Обвал цін на нафту через Трампа та подорожчання палива на українських АЗС – огляд та прогноз нафторинку

14 листопада 2016, 12:58
Минулий тиждень приніс черговий виток падіння світових цін на нафту. А в Україні, незважаючи на зниження оптових цін, вартість палива на стелах продовжувала зростати

Позаминулого тижня світові ціни на нафту стрімко знижувалися. Таким чином до п'ятниці, 4 листопада ціни на нафту марки Brent досягли $45,58/барель, опустившись до рівня середини вересня.

Відео дня

З понеділка, 7 листопада, ціни на нафту незначно піднімалися. Це відбулося на тлі заяви генерального секретаря ОПЕК Мохаммеда Баркіндо про те, що картель як і раніше прихильний до алжирських домовленостей про скорочення видобутку сировини.

Незважаючи на те, що у вівторок світові ціни на нафту трохи знизилися, в середу, 9 листопада, котирування на нафту впали до значень серпня на тлі несподіваної перемоги республіканця Дональда Трампа на президентських виборах у США. Втім, вже до вечора того ж дня світові ціни на нафту відновили зростання, коли безризикові настрої на ринку стали затихати.

У четвер світові ціни на нафту продовжили зниження, коли Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) повідомило про рекорд нафтовидобутку країн ОПЕК в жовтні.

Тенденція зниження котирувань на нафту збереглася і в п'ятницю, 11 листопада. Світові ціни опускалися через побоювання ринку щодо надлишку сировини. До вечора п'ятниці падіння прискорилося на тлі прогнозу ОПЕК щодо попиту та постачання.

На поточному тижні світові ціни на нафту можуть поводитись неоднозначно. На думку аналітиків консалтингової групи А-95, з одного боку, на котирування будуть впливати зростання виробництва, яке перевищує попит, а також рекордні рівні видобутку в країнах ОПЕК і Росії. З іншого боку, світовий ринок нафти надзвичайно чутливий до новин від ОПЕК і з США.

Але повернімося до українського паливного ринку. Тут весь тиждень відзначалося падіння оптових цін на бензини і дизпаливо. На думку директора консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, на це вплинули три чинники: поява великої кількості пропозицій як бензину, так і дизпалива, зростання конкуренції через сезонне падіння споживання і зниження європейських котирувань слідом за нафтою.

"Очікується подальше поступове зниження цін на 200-300 грн/т за підсумком тижня", – говорить Куюн.

А ось в роздробі минулого тижня спостерігалася пряма протилежність. Вартість палива на стелах продовжила рости, незважаючи на падіння оптових цін. За даними аналітика консалтингової компанії UPECO Олександра Сіренка, приріст цін на бензини склав до 0,5%.

Ще більш жваво поводився дизель, продовжує Сіренко. Тут приріст ціни склав 2,4%.

"Головним чином усі рівнялися на Приват, який впровадив у мережу диференційовану політику", – говорить Сіренко.

Таким чином, ціни дизеля мають діапазон від 18,5 до 21,9 грн/л, а це стало вкрай незручним для кінцевого споживача, вимушеного тепер вишукувати заправку, де ціна нижча.

Ринок зрідженого газу продовжив зростання. Як зазначає Куюн, оптові ціни на ЗВГ піднімалися через санкції проти російського перевізника СГ-Транс і відповідних санкцій проти українських перевізників. На цьому тлі прискорили зростання й роздрібні ціни.

Показати ще новини
Радіо НВ
X