Boeing знайшов проблему в літаках сімейства NG. Скільки лайнерів українських авіакомпаній підлягають перевірці?

11 жовтня 2019, 15:47
Автор: Артем Ільїн

У деяких літаках Boeing NG виявлена проблема — тріщини в деталі, яка з'єднує крила та фюзеляж. Що повинні зробити українські авіакомпанії, які експлуатують такі літаки?

Федеральне управління цивільної авіації США (FAA) 3 жовтня 2019 року випустило директиву льотної придатності (AD), згідно з якою через виявлені проблеми з деталями істотна частина літаків авіакомпанії Boeing мають пройти термінову перевірку.

Відео дня

За даними іноземних ЗМІ, в США вже провели перевірку 810 літаків, 38 з яких зняли з експлуатації і відправили на ремонт.

Кілька українських авіакомпаній також експлуатують таку техніку. Що вони мають робити?

Яка проблема з Boeing 737 NG?

«Документ зобов’язує компанії-експлуатанти літаків Boeing 737 NG виконати інспекцію літаків на наявність тріщин в деталі, яка відповідає за надійність кріплення крила до фюзеляжу», — розповіли НВ Бізнес в авіакомпанії SkyUp Airlines.

В авіакомпанії Міжнародні авіалінії України (МАУ) також кажуть, що знають про директиву. «Виробник надав інструкції виконання інспекцій усім без виключенням операторам B737NG (Boeing MOM-MOM-19−0536−01B)», — відповіли НВ Бізнес в прес-службі компанії.

Згідно з текстом документа, мова йде про літаки моделей 737−600, -700, -700C, -800, -900 і -900ER з певними експлуатаційними характеристиками.

У FAA повідомили, що у деяких літаків у вересні 2019 року виявлено тріщини в деталі, яка зміцнює крила до фюзеляжу літака. Літаки, у яких були виявлені такі тріщини, виконали від 35 578 до 37 329 циклів зльоту і посадки.

У SkyUp пояснили, що відповідно до директиви FAA критерії для проведення обов’язкової інспекції наступні:

  • всі повітряні судна, на рахунку яких більше 30 000 циклів (зліт і посадка), підлягають обов’язковій інспекції протягом 7 днів. Протягом 3 днів після проведення інспекції авіаперевізник зобов’язаний відправити звіт в корпорацію Boeing;
  • повітряні судна, на рахунку яких менше 30 000, але більше 22 600 циклів підлягають проведенню інспекції протягом наступних 1000 циклів.

Після проведення обов’язкової інспекції директива також ввела проведення обов’язкових періодичних інспекцій через кожні 3500 циклів.

За оцінками FAA тільки в США зареєстровано 1911 літаків, які повинні пройти таку перевірку.

Що в Україні?

За даними НВ Бізнес, серед всіх українських авіакомпаній тільки три експлуатують літаки Boeing Next Generation (NG). Це Міжнародні авіалінії України (МАУ), SkyUp Airlines і Azur Air Ukraine.

Компанія SkyUp, у якій всі 9 літаків відносяться до цього сімейства, вже приступила до виконання директиви. «З усіх літаків SkyUp Airlines терміновим інспекціям підлягають 2 літаки — UR -SQD і UR-SQE. Інспекція виконана, тріщини не виявлені. Звіт про це відправлений в корпорацію Boeing», — розповів НВ Бізнес Євген Хайнацький, генеральний директор SkyUp Airlines.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Літаки компанії з бортовими номерами UR -SQG і UR -SQI підлягають перевірці протягом наступного року, UR -SQH — протягом наступних 2-х років.

«Наші нові літаки не підлягають перевірці в найближчі 7 років», — зазначив Хайнацький.

В МАУ повідомили, що її повітряний парк включає 28 суден «Нового покоління» (NG — НВ Бізнес): 24 од. — Boeing 737−800 та 4 од. Boeing 737−900.

Згідно з інформацією, отриманою НВ Бізнес від джерел на авіаційному ринку України, терміновій перевірці підлягає 12 літаків авіакомпанії МАУ.

В самій компанії відповіли, що станом на сьогодні, згідно вимог FAA AD 2019−20−02 (по нальоту), було проінспектовано 7 літаків. «Стосовно літаків МАУ, така вимога складає наліт до 22 600 циклів. Решта повітряних суден МАУ проходитимуть інспекції по мірі досягнення до такого нальоту», — кажуть в прес-службі авіакомпанії.

В МАУ акцентують, що не знайдено жодного дефекту.

«Зупинка літаків не планується. У подальшому МАУ планує виконувати інспекційні роботи згідно плану запропонованому Boeing та вимогам FAA (FAA AD 2019−20−02)», — розповіли в компанії.

На сайті Azur Air Ukraine вказано, що компанія експлуатує 3 літаки Boeing 737−800.

Представник компанії повідомив НВ Бізнес, що всі ці літаки ще не виконали необхідну для перевірки кількість циклів зльоту та посадки. Тому інспекції не проводяться. (Абзац додано після публікації).

Нагадаємо, що в березні 2019 року FAA заборонило експлуатацію літаків Boeing серії MAX. Це сталося після двох авіакатастроф з їх участю.

Після публікації статті в редакцію НВ Бізнес надійшла відповідь від Державної авіаційної служби України (ДАС).

В ДАС нагадали, що зазначені тріщини були виявлені під час модифікації літаків Boeing 737 NG. У зв’язку з тим, що тріщини були на основних елементах конструкції літака, авіаційна адміністрація країни розробника (FAA) визначила, що це може призвести до небезпечного стану. На підставі цього визначення FAA видала директиву льотної придатності 2019−20−02 для відповідних коригуючих дій, виявлення тріщин і отримання необхідної інформації для подальшого аналізу проблеми.

«Всі директиви льотної придатності, що видані авіаційними адміністраціями країни розробника літаків, автоматично набувають чинність в Україні», — розповів Олег Більчук, голова ДАС.

Директива 2019−20−02 була отримана Державіаслужбою від FAA. Всі українські авіакомпанії також отримали цю директиву і вже виконали перевірки на літаках, що відповідають умовам директиви. На жодному літаку, що перевірений, тріщин не виявлено. Інші літаки Boeing 737 NG (для яких не підійшов строк виконання директиви) будуть перевірені відповідно до умов і строків, що зазначені в директиві 2019−20−02.

«У разі виявлення тріщин на літаках Boeing 737 NG, експлуатація цих літаків буде призупинена для виконання відповідного ремонту або інших дій», — повідомив Більчук.

Показати ще новини
Радіо NV
X