала атмосферу вишуканого особняка і відтінки Чорного моря.

Mercure Kyiv Congress Hotel – найбільший конгрес-центр в Україні. В чому його особливість?

Аналітична модель інвестиційної привабливості та ринку готельних послуг, майбутня стратегія позиціонування продукту дала точну інформацію: в Києві немає достатньої кількості професійних конгрес-готелів з різноманітним функціоналом, з великими залами. Є готелі подібного спрямування, але вони знаходяться практично за межами міста. Обрана нами локація – найкраща, і це зробить готель наступним флагманом мережі Accor. Зараз помітний величезний потенціал цієї ніші, адже Mercure Kyiv Congress Hotel привабливий як для бізнес-клієнтів, так і для туристів.

Як відбувався процес формування команди?

У готельній сфері це постійний процес. Основна ідея полягає в об'єднанні досвідчених фахівців і талановитих молодих людей, які хочуть працювати і розвиватися разом із брендом. Було проведено безліч тренінгів, триває відбір фахівців. В цілому, гарна команда, високі стандарти та новації бренду зроблять цей проект якісним.

Реалізовані Вами проекти щорічно отримують нагороди в різних країнах світу як кращі готельні проекти. Скільки збираєтеся отримати нагород з Mercure Kyiv Congress?

Не ставив перед собою такої мети, але Wisher Enterprise прагне бути кращою. Останню нагороду компанія отримала за проект Pullman Riga old Town як кращий проект Прибалтики вже через рік після запуску готелю. Сподіваюся, через рік у Mercure Kyiv Congress результати будуть не гіршими.

Вважаєте, досягти цього буде легко?

Нелегко, але якщо з любов'ю ставитися до справи – все вдається. У Wisher Enterprise великий досвід, знання і стратегічне бачення. Я впевнений, що все буде добре. Позитивному прогнозу сприяє й те, що економіка України показує позитивну динаміку зростання, і передумов для падіння я не бачу.

До речі, вже після інтерв'ю Олексій Абасов додав, що, на його думку, Україна має великі можливості і потенціал в сфері розвитку готельного бізнесу. Але для того, щоб на цей ринок приходили інвестиції, необхідна не тільки державна підтримка, а й податкова лібералізація, пільги для представників готельного бізнесу і особливі умови для інвесторів, які готові вкладати гроші.

Показати ще новини
Радіо НВ
X