Квартира або бізнес-простір. Який офіс вибирають айтішники

31 липня 2019, 08:18

Є чотири найпоширеніші варіанти організації роботи в IT-сфері. У кожного — свої плюси і мінуси

Продуктивність роботи залежить не тільки від кваліфікації, стану здоров’я або настрою, але ще й від розташування офісу, вентиляції, температури і зручності крісла.

Відео дня

Прийнято вважати, що більше за інших нині дбають про своїх співробітників IT-компанії. Перейти в цю сферу мріє багато хто. За даними Міністерства юстиції, в Україні в 2018 році зареєстровано 154 000 IT-фахівців. Вони створюють 4% ВВП країни. Щоб працівник був максимально продуктивний, недостатньо конкурентної оплати, потрібен ще й комфортний офіс.

Є чотири найпоширеніші варіанти організації роботи в IT-сфері. У кожного — свої плюси і мінуси.

1. Бізнес-простір: локація майбутнього

Компаніям, які вже відбулися на ринку, підійдуть бізнес-простори. Це можливість отримати місце для роботи і стати частиною екосистеми одночасно. Бізнес-простір — це не коворкінг. Тут головне — створити комфортну атмосферу, в якій народжуються ідеї і бізнес-партнерства. Простір включає окремі офіси для компаній, лаунж-зону, де проходять івенти і нетворкінг, коселлінги, опенспейс, кухню-їдальню, а також skype-руми і переговорні. Бізнес-простір дає можливість спілкуватися не тільки з колегами, але й з людьми з інших проектів.

Першим концепцію таких просторів запропонував американський проект WeWork в 2010 році. Зараз це відома у всьому світі мережа офісних рішень, які можуть включати і кафе, і фітнес-студію. WeWork будує ком’юніті, транслюючи приналежність до нього як цінність. У компанії підкреслюють важливість турботи один про одного і про планету.

В Україні ці ідеї підтримує мережа бізнес-просторів Creative States, створена навесні 2019 року. Зараз у проекту — дві локації в Києві. У планах — відкриття ще як мінімум одного простору в столиці, а потім — експансія в Європу.

«Ми створюємо не просто місця для роботи — це продумана екосистема з лаунж зоною і баром, кухнею з шеф-кухарем, щотижневими бізнес-івентами і навіть сліп-капсулами. Місце, в якому працюють люди, дуже впливає на їх працездатність, тому ми продумуємо комфорт до дрібниць. Наприклад, деякі зони оснастили системами шумозаглушення, а в одному з наших просторів пахне bubblegum — спеціально підібрали аромат, щоб люди кожен день приходили сюди з радістю, — розповідає Ілля Кенігштейн, CEO і засновник Creative States.

Вся інфраструктура — на нас: адміністративне обслуговування офісу, IT-support, прибирання охорона, інтернет, організація заходів. Так створюємо всі умови для продуктивної і творчої роботи. Технічно, ми компанія, яка створює і заселяє гнучкі офіси майбутнього, пропонуючи їх в оренду із щомісячною платою за уніфіковані робочі місця. Фактично — збираємо енергійних і продуктивних людей, даємо їм можливість не тільки працювати, а й вчитися, розважатися, розробляти свої проекти".

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

У такий локації немає організаційних мінусів. Але це все ще офіс і проблеми у нього такі ж: може не влаштовувати ціна або район, парковка або час у дорозі.

2. Окремий офіс як другий дім

У боротьбі за інтерес і лояльність працівників, офіси перетворюються з безликих гіпсокартонок в дизайнерські приміщення. У них з’являються їдальні, тренажерні зали, зони відпочинку.

Про організацію роботи в Maxitech розповів R&D Director компанії Микита Мокринський: «Перші співробітники української філії компанії Maxitech перебивалися по офісах дружніх компаній. Ми спочатку знали, що в компанії буде більше 100 осіб, тому шукали свій офіс. Його економічна вигода відчутна при штаті від 25 осіб in-house і від 15 на аутсорсі. Тому ми орендували 800 метрів офіса, куди переїхали і продовжили зростати.

Основний фокус в побудові простору — поліпшення взаємодії співробітників. Тому що програмісти, які не комунікують, працюють гірше. Багатьом важко зосередитися на «віддаленні» — відволікають діти, собака, телевізор. А офісна атмосфера дисциплінує сама собою — поруч з вами є люди, у яких така ж мета. Це допомагає налаштуватися на результат".

Такі гіганти ринку, як Google, створюють офіси, які спонукають затримуватися на роботі цілодобово. Вони надають можливість поспати на робочому місці, сходити на йогу або масаж, безкоштовно поїсти, потренуватися і пройти навчання. І все ж, за даними Forbes, в США до 2020 року очікують масовий відхід з офісів на фріланс. Вся справа у вигорянні.

«В Україні багато безликих офісів. У таких складніше відчувати себе частиною ком’юніті і залучатися до роботи. Важливо, щоб офіс транслював філософію компанії, був оптимальним майданчиком для зростання співробітників. Щоб виступав інфраструктурою для глобально мислячих професіоналів», — говорить Ілля Кенігштейн.

3. Віддалений офіс: комфорт і самоконтроль

Згідно з DOU, віддалено працюють лише 8% опитаних українських айтішників. Для 13% цей пункт — додаткова причина «піти в IT». Вдома під рукою є обід, зручне крісло, свій комп’ютер і пульт від кондиціонера — йти нікуди не потрібно. Але надавати таку опцію хочуть не всі. Багато компаній дозволяють брати роботу додому кілька днів на місяць, а домовитися про повне «віддалення» складно.

«Ми не відчуваємо, що зможемо домогтися продуктивності гео-поширених команд. Для нас розробники, які сидять спинами один до одного і разом вирішують проблеми, — найпродуктивніша бойова одиниця», — говорить Микита Мокринський, Maxitech.

Недоліки такої зайнятості відчутні для обох сторін. Важко організувати графік, немає живого спілкування з колегами, TeamViewer не вважатиме години, проведені за кавою, як робочі. Компаніям віддалених співробітників складно контролювати, вони менше залучені в корпоративну культуру.

Home office підходить для дисциплінованих людей із сильною внутрішньою мотивацією.

4. Квартира: стартовий майданчик

Оренда квартири під офіс — популярний варіант для маленьких стартапів, у яких немає корпоративної культури, але при цьому їм важлива організованість. Тут не заважають сторонні проекти, обстановка сімейна: на кухні — переговорка, у вітальні — офіс. Найчастіше квартиру не переобладнують, тому на кухні можна готувати, а у ванній кімнаті — прийняти душ.

У такого варіанту багато мінусів — галасливі сусіди, сумнівний зовнішній вигляд, віддаленість від центру міста (щоб заощадити на оренді). В офісних квартирах немає переговорок і особистого простору. Запрошуючи кого-небудь на зустріч в квартиру, компанія відразу втрачає в статусі — зрозуміло, що бізнес або тільки починає, або не розвивається. Крім того, в Україні планують заборонити оренду квартир під офіси в будинках на 16 поверхів і вище. Але квартира може бути хорошим стартовим майданчиком.

«Ми починали TripMyDream маленькою командою і без зовнішніх інвестицій. Тому офіс я влаштував прямо у своїй квартирі — так ми оптимізували витрати. Квартира була нашим „гаражем стартапу“. Чим більше ми економили на оренді, тим більше вкладали в якість продукту. Ми росли, і в підсумку нам знадобився окремий повноцінний офіс. Це був один з показників того, що ми все робимо правильно, розвиватися без сторонніх вкладень реально. Старий офіс нікуди не подівся — туди можна приїхати, якщо потрібно сконцентруватися на задачі, перезавантажитися, знайти натхнення або розслабитися в тиші», — поділився Андрій Буренок, засновник сервісу вигідних подорожей TripMyDream.

У кожного робочого простору є і плюси, і мінуси. Поки в Україні кожен третій стартапер мріє про «віддалення», 80% IT-фахівців все ж трудяться в офісі. Комфортні умови праці — це важливий пункт при виборі компанії. Недостатньо просто дати людині стіл і чекати, що вона зверне гори.

Автор: Єлизавета Гогілашвілі спеціально для НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X