«Люди — це найвища цінність». Керівник харчової компанії-гіганта про війну в Україні, забезпечення українців продукцією та віру в перемогу

5 січня, 13:41
Партнерський проєкт
Алессандро Дзанеллі, генеральний директор Nestlé в Україні та Південно-Східній Європі

Алессандро Дзанеллі, генеральний директор Nestlé в Україні та Південно-Східній Європі

Генеральний директор Nestlé в Україні та Південно-Східній Європі про підготовку до війни, забезпечення українців продукцією та віру в перемогу

Один із найбільших у світі та в Україні виробників продуктів харчування — Nestlé — зробив неможливе та на четвертий день після початку війни відновив виробництво продуктів харчування на своїх підприємствах у Львові та на Волині. Продукція компанії майже не зникала з полиць магазинів навіть під час паніки, а близько 4000 т товарів було відвантажено безкоштовно. Як Nestlé працює під час війни та інвестує в Україну — розповів генеральний директор Nestlé в Україні та Південно-Східній Європі Алессандро Дзанеллі.

Відео дня

— Війна та її масштаби стали несподіванкою для громадян та бізнесу, що працює в Україні. Якими були ваші перші кроки 24 лютого?

 — Ми були готові до можливої війни. Ще минулого року почали відстежувати ситуацію і готувати план дій на випадок загострення ситуації на фронті, прислухаючись до нашої команди та координуючи дії всіх підрозділів Nestlé. Озираючись назад, можу сказати, що саме завдяки ретельній підготовці компанія змогла ефективно працювати у ці складні 10 місяців повномасштабної війни.

Nestlé
Фото: Nestlé

Перший день війни добре пам’ятаю до сьогодні. О 5 ранку 24 лютого мені зателефонував директор нашої Харківської фабрики і сказав, що бачить і чує вибухи. І вже за пів години я опублікував повідомлення, текст якого був підготовлений заздалегідь. Компанія зупинила операційну діяльність, роботу всіх трьох фабрик в Україні та зосередилася на безпеці наших співробітників та їхніх сімей.

Уже за чотири дні після початку війни ми проаналізували ситуацію, що склалась, і зрозуміли, що можемо безпечно працювати на заході країни. Відновили виробництво у Львові та на Волині, і перейшли до другої частини нашого плану, що був розроблений на випадок надзвичайних ситуацій, — перегляду наявних ресурсів. Частину спеціалістів перепрофілювали, і зараз вони виконують інші види робіт.

Nestlé
Фото: Nestlé

— Чи допомагали співробітникам вашого харківського підприємства та їх родичам евакуюватись?

— У перші дні війни загалом евакуювали близько 100 працівників, і не лише з Харкова. Сьогодні близько 700 співробітників нашої команди перебувають за кордоном. Український офіс Nestlé нараховує 5800 працівників. Наш пріоритет — їхня безпека, фізична, психологічна та фінансова.

Тому з перших днів війни ми виплатили заробітні плати достроково, бо розуміли, що гроші повинні надходити не за графіком, а в момент найбільшої необхідності. Для наших співробітників, які змушені були залишити свої домівки з міркувань безпеки та переїхати в інші регіони країни чи за кордон, склали пакет допомоги. Допомагали з пошуком тимчасового житла, забезпечували медичне страхування та виділяли кошти. У нас працює програма психологічної допомоги. Людям важливо бути почутими, отримати підтримку та знайти відповіді на свої запитання — і наші фахівці їм у цьому допомагають. Окрім того, запустили внутрішній фонд UkraineNEST Foundation для допомоги нашим колегам із відновленням їхніх осель, пошкоджених унаслідок бойових дій. Ми прагнемо зібрати достатньо коштів, щоб частково компенсувати великі збитки нашим колегам.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Nestlé
Фото: Nestlé
Український офіс Nestlé нараховує 5800 працівників. Наш пріоритет — їхня безпека, фізична, психологічна та фінансова

— Nestlé — один із найбільших виробників продуктів харчування в Україні. На які кроки довелось піти, щоб доставляти продукцію споживачам в таких складних умовах?

— Роботу двох фабрик та відвантаження продукції ми розпочали вже 28 лютого і спланували свою діяльність з урахуванням нової реальності. Попит на харчові продукти почав зростати, населення потребувало допомоги. І ми її надаємо. За 9 місяців від початку війни Nestlé передало понад 4000 т продуктів харчування на благодійність, значну частину яких, зокрема кондитерських виробів, кави, вермішелі та інших кулінарних продуктів, вироблено на наших українських фабриках. Багато працювали, щоб збільшити обсяги виробництва та зробити продукти доступнішими для українців.

Імпорт кулінарної продукції з країн ЄС зріс, також ми вирішили припинити експорт продуктів харчування. Бо хотіли, щоб усі вироблені в Україні товари передавалися на благодійну допомогу або продавалися всередині країни. І лише у травні відправили перші невеликі партії на експорт, коли всі потреби країни були забезпечені.

Nestlé
Фото: Nestlé

Наш відділ продажів докладав величезних зусиль, щоб забезпечити українців продукцією. Їх робота викликає захоплення. Ми об'єднали зусилля з партнерами — дистриб’юторами та національними мережами, все заради того, щоб забезпечити споживачів продуктами харчування. Стали однією з небагатьох компаній, яка стабільно доставляла продукти харчування, і вони постійно були на полицях. Після деокупації українських міст наші товари швидко доставлялись до місцевих магазинів. Наша команда виконала приголомшливу роботу в Харківській області. Зараз продукцію Nestlé можна придбати й у великих супермаркетах, і в невеликих крамничках, у ресторанах, аптеках чи в зоомагазинах.

— Як компанія працює зараз?

— Наш бізнес стійкий — виробництво Nestlé в Україні працює, всі робочі місця ми зберегли. Звичайно, на нас сильно впливають обстріли критичної інфраструктури, що призводять до перебоїв із постачанням електроенергії. Робимо все, щоб наша фабрика у Львові працювала на повну потужність, виробляючи каву і шоколад під відомими брендами Nescafé та «Світоч». Наше підприємство на Волині виготовляє соуси і приправи під брендом «Торчин». Можна сказати, що ми втратили дуже мало днів виробництва через відключення електроенергії — і це завдяки тому, що ми обладнали майданчики додатковими генераторами та інвестували у відновлювані джерела енергії. Наша фабрика в Харкові досі закрита з міркувань безпеки. Усі наші офіси відкриті та працюють як пункти незламності з цілодобовим доступом для працівників, мають підключення до електрики та тепла. Відкриті вони і для дітей працівників, яким ми пропонуємо можливість підключатися до навчання онлайн.

Nestlé
Фото: Nestlé

У Львові Nestlé має важливий сервісний центр — Nestlé Business Service Center, який функціонує на повну силу. Зараз у ньому працює близько 1100 співробітників, які обслуговують представництва нашої компанії у понад 40 країнах світу.

— У Nestlé працює 5800 співробітників. Попит скоротився через від'їзд мільйонів людей за кордон, Харківська фабрика компанії не працює. Чи доводилось вам йти на жорсткі кроки — скорочувати чисельність співробітників та знижувати їм зарплатню?

— Ні. Для нас, компанії із понад 150‑річною історією та чітко сформованими цінностями, люди — головний пріоритет. І нам важливо підтримати співробітників у цей дуже болісний і драматичний час. Тому ми зберегли робочі місця й продовжуємо виплачувати повну зарплату і премії. Також підвищуємо заробітні плати, а так ми робимо щороку. В жовтні підняли їх для тих співробітників, що працюють, навіть удруге.

Nestlé
Фото: Nestlé

— Компанії, що працюють в Україні, підтримують суспільство та країну в цей непростий час. Якими програмами опікується Nestlé?

 — Нам важливо забезпечити українських споживачів продуктами харчування. Це наш внесок у боротьбу за Незалежність України. З моменту, як розпочалась війна, передали на благодійність більше 4000 т харчових продуктів на суму понад 470 млн грн. А це понад 140 млн порцій їжі.

Nestlé
Фото: Nestlé

Не зупиняли важливі проєкти, які стосуються сталого розвитку бізнесу. Наприклад, ще до повномасштабного вторгнення почали встановлювати на фабриках та дистрибуційних центрах сонячні панелі. Вони генерують зелену електроенергію для наших внутрішніх потреб, на деяких виробництвах встановлюємо біогазові котли. Підтримуємо українських постачальників сировини. На початок року їх частка на нашому виробництві становила вже 75%.

— Як Nestlé планує працювати наступного року, який, сподіваємось, стане переможним для України?

— Попри війну не зупиняли реалізацію інвестиційних проєктів та продовжуємо вкладати кошти в розвиток наших виробництв. На сьогодні — це 30 млн швейцарських франків. Таку ж суму плануємо вкласти в розвиток і наступного року.

Як член правління Європейської бізнес-асоціації (EBA), підтримую створення нового об'єднання Global Business for Ukraine. До його складу входять міжнародні та глобальні компанії, що хочуть підтримати Україну, її економіку та розвиток бізнесу. EBA та GB4U відіграють фундаментальну роль для залучення інвестицій в Україну. Мали зустрічі з представниками фондів та інвесторів у країнах ЄС. Розповідаємо їм про те, що бізнес в Україні живе та розвивається. Ми, в Nestlé, допомагаємо українським виробникам харчових продуктів швидше адаптуватися до стандартів ЄС. Я впевнений, що після перемоги Україна зможе багато чого запропонувати Європі. Українці — дуже талановитий і незламний народ. Україна — це фантастична земля з величезним потенціалом.

Показати ще новини
Радіо NV
X