Новий Шовковий шлях не працює, Китаю він поки не потрібен — Мінінфраструктури

18 липня 2019, 09:35

Китай не використовує Новий Шовковий шлях, відправляючи вантажі переважно через Казахстан, Росію і Білорусь

Китайці не розвивають транспортний коридор Новий Шовковий шлях, використовуючи його як важіль тиску на Росію в цінових питаннях. Про це в інтерв'ю Інтерфакс-Україна заявив заступник міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгань.

Відео дня

«Не зважаючи на постійні переговори з китайцями, поки що Новий Шовковий шлях не працює. І поки що він для них залишається геополітично запасним. Вони використовують його для переговорів з росіянами, для апеляції щодо зниження їхніх тарифів і т.д.», — констатував він.

За його словами, Китай не використовує Новий Шовковий шлях, не пускає по ньому вантажі, відправляючи їх переважно через Казахстан, Росію і Білорусь.

У той же час, за словами Довганя, незважаючи на відсутність вантажів із Китаю, зазначений транспортний коридор все одно розвивається, нехай і повільніше, ніж очікували.

«Кожен день з Чорноморська йдуть два пороми — це 150−200 вагонів. І це тільки пороми, а є ще вантажні кораблі, де цифри з перевезення товарів у напрямку Схід-Захід в два рази більше. Ми відправляємо вантажі, які заборонені до транзиту через Росію. Інше питання в тому, що ці вантажі закінчують свій шлях в Казахстані і не йдуть до Китаю», — розповів заступник міністра інфраструктури.

Він також зазначив, що через низькі обсягів імпорту з країн Середньої Азії, поїзди, що прямують цим транспортним коридором нічим завантажити у зворотній бік. Тому перевізникам доводиться оплачувати перегонку порожніх вагонів, що дуже дорого і негативно впливає на ринки збуту.

«Раніше у нас були великі ринки збуту в Середній Азії - в основному продукти харчування, які прибували фурами і вагонами. Зараз вони їдуть двома поромами: через Чорне море і Каспій. Це в два рази дорожче, а деяка продукція, наприклад, продукція Roshen, не завжди витримує цей шлях», — заявив Довгань.

За його словами, сьогодні в східному напрямку йдуть 66 поїздів, тоді як раніше могло стояти до 600 кожен день.

«З 2016 року, після того як Путін ввів свої обмеження, наш експорт в ці країни скоротився в 10 разів», — підкреслив заступник міністра, зазначивши, що Україна з кожним днем стає все більш неконкурентною на цих ринках.

Він уточнив, що причина цього — дешева російська продукція, яка замінює українську, оскільки та стала дорогою через транспортні витрати.

Мінінфраструктури спільно з Укрзалізицею 15 січня 2016 року запустили демонстраційний рейс контейнерного поїзда по Новому Шовковому шляху. Тестовий рейс нового контейнерного поїзда за маршрутом Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан-Китай (через Каспійське і Чорне моря) дістався до Китаю на 16-й день шляху — в ніч з 30 на 31 січня 2016 року.

У 2017 році Укрзалізниця з метою мінімізації наслідків блокування перевезень вантажів через територію Росії і можливості торгівлі з країнами Азіатського регіону провела роботу з розвитку транспортного коридору Новий Шовковий шлях.

Раніше повідомлялося, що Україна, Грузія та Азербайджан мають намір налагодити залізничний маршрут з Китаю до Європи і запустити його до 2020 року.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X