Не бійтесь повертатись, зазнавши невдачі. Ресторатор Андрій Худо – про свої помилки на шляху до успіху
Під час виступу у рамках лекції НВ Правила бізнесу. Як стати першим у своїй справі, що відбулась 3 квітня, співвласник холдингу емоцій !Fest Андрій Худо розповів, як створювалися його найуспішніші ресторани.
“Коли ми починали бізнес, у центрі Львова було понад 300 закладів, попри це ми наважились зробити Криївку, яка успішно працює вже 11 років. Так само було з іншими брендами, наприклад – із моноформатом П’яна вишня”, – каже Худо.
Одним із основних принципів створення закладів холдингу є диференціація та унікальність.
“Коли робиш у бізнесі щось, що замахується на зміну культури споживання певного продукту, то це не може відбуватися швидко”, – розповідає співвласник холдингу. Так було зі створенням проекту, присвяченим крафтовому пиву “Правда”, який нині успішно працює у центрі Львова.
Іще одним базовим принципом розвитку !FEST, за словами його співвласника, є впертість.
“Українському бізнесу важко потрапити у світові видання. Але ми знайшли спосіб, зробивши політичну серію пива, присвячену Бараку Обамі, Ангелі Меркель, Джастіну Трюдо тощо. Тоді крім українських каналів до нас приїхали BBC і The Guardian”, – згадує Худо.
Іншим прикладом принципом впертості стала історія появи у Львові реберні “Під Арсеналом”. Вона почалась із наявності великої площі у центрі Львова. Спочатку там спробували зробити ринок їжі, адже у світі саме набував популярності такий тренд. Коли концепція не спрацювала, там відкрили нічний клуб, потім – звичайну трапезну. “На третій рік прийшла ідея відкрити реберню, на яку надихнула наша із друзями традиція готувати реберця після походу до лазні”, – каже Худо. Ця спроба освоєння площі виявилась успішною.
Також львівський підприємець вважає важливим адаптацію закладів під зміни міського простору. А також амбіцію створювати проекти майбутнього. Прикладом останньої є започаткована холдингом Школа вільних и небайдужих. Згідно із задумом, у ній із першого класу привчають дітей до креативного мислення.
Урешті-решт, для продуктивної роботи холдингу створили “акселератор проектів” Fest Republic, де нині розміщуються офіси, нічний клуб, пекарня, редакція Видавництва Старого Лева тощо. “У гідному і вільному середовищі, де тебе нічого не гнітить, ти будеш вистрілювати новими ідеями”, – підсумував Худо.